MANDIAN BIDARA GEL - IKHTIAR ELAK GANGGUAN MAKHLUK HALUS DAN SANTAU



Image result for MANDIAN BIDARA NUSANTARA

Berapa ramai orang diluar sana terkena SIHIR / SANTAU akibat perbuatan KHIANAT & DENGKI. Berapa ramai orang diluar sana hidup mereka TIDAK TENANG akibat SAKA / GANGGUAN JIN.

Mereka berusaha mencari jalan untuk BERUBAT. Jumpa doktor pakar, hospital swasta tapi tidak dapat kesan sakit itu. Ada pula yang mencari BOMOH untuk berubat tapi berakhir dengan KEGAGALAN. Mereka hendak berubat dengan cepat tapi tidak berhasil dan akhirnya ada yang BERPUTUS ASA dengan kehidupan.


Siapa ada masalah 3s?
Anda tahu 3s tu apa?
3s adalah sihir, santau, sampuk. 
Nak tahu penawar bagi masalah 3s?
Cuba mandi dengan Mandian Gel Bidara. Anda akan rasa perubahan selepas menggunakannya. 


Product Description
Bidara Shower Gel / Gel Mandian Bidara

RAMAI YANG TAHU..
Mandian daun bidara adalah salah satu kaedah rawatan oleh pengamal perubatan Islam.


SEGELINTIR YANG TAHU…
Mandian Bidara ini sangat digalakkan sebagai mandian setelah bersih darah haid untuk wanita.


RAMAI YANG TIDAK TAHU..
Kandungan daun bidara ini bagus untuk kesihatan kulit.
Mandian Gel Daun Bidara memberikan anda kesempurnaan kebersihan diri serta mengekalkan kesegaran dan rambut anda.
YA!..ia boleh juga digunakan sebagai SYAMPU.

Diperkaya dengan Pati Minyak Lavendar mampu memberikan aroma kesegaran dan memberikan ketenangan setelah penat seharian.

Ekstrak Peppermint memastikan mandian anda sentiasa nyaman,sejuk dan memastikan kulit rambut anda diberikan kesegaran yang berkekalan.

Gel Mandian Bidara

Gel Mandian Bidara ini berasaskan ekstrak daun bidara (Zizyphus mauritiana), iaitu sejenis daun yang digunakan secara khusus untuk merawat penyakit-penyakit bersifat rohani seperti gangguan emosi, susah tidur, gangguan jin dan sihir. Daun Bidara ini telah digunakan oleh para ulama' sejak zaman dahulu lagi sebagai bahan utama dalam mengatasi orang yang terkena sihir.


Shower gel bidara sangat sesuai digunakan oleh wanita dalam pantang dan period. Waktu ini kita tidak bole solat,maka mahkluk halus mudah mendekati kita. Oleh itu,mandian ini direka khas supaya mahkluk halus tidak mendekati kita kerana daun bidara dpt menghalau mahkluk tersebut,insyaallah

Apa Kelebihan & Manfaat Daun Bidara?

Tertulis Dalam Al-Quran
Pohon bidara tumbuh di dalam surga sebagaimana firman Allah Subhanahu Wata’la berfirman, “Dan golongan kanan, alangkah bahagianya golongan kanan itu. Berada di antara pohon bidara yang tidak berduri, dan pohon pisang yang bersusun-susun (buahnya), dan naungan yang terbentang luas,dan air yang tercurah, dan buah-buahan yang banyak,”QS. al-Waqi’ah (56) : 27-32


Daun Bidara Boleh Di Ruqyah
Al Qurtubi menceritakan daripada Wahab untuk mengubati Sihir: “ Diambil 7 helai daun bidara ditumbuk halus lalu dicampurkan air dan dibacakan Ayat Kursi dan diberi minum pada orang yang terkena sihir tiga kali teguk dan baki airnya diguna untuk mandi ,Insya Allah akan hilang sihirnya”. “Dan diutamakan membaca Qul A’uzubil Falak ,Qul A’uzubirabinnas juga ditambah Ayat Kursi kerana ayat-ayat itu dapat mengusir Syaitan.”

Pencuci Wanita
‘Aisyah secara marfu’, “Salah seorang di antara kalian (wanita haidh) mengambil air yang dicampur dengan daun bidara lalu dia bersuci dan memperbaiki bersucinya. Kemudian dia menuangkan air di atas kepalanya seraya menggosoknya dengan gosokan yang kuat sampai air masuk ke akar-akar rambutnya, kemudian dia menyiram seluruh tubuhnya dengan air. Kemudian dia mengambil secarik kain yang telah dibaluri dengan minyak misk lalu dia berbersih darinya.” ‘Aisyah berkata, “Dia mengoleskannya ke bekas-bekas darah.” (H.R. Muslim no. 332 dari ‘Aisyah)


Alergi Kepada Makhluk Halus / Jin
Sepertimana ular alergi dengan buluh dan sebahagian serangga alergi dengan daun serai, begitu juga dengan makhluk halus / jin dengan daun bidara. Mereka tidak suka bau-bauan daun bidara ini dan tidak mendatangi seseorang itu sekiranya terdapat daun bidara atau bau daun bidara pada seseorang.


Merawat Sihir / Santau / Saka / Gangguan Jin
Sebahagian besar dunia perubatan Islam menggunakan daun bidara dalam merawat penyakit-penyakit yang berkaitan sihir. Daun bidara ini digunakan samada secara fizikal daunnya digunakan untuk mengurut, atau diambil 7 helai daun bidara, dilumatkan sehingga halus dan dimasukkan ke dalam kolam kecil, lalu pesakit tersebut disuruh berendam dalam kolam tersebut sambil dibacakan ayat-ayat Ruqyah keatasnya.



siapa yang sering diganggu dengan mimpi dan tgak boleh nak tidur juga boleh menggunakan 
mandian bidara ni tau..
dan tak semestinya terkena sihir...org yang normal juga boleh menggunakan ,mandian ni untuk hilangkan keletihan Tubuh badan..
sedap tau guna rasa mint sedikit..
segar selepas menggunakan mandian ni taw..


Gangguan pada bayi baru lahir juga boleh yea..
yelah budak budakkan kadang jin suka kacau..
so oklahkan tak perlu kita nak p carik daun bidara dan proses lagi...



ni ada mummy lampirkan sekali yang mummy jumpa dr pak google..
so ni rawatan yang original..hehe
boleh juga mencuba yea..


TESTIMONI

Image result for MANDIAN BIDARA NUSANTARA


Image result for MANDIAN BIDARA NUSANTARA




Image result for MANDIAN BIDARA NUSANTARA



Image result for MANDIAN BIDARA NUSANTARA


HARGA MANDIAN BIDARA NUSANTARA
RM 45 TIDAK TERMASUK POSTAGE


Cara Pembelian BIDARA SHOWER GEL NUSANTARA
Terus Whatsapp ke
+60173288087



Jangan lupa Like sekali Fanpages kami ye
Instagram : @nurulhezrina_beauty

BLOG NIAGA : MUMMYRINAZONE BEAUTY
PENGHANTARAN:-


KAMI MENGGUNAKAN POS LAJU
SETIAP ITEM YANG DIHANTAR AKAN SAMPAI
KEPADA PELANGGAN DALAM TEMPOH 1 KE 3 HARI WAKTU BEKERJA. 
NO RUJUKAN ITEM (TRAKING NUMBER) AKAN DIBERIKAN 
SETELAH URUSAN JUAL BELI SELESAI.

MASIHKAH KAU INGAT..


PEACE YO...
Ada tak kawan kawan blogger yang masih ingat mummyrina?
hehe sedikit berisi dah skangni maybe sbb bahagia kot..hehe
korang aktif lagi ker berblogging?

boleh tak yang mana masih aktif tu komen kat sini nak jejaki semula korangni..
ala alajejak kasih gitu..
sebab mummy pun aktif fb sahaja skang.kebetulan menjual buku ebook untuk kanak kanak 1-6 tahun.


tapi tengok tengok gak senarai nama bloglist dulu dulu memang ada yang masih keep menuliskan?
macam macam info yang korang sharingkan..
bagus betul..nnti uolls tinggalkan jejak yea...
in sha allah mummyrina jejak balik korang in sha allah..




AMALAN SUNAT HARI JUMAAT




ASSALAMMUALAIKUM SEMUA

Didoakan supaya yang menjawab salam mummyrina dipanjangkan umur,dideraskan rezeki dan dilimpahi rahmat Allah.Pagi ni mummyrina tak ada nak buat apa apa cuma nak sharing sikit amalan sunat pada hari jumaat.


Maybe ramai yang dah tahukan?
So takpe meh kita tengok lagi sekali n refresh apa amalan sunat hari jumaat yang boleh kita amalkan
dan banyak khasiatnya.



Di antara perkara-perkara sunat yang boleh dilakukan pada hari Jumaat ialah.


AMALAN PERTAMA:

Ibnu Masud berkata, “Sesiapa yang memotong kuku pada hari Jumaat, Allah akan menyembuhkannya daripada penyakit dan memberikannya keselamatan.” Selain memotong kukumemakai pakaian yang bersih dan cantik serta bau-bauan. Disunatkan juga mencukur kepala, memotong kuku, memendekkan misai, memakai wangi-wangian dan mengenakan pakaian yang sebaik-baiknya.



klik utk besarkan 


AMALAN KEDUA.

Sunat membaca surah Al Kahfi pada malam Jumaat dan di waktu siangnya. Surah ini panjang oleh itu, mulakan selepas asar hari khamis dan di sambung sehingga asar hari jumaat. Sabda Rasulullah s.a.w. yang diriwayatkan oleh Abi Said Al-Khudri yang bermaksud: “Sesiapa membaca surah Al-Kahfi pada hari Jumaat, Allah menerangi hidupnya antara dua Jumaat.”

AMALAN KETIGA: 

Membaca Surah Ali-Imran. Sabda Nabi s.a.w. yangb bermaksud: “Sesiapa yang membaca surah Ali Imran pada hari Jumaat, maka Allah dan malaikat mendo’akan kebaikan ke atasnyasehingga matahari terbenam pada hari itu.”


AMALAN KEEMPAT. 

Memperbanyakkan membaca selawat ke atas Nabi s.a.w. pada malam hari dan di waktu siangnya. Rasulullah s.a.w. pernah bersabda yang bermaksud: “Perbanyakkanlah membaca selawat padaku pada malam dan hari Jumaat, maka siapa yang membaca selawat untukku satu kali, Allah akan berselawat kepadanya 10 kali (Allah akan memberinya rahmat 10 kali)”.(HR.Al-Baihaqi)


AMALAN KELIMA. Membaca Yassin. Sesiapa membaca surah Yassin pada malam Jumaat, Allahmengampunkan dosa kecil yang dilakukan, demikian menurut hadis Rasulullah yang diriwayatkan oleh Abi Hurairah



AMALAN KEENAM. 

Mandi Sunat Jumaat. Sabda Rasulullah s.a.w. yang diriwayatkan oleh Abdullah Ibn Abi Khatadah, bermaksud: “Sesiapa yang mandi pada hari Jumaat seolah-olah dirinya bersih hingga Jumaat akan datang.”


AMALAN KETUJUH. Solat Jumaat. Mereka yang mendirikan solat Jumaat antara satu Jumaat ke satu Jumaat berikutnya, maka Allah mengkifaratkan atau mengelakkan dia daripada terbabit dosa besar.


AMALAN KELAPAN. 

Berdoa Bersungguh-sungguh. Majoriti ulama’ berpendapat bahawa makbulnya do’a yang dibaca di antara dua khutbah, iaitu ketika imam sedang duduk antara khutbah pertama dan khutbah kedua. Ibnu Qayyim Al-Jauzi mengatakan: Di antara sekian banyak pendapat ada dua yang paling kuat, sebagaimana ditunjukkan dalam banyak hadis yang sahih, pertama saat duduknya khatib sampai selesainya solat.





AMALAN KESEMBILAN. 

Banyakkan Bersedekah. Sedekah pada hari itu lebih utama dibanding sedekah pada hari-hari lainnya.






AMALAN KESEPULUH: 

Melakukan sembahyang sunat 4 rakaat sebelum Jumaat dan 4 lagi selepasnya.



AMALAN KESEBELAS: 

Sunat membaca surah al Fatihah, al Ikhlas, al Falaq dan an Nas setiap satunya sebanyak 7x selepas memberi salam sembahyang Jumaat. Sabda Rasulullah s.a.w. “Sesiapa membaca surah Fatihah, al Ikhlas, al Falaq dan an Nas sebanyak 7 kali sebelum ia mengubah cara duduknya setelah imam selesai memberi salam pada hari Jumaat, nescaya akan diampuni dosa-dosanya yang telah dilakukan dan yang akan datang serta diberi ganjaran pahala sebanyak bilangan orang yang beriman kepada Allah dan RasulNya.”


Wallahua’lam.


Keburukan Anak Main Gadget


Assalammualaikum salam jumaat yang barokah..
busan tak de buat apa apa petang petang ni dan mummyrina nak hidupkan balik personal blog mummy yang dah berhabuk ni kann..

masih adake yang kenal daku?
dulu masa merah kecik2 untuk 1 tahun ++ mummy aktive berblogging
skang mcm dah kurang so macam nak aktive kan baliklah..


Image result for permainan zaman kanak kanak dahulu


okey petang ni nak sharing je pasal keburukan anak anak yang bermain gadget..
tipulah kalu mummy kata anak anak mummy (merah + pia) tak main handphone/tab/ipad.cuma skang kita sbgai ibu dan bapa kena pantau anak anak bila mereka semakin besar..


Image result for keburukan anak main gadget

Mengikut laman web pmr.penerangan.gov.my 
Kanak-kanak didefinisikan sebagai seseorang yang di bawah umur 18 tahun seperti yang termaktub dalam Konvensyen Mengenai Hak Kanak-Kanak dan Akta Kanak-Kanak, 2001.


Kanak-kanak
0 - 1.5
Bayi
1.5 - 4
Kanak-kanak bertatih
4 - 11
Peringkat tengah kanak-kanak (budak sekolah rendah)
  10 - 11 (lebih kurang)  
Prapubesens; subset yang atas
11 - 12
Praremaja (atau peringkat akhir kanak-kanak);
sila perhatikan pertindanan dengan peringkat prapubesens    
13 - 17
Remaja dan baligh

sebenarnya tak sihat sangat jika kanak-kanak di biarkan sahaja bermain lebih dari 5 jam dan terdapat beberapa masalah terhadap mereka. Antaranya

Cepat rabun

Sekarang ini tak pelik kalau lihat kanak-kanak usia 6 tahun dah pakai cermin mata dan "power" cermin matanya juga tinggi. Kerana mereka di biarkan menggunakan komputer dan gadget dengan kerap. Kanak-kanak ini biasanya menumpukan dengan permainan yang bersungguh-sungguh dan dengan jarak penglihatan yang dekat.

Kurang keyakinan diri

Segelintir kanak-kanak apabila ingin membuat sesuatu meraka akan rasa ragu-ragu. Pertanyaan bila "boleh ke saya buat nie ? " dan ada yang cakap kalau kat "game" bolehlah. Pernah acik menjadi fasilitator untuk pelajar sekolah di kem motivasi. Bila di tanya mereka memang menghabiskan main gadget di rumah lebih dari 5 jam.Mereka tidak mempunyai keyakinan untuk jadi ketua mahupun lakukan aktiviti dengan ragu-ragu. Ini kerana apa ? kerana mereka tiada terbiasa dengan aktiviti luar dan persekitaran luar.

Kelemahan interpersonal komunikasi

Komunikasi yang baik dapat memastikan mesej itu sampai mengikut kefahaman individu. Jika terlalu banyak menghabiskan masa bersama gadget mereka ianya membuat kemahiran itu semakin terhakis. Bila bersama dengan sanak saudara semuanya senyap, tak tahu nak bercakap apa ,masing-masing sibuk dengan gadget. Komunikasi yang terhad dan hanya tertentu sahaja. Dan proses komunikasi 2 hala itu akan terhalang dan di menghadkan mereka membina kemahiran komunikasi sesuai dengan peringat umurnya.

Selain itu perkembangan bahasa mereka lemah dan mereka kurang bercakap, kurang bergaul dan berada dalam dunia sendiri. 

Beberapa kajian berulangkali mengingatkan bahawa penggunaan tablet secara berlebihan pada anak dapat menyebabkan kesukaran perkembangan dan masalah termasuk autisme atau sukar memfokuskan perhatian. 


Image result for permainan zaman kanak kanak dahulu


Image result for permainan zaman kanak kanak dahulu



Image result for permainan zaman kanak kanak dahulu

Tengok ni siapa pernah main??
cakap ngan generasi x memanglah..dulu dulu mana ada gadget..Tapi anak anak sihat bermain..
zaman skang mmg sangat sangat terdedah ngan smart phone..tah silap haribulan memang lupakan terus permainan kanak kanak tradisional.

contoh mcm mummy,berniaga online memanglah smart phone sentiasa melekat di tangan.
anak anakpun kadang kadang curi juga pakai..tu yang masalahtu.
sebolehnya akan mummy elakkan mereka tgk hp.



Cara menangani anak main gadget

Pada pendapat mummyrina,sesuatu yang baik semestinya datang dr rumahkan..Asas pembelajaran adalah daripada rumah..
so ibu bapa kena tegas dan pandai meminimakan penggunaan gadget anak anak.Jangan beri mereka hp dan kena terangkan keburukan keburukan bila menggunakan hp

Paling ditakuti bila anak buka youtube.
dalam youtube tu even tgk kartun pun banyak dilucahkan even DOREMON,UPIN DAN IPiN.Ada insan yang memang sengaja upload benda yang tak sepatutnya dalam tu..


Image may contain: 1 person, sitting and text

So dari kecil biar kita lengkapkan anak anak dengan aktiviti perkembangan otak yang fun dan lebih menjurus kepada kebaikkan..In sha Allah..
kita berhak memilih hanya yang terbaik buat anak anak syurga kita...IN SYA ALLAH..



-mummyrina-








BEAU MAMA BY VSIREH BEAUTY - BAIK BUAT IBU MENGANDUNG



BEAU MAMA BY VSIREH BEAUTY
BEAU MAMA BY VSIREH BEAUTY







BEAU MAMA BY VSIREH BEAUTY

menfokuskan kesihatan dan kecantikan kulit ibu dan bayi serta perkembangan minda dan tumbesaran bayi seawal dari dalam kandungan. Formulasi baru yang menjanjikan kesan yang maksima kerana BEAU MAMA BY VSIREH BEAUTY menggabungkan ekstrak makanan terbaik untuk ibu dan bayi. 



KANDUNGAN DALAM BEAU MAMA BY VSIREH BEAUTY

OLIVE LEAF
✔ Membantu memutihkan kulit ibu 
✔ Menjadikan kulit bayi lebih cantik dan sihat (bebas dari masalah kulit) 
✔ Mengatasi masalah 'stretch mark' ketika mengandung 


OMEGA 3
✔ Bagus utk perkembangan sistem imune ibu & bayi
✔ Bagus utk perkembangan minda bayi


AVOCADO
✔ Mencegah morning sickness/loya ibu ketika mengandung
✔ Menstabilkan paras gula dalam darah
✔ Mengawal paras kolestrol 


KURMA
✔ Makanan sunnah terbaik
✔ Sumber tenaga terbaik buat ibu semasa mengandung
✔ Membantu menambahkan susu ibu 


BROKOLI
✔ Sumber asid folik semulajadi yang membantu perkembangan bayi dalam kandungan
✔ Membantu menjadikan kulit dan rambut ibu bersinar dan sihat
✔ Menguatkan tulang ibu dan bayi
✔ Kaya dengan zat besi dan asid folik yang membantu mengatasi masalah anemia


GOLONGAN YANG SESUAI MENGAMALKAN BEAU MAMA BY VSIREH BEAUTY 

✔ Wanita mengandung
✔ Wanita berpantang
✔ Wanita yang menyusukan bayi
✔ Wanita yang menginginkan zuriat


NO RUJUKAN KKM BEAU MAMA BY VSIREH
NO RUJUKAN KKM BEAU MAMA BY VSIREH

KELEBIHAN BEAU MAMA BY VSIREH BEAUTY 
✔ Membantu mencerahkan kulit ibu serta menjadikan kulit bayi lebih cantik dan sihat
✔ Mengatasi masalah STRECH MARK ketika mengandung
✔ Membekalkan tenaga terbaik buat ibu sepanjang mengandung dan berpantang
✔ Membantu perkembangan minda bayi, juga menguatkan tulang ibu dan bayi
✔ Mencegah Morning Sickness ketika mengandung dan dapat menstabilkan paras gula dalam darah serta mengawal kolestrol
✔ Membantu memperbanyakkan susu ibu/Milk Booster kepada ibu yang menyusukan bayi


CARA PENGAMBILAN BEAU MAMA BY VSIREH BEAUTY 

✔ Ambil 1 atau 2 tablet untuk kesan yang maksima
✔ Boleh di ambil bila-bila masa sebelum/selepas makan
✔ Digalakkan minum air putih 2 liter sehari untuk membantu proses pencerahan
✔ Kesan boleh dilihat seawal 1 minggu bergantung kepada hormon seseorang


TESTIMONI PENGGUNA BEAU MAMA BY VSIREH


TESTIMONI PENGGUNA BEAU MAMA
TESTIMONI PENGGUNA BEAU MAMA


TESTIMONI PENGGUNA BEAU MAMA
TESTIMONI PENGGUNA BEAU MAMA


TESTIMONI PENGGUNA BEAU MAMA
TESTIMONI PENGGUNA BEAU MAMA

TESTIMONI PENGGUNA BEAU MAMA
TESTIMONI PENGGUNA BEAU MAMA

HARGA BEAU MAMA BY VSIREH BEAUTY
RM 55


Cara Pembelian BEAU MAMA BY VSIREH BEAUTY
Terus Whatsapp ke
+60173288087



Jangan lupa Like sekali Fanpages kami ye
Instagram : @nurulhezrina_beauty

PENGHANTARAN:-


KAMI MENGGUNAKAN POS LAJU
SETIAP ITEM YANG DIHANTAR AKAN SAMPAI
KEPADA PELANGGAN DALAM TEMPOH 1 KE 3 HARI WAKTU BEKERJA. 
NO RUJUKAN ITEM (TRAKING NUMBER) AKAN DIBERIKAN 
SETELAH URUSAN JUAL BELI SELESAI.

HABBASAUDA ZURIAT LISTRA - IKHTIAR HAMIL DENGAN PAKAR KESUBURAN


No automatic alt text available.


Duhai anak
Hadirlah segera dalam hidup kami
Umi dan Abi terlalu rindu
Rindu kehadiran dirimu
Janganla buat kami menunggu
Terlalu lama kami menantikan kehadiranmu
Umi dan Abi semakin dimamah usia..
Berilah umi dan Abi merasai sepertimana mereka yg lain.
Cepat la sayang, hadir dalam hidup kami
Kami terlalu rindu...


Image may contain: one or more people, people standing and text

Yakinilah, Allah berikan ujian pada yg layak dan Allah kembalikan kebahagiaan kepada yg berusaha. 
JOM BERDOA / USAHA / IKHTIAR / TAWAKAL


Image may contain: text and food

"ENDOMETRIOSIS PEMBUNUH IMPIAN WANITA NAK ANAK !"
Endometriosis bukan meteor ok ! 
.
πŸ‘© Ia satu keadaan dimana tisu yg seakan sama dgn dinding rahim (endometrium) berada diluar rahim. 
πŸ‘© Setiap kali anda mengalami haid, endometrium juga mengalami haid dan ini akan menyebabkan darah berkumpul pada kawasan tersebut menyebabkan radang, kerosakan dan parut yg teruk.
πŸ‘© Ia sebenarnya boleh menyerang sesiapa sahaja tak kira bangsa dan usia.
πŸ‘© Kerap terjadi kpd mereka yg beurusia 20-30an dan mempunyai sejarah keluarga yg mengalami masalah sama.


KESAN ENDOMETRIOSIS 
Masalah yg sering dihidapi oleh mereka yg mengalami endometriosis ialah:
.
Sakit senggugut
Sakit pada ari-ari
Sakit semasa hubungan seks
Sukar Hamil
.
➡ Tahap sakit pada pelvis yang disebabkan oleh endometriosis adalah berbeza-beza. 
➡ Sakit sederhana yang sentiasa ada sepanjang masa. 
➡ Sakit yang sungguh teruk yang menyerang sekali-sekala. 
➡ Bertempat di kawasan ari-ari sahaja dan ada juga yang sakit sampai belakang pinggang.
➡ Kesakitan tidak berkait langsung dengan keadaan endometriosis. 
➡ Sakit yang luar biasa tetapi mempunyai endometriosis tahap ringan dan, ada juga yang mengalami endometriosis yang begitu teruk, tapi tak mengalami apa apa simtom.
.

SIMPTOM LAIN YG JARANG BERLAKU 
Sakit semasa membuang air besar atau keluar darah dari dubur semasa haid
Sembelit
Sakit semasa pemeriksaan pelvis
Sakit dan kerap kencing
Ini selalunya berkaitan dengan tempat dimana terdapat endometriosis.


MENGESAN ENDOMETRIOSIS
... 
πŸ‘‰ Doktor akan bertanya tentang sejarah perubatan anda dan simptom yang anda hadapi. 
πŸ‘‰ Pemeriksaan faraj untuk mengesan samada terdapat pembengkakan, kesakitan, dan sebarang ketidaknormalan pada sistem peranakkan. 
πŸ‘‰ Ultrasound untuk melihat sebarang cyst yang timbul dari komplikasi endometrisis.
πŸ‘‰ Laparoscopy.


RAWATAN ENDOMETRIOSIS
...
πŸ’‰ Untuk menghalang kerosakkan yang serius pada sistem peranakan anda, adalah sangat penting untuk merawat endometriosis ini secepat mungkin.
πŸ’‰ Sesungguhnya, tiada rawatan yang boleh menyembuhkannya 100%, tetapi terdapt beberapa rawatan yang boleh mengurangkan kesakitan anda dan mengekalkan kesuburan anda.
.
UBAT-UBATAN 
.
Terdapat banyak ubat yang boleh mengurangkan simtom endometriosis.
.
UBAT TAHAN SAKIT
πŸ’Š Boleh mengurangkan kejang dan sakit seperti acetaminophen, ibuprofen, naproxen. 
.
PIL PERANCANG 
πŸ’Š Pill perancang boleh membuatkan haid anda teratur juga mengurangkan darah haid dengan mengawal ovulasi. Ramai wanita mengambil pil secara berterusan agar haid mereka lansung tidak datang dan seterusnya mengurangkan sakit.
.
PEMBEDAHAN 
πŸ’Š Sekiranya ubatan tak memberikan hasil yg memuaskan, doktor akan menyarankan pembedahan seperti endometrial ablation. Pembedahan cystectomy disarankan kepada mereka yang mengalami endometriotic cyst.
..........................
[Sumber : D R Junaidah - Pakar kehamilan & Sakit Puan]

Image may contain: 2 people

πŸ‘‰Booster Kesuburan 
πŸ‘‰Memberi kestabilan pada fungsi ovari
πŸ‘‰Membantu baiki sistem hormon
πŸ‘‰Menguatkan rahim
πŸ‘‰Melancarkan haid
πŸ‘‰Mengatasi masalah senggugut
πŸ‘‰Membantu menambah sistem imun dalam badan
πŸ‘‰Memberi tenaga & stamina
πŸ‘‰Memberi kesan natural pada antibodi
πŸ‘‰Mencegah penyakit kesuburan wanita seperti pcos, cyst, fibroid, tiub fallopio tersumbat, endometriosis dan keputihan



" SUSAH SANGAT NAK PREGNANT ! MUNGKIN NI PENYEBABNYER... ! " 
Sekiranya anda susah nak hamil dan pemeriksaan menunjukkan anda takder masalah ovulasi dan bacaan sperma suami pula normal jer, anda perlu mempertimbangkan utk jalani pemeriksaan pelvis secara mendalam sbb anda mungkin mengalami polip.
.
πŸ‘© POLIP ENDOMETRIUM 
..
πŸ’‰ Ketumbuhan rahim yg kerap berlaku di kalangan wanita khususnya pada usia reproduktif iaitu 20-30’an. 
.
πŸ’‰ Polip terjadi apabila lapisan dalam rahim (endometrium) tumbuh dengan cepat dan menjadi bengkak. 
.
πŸ’‰ Ianya tak merbahaya tapi bila ia dikeluarkan, ia akan dihantar ke makmal untuk kajian untuk mempastikan ia adalah 100% benign ( bukan kanser).
.
πŸ’‰ Polip boleh menyebabkan pendarahan haid jdi tak normal atau tak teratur, tapi polip boleh hadir dlm rahim tanpa sebarang gejala bermaksud, wanita tak menyedari yg mereka mengalami polip hinggalah ia di temui secara tak sengaja seperti semasa ujian ultrasound. Ia juga kerap dikesan semasa ujian HSG.
..
πŸ‘© POLIP ENDOMETRIUM BOLEH JEJASKAN KESUBURAN KE ?
.. 
πŸ’‰ Polip endometrium boleh dikaitkan mslh susah nk hamil. 
Satu kajian menunjukkan pembuangan polip meningkatkan peluang untuk hamil. 
.
πŸ’‰ Kajian ini mendapati bahawa bila polip tlah dibuang, kadar kehamilan adalah 63%. Tpi jika polip itu tidak dikeluarkan, kadar kehamilan adalah hanya 28%. 
.
πŸ’‰ Kajian lain menunjukkan polip yg tumbuh berdekatan dgn lubang fallopian lbh kerap dikaitkan dgn susah hamil berbanding pada lokasi lain.
.
πŸ’‰ Kemungkinan besar polip menghalang sperma dari bersenyawa dgn telur dengan menutup liang fallopian dan jika berlaku persenyawaan kehadiran polip kat dlm rahim menghalang implantasi dari berlaku. 
.
πŸ’‰ Jika berlaku, ia boleh menyebabkan keguguran oleh kerana ia melekat pada dinding polip bukan rahim. 
Pada yg mengalami keguguran berulang, eloklah jalani ujian untuk memastikan anda tak mengalami polip.
..
πŸ‘© BAGAIMANA DIAGNOSA POLIP DIBUAT ?
.. 
πŸ’‰ Guna ujian ultrasound faraj yang berteknoloji 3D. Ia lebih senang di kesan pada pertengahan kitaran haid iaitu sekitar masa ovulasi.
.
πŸ’‰ Polip selalunya dibuang mengunakan prosedur HYSTEROSCOPY iaitu Pembedahan minor yang boleh dibuat secara pesakit luar atau Day-Care. Ia selalunya mengambil masa kurang dari 30 minit dan anda boleh balik pada hari yang sama.
......
[Sumber : D R Junaidah - Pakar kehamilan & Sakit Puan]



Testimoni berjaya hamil dengan izin Allah


Wow.. twin.. alhamdulillah...
Moh la kita rmai2 amalkan Habbasauda Listra Nuderm. Produk berkualiti tggi.. harga mampu milik.
Berminat utk mncuba iktiar ?




Hamil Habbasauda Listra Ipoh
Follow · 31 July near Ipoh  · 

πŸŽ€Berjaya HamilπŸŽ€

9 tahun usia perkahwinan.. Subhanallah. Masing2 mempunyai pengalaman yg agak lama..

Masalah telur (ovum) malas/ lambat matang. Mmg kebanyakkan wanita alami masalah telur xmatang. Tak cukup matang untuk disenyawakan.. Amalkan ubat doctor (biasanya namanye clomid) dan masih xberjaya.. Tapi xputus usaha dan amalkan habbasauda listra. Buat pertama kali selepas 9 tahun disahkan hamil.

No automatic alt text available.


Image may contain: camera

Ble ckp psal haid x tratur.. pasti ada wanita kat luar sne da mle cemas dn terpikir knp dan x tau puncanye. Sbnrnye faktor haid lancar atau x ni mainkan peranan penting. Nak2 lgi pde mereka yg sdg merancang utk dptkan baby. So ape yg ptot anda bwat?
..
Jom ketahui punca knp period anda tak tratur supaya mudahkan anda cari penawar :
.
Dalam banyak kes, haid yang tidak teratur adalah berkaitan dengan keadaan yang dipanggil anovulation atau tidak bertelur.
..
πŸ‘‰ HORMON TAK STABIL
..
Sering terjadi pada gadis belasan tahun tpi ia akan beransur pulih secara semulajadi walaupun mungkin memakan masa bertahun-tahun.
Berlaku pada mereka yg lewat usia reproduktif. Ramai wanita sedar bahawa mereka menghampiri menopos apabila haid mereka menjadi tidak seimbang. Apabila haid tidak datang selama 12 bulan berturut, anda dikatakan sudah menopos.
..
πŸ‘‰ KEGUGURAN
Hamil dan keguguran pula kerap menjadi penyebab haid jdi tintong terutama pd mereka yg dlm lingkungan usia 20-40an. Pastikan dahulu anda tak hamil dgn menjalani ujian kehamilan sblum bergegas ke klinik doktor anda.
..
πŸ‘‰ SENAMAN ATAU DIET GILER GILER 
..
Terlalu banyak bersenam boleh menyebabkan haid jadi tak teratur atau ia berhenti terus. 
Kerap berlaku pada ahli sukan yg berbadan kurus dan tak berlemak. 
Kehilangan berat badan yg keterlaluan dari diet yg melampau boleh beri kesan sama.
..
πŸ‘‰ TEKANAN 
..
Tekanan perasaan kronik atau kebimbangan luar biasa ttg masalah tertentu boleh menyebabkan hormon anda tak stabil seterusnya kitaran haid jdi problem.
..
πŸ‘‰ TEKANAN FIZIKAL 
Sekiranya anda baru pulih dari penyakit yg berat atau mengalami pembedahan, kitaran haid anda mungkin terjejas tetapi ia tidak memakan masa yang lama.
..
πŸ‘‰ MERANCANG
..
Pil Perancang, Implanon atau Depo-provera boleh buat tempoh haid anda jadi singkat, berlaku sekali sekala atau takder langsung utk berbulan-bulan lamanya. Intrauterine Contraceptive Device (IUD) atau alat dalam rahim juga boleh menyebabkan haid tak teratur.
..
πŸ‘‰ POLYCYSTIC OVARIAN SYNDROME (PCOS) 
..
Wanita dengan PCOS biasanya mempunyai sejarah haid tak teratur selama bertahun-tahun. Selain dari susah hamil disebabkan tak bertelur, PCOS boleh meningkatkan risiko penyakit kencing manis dan jantung.
..
πŸ‘‰ KETUMBUHAN PADA RAHIM 
..
Fibroid rahim, polip dan endometriosis kerap dikaitkan dengan haid tak teratur.
..
πŸ‘‰ MASALAH PERUBATAN 
..
Gangguan tiroid boleh menyebabkan haid tak teratur jika tahap darah hormon tiroid terlalu rendah atau terlalu tinggi. Keadaan kesihatan lain boleh menyebabkan kitaran yg tak teratur termasuk penyakit buah pinggang, penyakit kencing manis dan masalah prolaktinemia.
..
πŸ‘‰ MENYUSU BADAN 
..
Mereka yg menyusukan badan kerap mengalami haid yg tak teratur tetapi haid anda akan pulih dgn sendiri sekiranya anda berhenti menyusu.
..
πŸ’ŠπŸ’‰ Rawatan Haid tidak teratur
Rawatan bergantung kepada punca kenapa haid anda tidak teratur. Jadi amat penting untuk anda berjumpa dengan doktor agar rawatan yang tepat dapat diberikan.
.
[ Sumber : Dr R Juhaidah Blog, Pakar Sakit Puan ]


HARGA

*** BUAT MASANI KOPI SAHAJA MUMMYRINA TAK AMBIL.HANYA LISTRA N ZURIAT SAHAJA***

Image may contain: text
KAMI DI MUMMYRINAZONE BEAUTY MERUPAKAN DEALER DRP STOKIS SAH !




HARGA HABBASAUDA ZURIAT 
RM 55 TANPA POSTAGE


WHATSAPP +0173288087

angan lupa Like sekali Fanpages kami ye
Instagram : @nurulhezrina_beauty

PENGHANTARAN:-


KAMI MENGGUNAKAN POS LAJU
SETIAP ITEM YANG DIHANTAR AKAN SAMPAI
KEPADA PELANGGAN DALAM TEMPOH 1 KE 3 HARI WAKTU BEKERJA. 
NO RUJUKAN ITEM (TRAKING NUMBER) AKAN DIBERIKAN 
SETELAH URUSAN JUAL BELI SELESAI.

MaMom Milkbooster - Memudahkan urusan ibu menyusu



Image result for mamom milk booster

"MAMOM MILK BOOSTER " 

Tambah Susu Badan Ibu Berkesan .
Di pasaran ada pelbagai jenis milk booster seperti dalam bentuk tablet, serbuk, pil, perisa susu, perisa coklat dan pelbagai lagi. Dalam artikel ini aku share satu jenama yang sangat top dikalangan ibu-ibu menyusu. Iaitu jenama MaMom. Kalau korang jenis yang sangat sibuk dan tiada masa. Disarankan korang menggunakan produk MaMom Milk Booster. Sebab produk MaMom Milk Booster ini dalam bentuk tablet. Botolnya juga tidak besar. Boleh dibawa kemana-mana sahaja.  


FUNGSI & KELEBIHAN MAMOM MILK BOOSTER 

🌼 Tablet kunyah yang mudah! 
🌼 Susu melimpah-limpah 
🌼 Berkesan seawal 24 jam ( *berdasarkan ribuan testimoni diterima) 
🌼 Ada sijil Halal JAKIM, KKM dan lulus lab test SIRIM 
🌼 Digunakan di hospital dan farmasi 
🌼 Produk Malaysia, kini dieksport keluar negara 
🌼 Produk tambah susu PALING DIPERCAYAI ibu menyusu di Malaysia dan Indonesia


Image result for mamom milk booster

KANDUNGAN MAMOM MILK BOOSTER 

🌸 Habbatussauda 
🌸 Alfalfa 
🌸 Madu Lebah 
🌸 Kurma 
🌸 Gam Akasia 
🌸 Serbuk Kacang Soya 
🌸 Bawang Putih 
🌸 Kismis 
🌸 Spirulina 
🌸 Halba 
🌸 Susu Kambing


CARA PENGAMBILAN MAMOM MILK BOOSTER 
πŸ„ Hanya perlu kunyah 2 atau 3 biji tablet sehari ketika perut kosong. 



Image result for mamom milk booster


Ibu ibu jangan risau kay,
suppliment susu mamom ni selamat di ambil dan juga HALAL,SUCI lagi BERSIH..



TESTIMONI MAMOM MILK BOOSTER



Image result for mamom milk booster










terujakan tengok semua testimoni susu badan kat atas tu?
yelah islam juga galakkan ibu memberi susu kepada bayi sehingga 2 tahunkan?
in sha Allah boleh ikhtiarkan dengan suppliemnt maMom milk booster..


HARGA MAMOM MILK BOOSTER
RM 80

Whatsapp ke
+60173288087

Jangan lupa Like sekali Fanpages kami ye
Instagram : @nurulhezrina_beauty

PENGHANTARAN:-


KAMI MENGGUNAKAN POS LAJU
SETIAP ITEM YANG DIHANTAR AKAN SAMPAI
KEPADA PELANGGAN DALAM TEMPOH 1 KE 3 HARI WAKTU BEKERJA. 
NO RUJUKAN ITEM (TRAKING NUMBER) AKAN DIBERIKAN 
SETELAH URUSAN JUAL BELI SELESAI.

DIANZ VITAMILK BOOSTER - MENAMBAHKAN LAGI SUSU BADAN IBU



Mengalami masalah susu badan tiada?? 
Stress sebab susu kurang?? Susu tak pekat?? 
Jom cuba DIANZ VITAMILK BOOSTER!!
Pastinya selepas mencuba,,anda akan merasakan perubahan yang sangat ketara!! 



KANDUNGAN BAHAN UTAMA DIANZ VITAMILK BOOSTER

OMEGA 3
✔ Adalah penting untuk pembinaan otak dan minda bayi

KOLAGEN IKAN
✔ Dapat membantu mengekalkan ketegangan kulit wanita yang hamil
Membantu mengurangkan rekahan kulit

APRICOT DAN DELIMA
✔ Memberi antioksidan yang secukupnya kepada wanita hamil dan para ibu untuk kelihatan bertenaga

MADU
✔ Dapat meningkatkan pergerakan usus dan meningkatkan selera makan


FUNGSI UTAMA DIANZ VITAMILK BOOSTER
✔ Meningkatkan pengeluaran susu badan
✔ Menambahkan tenaga
✔ Menguatkan rahim
✔ Menegangkan payudara dan punggung
✔ Kulit menjadi lembut
✔ Muka berseri dan 'pinky'
✔ Awet muda
✔ Menyihatkan badan dan dijauhkan penyakit


SIAPA YANG PERLU CUBA DIANZ VITAMILK BOOSTER
✔ Wanita yang merancang untuk hamil
✔ Wanita mengandung
✔ Wanita yang sedang berpantang
✔ Wanita yang menyusukan anak


KEBAIKAN UNTUK WANITA YANG BERSEDIA UNTUK MENDAPAT ZURIAT
✔ Bersedia untuk mempunyai tubuh yang baik untuk hamil
✔ Mengekalkan keseimbangan hormon ketika mengandung
✔ Menguatkan rahim



KEBAIKAN UNTUK IBU YANG MENGANDUNG DAN MENYUSUKAN BAYI
✔ Meningkatkan pengeluaran susu ibu 2 kali ganda
✔ Membekalkan keseimbangan nutrisi kepada wanita yang bersedia untuk melahirkan anak
✔ Membekalkan tenaga kepada wanita yang sedang hamil
✔ Menambahkan pengeluaran susu ibu
✔ Memberi keseimbangan nutrisi kepada ibu dan bayi



CARA PENGAMBILAN DIANZ VITAMILK BOOSTER
✔ 1 sachet sehari selepas makan pagi
✔ Sekotak 30 sachet untuk sebulan, berperisa vanilla
✔ Koyak dan tuang di dalam mulut tanpa perlu dibancuh
✔ Jika peningkatan pengeluaran susu menjadi terlalu banyak, amalkan selang sehari
✔ Boleh dimakan bersama DIANZ VITAMIN C tetapi di ambil di waktu malam
✔ Minum air putih sekurang-kurangnya 3 liter sehari

NOTED : Elak waktu pengambilan ubat-ubatan/jamu dengan dianz vitamilk dalam masa yang sama. Jarakkan sekurang-kurangnya 2 jam untuk proses penghadaman lebih baik



Q & A DIANZ VITAMILK BOOSTER

Q : Cara pengambilan Dianz Vitamilk Booster?
A : 1 sachet selepas sarapan, jika cik B bengkak, makan selang sehari (bila perlu)

Q : Adakah Dianz Vitamilk Booster boleh dimakan bersama Dianz Vitamin?
A : Boleh. Dianz Vitamilk Booster pagi ketika sarapan manakala Dianz Vitamin malam sebelum tidur

Q : Siapakah yang boleh ambil Dianz Vitamilk Booster?
A : Wanita berkahwin sahaja. Ibu menyusu, mengandung dan wanita yang inginkan zuriat

Q : Dianz Vitamilk Booster di buat dari susu apa? Lembu atau kambing?
A : Dianz Vitamilk Booster bukan sejenis susu. VITAMILK adalah singkatan kepada VITAMIN MILK BOOSTER

Q : Saya makan pil perancang dan saya menyusu, adakah saya boleh makan Dianz Vitamilk Booster?
A : Boleh. Tiada masalah

Q : Saya menyusu dan sedang period, adakah saya boleh makan Dianz Vitamilk Booster?
A : Boleh

Q : Saya menyusu dan dah lama tidak datang period, adakah saya boleh makan Dianz Vitamilk Booster?
A : Boleh

Q : Saya dah lama tiada susu, kalau makan Dianz Vitamilk Booster boleh keluarkan susu semula?
A : Bergantung kepada demand dan supply. Kalau makan Dianz Vitamilk Booster tapi tiada hisapan atau rangsangan atau pump, macam mana susu nak proses untuk keluar!!

Q : Saya baru pregnant 3 bulan, adakah saya boleh ambil Dianz Vitamilk Booster?
A : Boleh diamalkan seawal 1 minggu

Q : Saya baru makan Dianz Vitamilk Booster tiba-tiba saya disahkan mengandung perlu ke saya berhenti mengambil Dianz Vitamilk Booster?
A : Tidak perlu berhenti. Dianz Vitamilk Booster baik untuk perkembangan ibu dan anak

Q : Saya pregnant 7, 8, 9 bulan boleh ke saya makan Dianz Vitamilk Booster?
A : Boleh. Dianz Vitamilk Booster untuk memberi tenaga, menguatkan rahim, menaikkan seri ibu, tidak kusam dan lemah, memberi tenaga dan bersedialah untuk susu yang meriah

Q : Apakah peranan atau kebaikan Dianz Vitamilk Booster kepada wanita yang inginkan zuriat ?
A : Dianz Vitamilk Booster adalah ikhtiar untuk hamil, untuk menguatkan rahim terutama ibu yang pernah gugur dan membantu menghasilkan ovum berkualiti. Dianz Vitamilk Booster adalah ikhtiar untuk hamil

Q : Dianz Vitamilk Booster mempunyai KKM?
A : Ya, dibawah pengkelasan makanan, Dianz Vitamilk Booster tidak perlu MAL sb ia berbentuk serbuk

Q : Seawal umur berapa boleh ambil Dianz Vitamilk Booster?
A : 18 tahun ke atas dan sudah berkahwin dan ibu-ibu yang inginkan zuriat dan menyusu

Q : Saya keguguran, boleh ke makan Dianz Vitamilk Booster?
A : Boleh sangat-sangat, untuk kuatkan dan pulihkan kondisi rahim

Q : Dianz Vitamilk Booster boleh mencerahkan kulit?
A : Dianz Vitamilk Booster khusus untuk memberi kesihatan kepada ibu dan anak, memberi tenaga, menaikkan seri kerana ibu-ibu yang ingin zuriat, mengandung, menyusu memerlukan tenaga untuk badan sihat. Dianz Vitamilk Booster tidak dikhususkan untuk kulit


TESTIMONI PENGGUNA DIANZ VITAMILK BOOSTER











AGEN DIPERLUKAN SELURUH MALAYSIA
10 KOTAK RM530 (DENGAN SYARAT)


HARGA KAMI!!
RM 72.00 SM/RM 77.00 SS
(1 KOTAK/30 SACHET)


Terus Whatsapp ke
+60173288087

Instagram : @nurulhezrina_beauty

PENGHANTARAN:-


KAMI MENGGUNAKAN POS LAJU
SETIAP ITEM YANG DIHANTAR AKAN SAMPAI
KEPADA PELANGGAN DALAM TEMPOH 1 KE 3 HARI WAKTU BEKERJA. 
NO RUJUKAN ITEM (TRAKING NUMBER) AKAN DIBERIKAN 
SETELAH URUSAN JUAL BELI SELESAI.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in