berpantang hari ke 26

salam semua...lama dah mummy tak bersiaran..bz ngan org baru..hehe..lagipun minggu lepas ari kamis sofia maisarah addmited to ward..sbb jangkitan radang paru2..

bermula bila merah(maira) kena flu n cough..n g cium sofia..pastu berjangkit flu n cough2 kt sofia..apalagi mmg tak tido malam mummy sb 2 org putri kesayangan mummy demam selesma n batok2.

sampailah satu tahap mummy kene jugak..wah dlm pantang kena dmm mmg mencabar..n suatu ari sofia menyusu tersedak kuat n muka agak kebiruan terus g emergency..kata doktr lendir dalam peparu dah penuh..menitis air mata keibuan mummy..

pastu kena duk ward sb sofia dah ada jangkitan dalam paru2.yang sedih mummy tak dibenarkan stay kat hsptl.tapi mummy merayu sbb dia menyusu badan.n muy nak tgk dia.akhrnya nurse bg katil kosong buat mumy..mummy dok jauh dr sofia..

sofia di bilik pengasingan..setiap satu jam mummy kena berjalan jauh tuk susukan sofia..sib jahitan bersalin dah lekat parut n benang semua dah tanggal..masih bersyukur.tapi malam tuh mummy demam mengigil sbb sejuk.n mummy carik penadol n telan.alhamdulillah berhasil.mummy kena chat tuk tgk sofia..

menitik air mata setiap kali menyusukan.tapi kes sofia tak seteruk kengkawan dia yang ada dalam bilik.setelah semalam duduk sofia tak demam.harap susu mummy buat sofia bertahan.takpelah mummy korbankan waktu tuk susukan sofia..harap antibodi dia kuat.

esoknya tes darah kuar n alhamdulillah sofia bebas dr virus atau bakteria cuma lendir dalam peparu kena segera dikeluarkan.3x sedut akhrnya sofia bleh minum susulaju sedikit..n esknya kami dah bleh pulang..laporan x-ray pun ok..tapi doktr ada pesan supaya pakai masker atau jauhkan sofia drpd si pesakit.insyaallah mummy jga..

so minggunie dah semakin baik kesihatan dia..n mummy juga beransur pulih demam,selesma n batok..harap2 sofia membesar mcm kakak dia merah..chat mcm merah..kuat mcm merah.skangnie pengawasan mummy lebih kepada sofia.bg susu cket2 tapi kerap sbb sofia mudah tersedak kala menyusu..harap dia ok..

1 sumpah ako sayang korang:

eB ezrin berkata...

dear, harap sofia ok yer?
camner leh x parasan eh? aper tanda2 dier tuh?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in