patah tangan,terseliuh dan ubatnya

Hujung minggunie ingatkan nak berehat sahaja di Putrajaya..
Rupanya maha hebat Allah lebih mengatahui.
Hujung minggu kena bergegas berkejaran ke Melaka..
Gara-gara sofia n mek merah..

Hari Jumaat lepas jam 11.30 malam.
puteri bertuah mummy yang 2 orang tuh
sofia n merah tak tido2 lagi..
tapi mummy ngan papa pun tak ngantok lagi..
papa melayari internet mummy lipat baju depan puteri2 tuh..

sesekali sofia ketawa girang bermain ngan merah.terkekek kekek ketawa.merah plak makin lama makin lasak mainan ngan sofia.
kadang tgk mcm anak patung di buatnya..sesekali mummy bising n kata"merah baik2 main ngan sofia" dia pun mengiyakan pastu buat semula..

tengah dia main mummy tetiba terlihat dia mcm pulas tangan sofia..alahai terus dengar sofia menjerit..tak dan nak tepis dah kena pulas..
terus mummy amik  n tgk tangan dia tak leh angkat..huhu dah patahker?kata hati.pastu papa pun amik sofia n kata mmg nampak ada tak kena antara lipatan lengan antara siku ke bawah..

dah jam 12.00 malam so mana nak pergi.kalau g hsptl pun bleh buat apa?bengkak2 mata sofia nanges..kesian sofia..merahpun nanges gak.sama kuat ngan sofia.mau taknya takut gak dia tgk sofia..

kesian sofia.tapi yang bagusnya walaupun sakit dia bleh tido tapi tegak jer takut tangan sakit..sesekali mmg berbunyi kesakitan tapi masih menagan.mummy letak tangan dia kat bantal n balut sikit bg tak bergerak dan alhamdulillah dia bleh tido..

esok harinya pagi2 lepas solat subuh kami gerak alik melaka.carik siapa2 pandai betulkan urat/tulang..rasanya urat/tulang dia dah lari.biasalah baby lembut lagikan..aduhailah anak..

sepanjang ke melaka2 dalam 2 jam perjalanan dia nanges.tak leh pegang salah sikit..mummypun kena pegang dia badan mummy cover abis tegaknya..sakit pinggang daku!
sesampai kat melaka abah mummy terus bawak g jumpa tabib china 

mummy lak tak snap gambar n tak bwk hp.kelam kabut nyer pasai..
terus g masuk jumpa tabib.masuk jer klinik dia terus idung bau herba2 cina,gingseng n mcm2 lagi..fening gak bau,hehe
takperlah.bawak masuk sofia terus dia cek kata tulang ada lari cket.dia nak masukkan semula tulang siku sofia dlm tempatnya..

dia sapu minyak panas pastu dengan lembut dia buat..dlm 10min dah masuk dah.mmg nanges sofia takut gaknya kat tabib2.. tapi tak menjerit..kesian dia.pesan tabib2, 2 jam jangan mandi.so ikutlah pesanan tuh..alhamdulillah lepas tuh dia ok..
legalah daku..

yang beshnyer dia mmg betulkan urat2 salah mcm terseliuh,terkehel,terpatah.huhu mmg dia tak urut cuma masukkan alik urat/tulang/sendi di tempatnya..
mujurlah ada gak tempat tuh di melaka.
dah lah murah cuma RM20 aje..
alhamdulillah..
settle.!

sesiapa yang nak pergi jumpa tabib yang bagus nie,manalah tahu kot2 ada yang memerlukan khidmat tabib nie..terseliuh,salah urat,patah..n dia mmg dah berpuluh tahun dlm ortopedik..korang leh tepon tanya dulu penyakit tuh.kalau tabib tuh leh buat oklah baru datang klinik dia.

nie alamatnya

HAN HAI SIEW
80,JALAN BUNGA RAYA
75100 MELAKA

TEL:06-2822076
WAKTU RAWATAN 
MON-SAT 9.30 AM TO 5.00PM

RESIDENCE
(kalau nak urut/ubat kat umah dia pun boleh)
104-F JALAN MATA KUCHING
(JALAN TAMING SARI)
75400 MELAKA

TEL 06-2832235(H)
WAKTU RAWATAN
MON-SAT
7.00PM TO 9.00PM
(BY APPOIMENT)


sofia kasik cubit sikit kak yah tuh
ciap dia buat sofia sampai larik tulang..
tabib kta baby mmg mudah lari tulang n mudah jugak nak masukkan alik..
seriau dengar..mmg sakit..

pueh hati jumper tabib2..pueh hati gak cubit kak yah..balas balik.hahaha..skang dah buleh senyum!

duhai anak-anak mummy
korang nie ada2jer
"BETUAH PUNYA BUDAK"


67 sumpah ako sayang korang:

are_lin@yu berkata...

alahai kesiannya sofia..meah jgn buat adk mcm tu lg tau..hihi

Yana Libra berkata...

takutnya kak..nasib baik ok balik..





p/s:akak sy dah jumpa rumah sewa, tp kat kajang..mgkn sy duk sana dulu lah kot kak..huhu..thanks :)

Myra Jay berkata...

Merah tak sengaja tu Mummy, mujur Sofia takdak pape..

Kalau myra gelabah jugak..

cikeyrah berkata...

alolo cian sofiah . .

dya bunga berkata...

kasiannya sofia..seriau pula dgr..mesti sakit..

Mrs Velentine berkata...

ala tomei2...syukur tak teruk..cute jer mereka ni

Afne berkata...

aduhai.. nsb baik dpt betulkan blk yg lari tu. teringat lg mcmn hana patah tgn dulu huhu

faraherda.razalan berkata...

adui hai....saspen betul...tp kan, anak kwn sy, oku n umur dah 30.....tgn patah n msk besi. tp smpi skg bengkok sbb tak amalkan fisio...boleh tlg ke?

Nyue berkata...

aduhhh..bleh rasa sakit baca entry akk ni..baby dia la..mudah sgt nak terseliuh/patah ni..tu yg kne hati2 even dia main2...berdebar rs..alhamdulilah da ok..fuhh..mengelabah kot

LiLy @ MaMaQiStInA berkata...

Sian sofea..nasib dapat betulkan balik..

Deqla manjew berkata...

aduii kite yg dah dewasa ni kalo terseliuh pun dah skit apatah lg budak kecik..nakal merah yer buat adik dia..huhu..tp naseb dah ok kan..

Cik Nur berkata...

alhamdulillah, nasib baik ok.. :)
kat sini ada gak tabib cina macam tu, kat ipoh..org punyalah ramai..

Miss BaNu berkata...

kesian sofea nasib dh okey dh kan..

Arina Shamsul berkata...

alahai cianya sofea,nasib baik dah ok alhamdulillah..

takpe dear ini satu pengajaran dan pengalaman,lepas ni mesti dah rajin pantau anak2 kan?hehehe.

kinara kinatara berkata...

alhamdulillah..selamat xdek pape...:)
ummm..xp betul cakap tabib 2...tulang budak2 tulang tebu lagi..:)
tulang lembut..law salah cara mang len lah jadinya..:)

n tulang bebudak cepat patah taw..:)

Kesuma Angsana berkata...

seb baik xde apa2 ye

nanieybarnieylurviey berkata...

nasib da ok.. fuhh seriau lak dgr sampai lari tulang..

Si Matatajam berkata...

Sian Sofea cayang..nasib baik dapat tabib yg bagus...alhamdulillah dah tk dak apa2 yek Nurul..

Chic Na berkata...

alahai seriaunya dengar. mesti merah rasa bersalah & tak kacau adik dah lepas ni. nasib baik takde pape yg teruk. huhu.. budak2 kan mana la tau.

comel blog. baru tukar eh? :)

aanie berkata...

alahai mek merah....nape la buat adik camtu.....tp tu la, dia pun takut gak kan time tu....

alhamdulillah dah ok.....

izan mama mia berkata...

aduhai..siannyer sofia...kalau kita pun sakit..inikan sofia...takper...merah tak sengaja tu...lain kali sure dia main elok2 dgn sofia..jap nk salin alamat tuuu.....

mamalieyna berkata...

Ya allah...takutnya..kesian merah.. seb baik tau tempat tu kan, cepat ertindak..cian si kecik..huu~

budak2 dua beradik besar gini, mmg kena memantau je..mintak simpang dr berlaku lgi..

mamalieyna berkata...

uikk camna nama boleh bertukar tadi..hehe.. kesian sofea..auntie salah panggil nama pulak..ihiks..

C'Jai berkata...

Hadoiii...la bimbang sungguh rase....
Kakak pun bkn sengaja kan.... Alhamdulillah segalanya dh kembali normal...

fieda berkata...

nasib baik tak ape2..seriau dgr budak2 kena sakit gini..kak merah pasni main elok2 ye dgn adik..

9n0L4 berkata...

ganassssnye kak yah ni. hehe. nasib baik dh setel. alhamdulillah. :)

PinkUmmi berkata...

seriau dibuatnye la...kalo berkaitan dgn bebudak nih memg saya lemah sikit...

lelamaisara berkata...

bebudak memang kan..kalu main tak ingat dah...nasib dah ok dah...

saya dulu keci2 pon selalu kena mcm tu...habis main dengan org besar kan...huuuu

shuhadaothman berkata...

alala, sian kt sofea. hehe. slmt da ok. comel je gaya cubit kak yah tu. hihi. ^^

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

la sianyer sofia....tkt gak dgr sampai berlari tulang ni nasib xteruk kan...jgn mrh merah tau dia xsengaja hehe

ShimaSalleh berkata...

mmg kena perhati setiap saat kan.. klu tak mmg mcm2 jadi huhuhu..
Kat tmpt aku pun ada cina patah.. harga pun lebih kurang. Dulu joe xcdent kena hempap buah sawit patah hidung buat ngan dia.. tp tu la 'org rajin' nak berubat, senget sikit la hidungnya... Dia kata tak kisahla janji bleh bernafas huhuhuhu

IntaNBerliaN berkata...

adoiila merah.. ganas jugak dia yer.. boleh pulas tg adik dia... patutlah nurul boleh jd 'tarzan'.. hihi

tabib cina tu ,mcm bagus je.. mmg murah betoi yer...

wan nurul hezrina berkata...

@are_lin@yustill buat lagi kita yang kena hati2..dia sah2 tak tahu apapun..huhu

wan nurul hezrina berkata...

@Yana Librahaaa dah jupe umah sewa?oklahtuh..

aah akk gelabah masa dia kena2

wan nurul hezrina berkata...

@Myra Jayhuhu sib lah boleh betul semula tulang2..nurul tak marahpun menjerit cket jer sbb terperanjat..pastu dia terkejut gaknya n nanges

wan nurul hezrina berkata...

@cikeyrahtulah cian dia siblah dia penyabar orgnya

wan nurul hezrina berkata...

@dya bungahuhu sakit2.sampai bila pegang cket dia nanges

wan nurul hezrina berkata...

@Mrs Velentinetulah bersyukur sangat jumpa tabib2

wan nurul hezrina berkata...

@Afnepatah mmg sakitlah nakl2 budak2kan afne?

wan nurul hezrina berkata...

@faraherda.razalancer try tel num saya bg tuh

wan nurul hezrina berkata...

@Nyueuiii mmg gelabah masa tuh.ilang akal jab.huhu

wan nurul hezrina berkata...

@LiLy @ MaMaQiStInAtulah mmg kitapun sedih masatuh tak tgk betul2.kita yang salahnya..padahal duk depan mata.dok sibuk lipat kain.huhu

wan nurul hezrina berkata...

@Deqla manjewalhamdulillah dah ok n legaaa

wan nurul hezrina berkata...

@Cik Nurtuhlah pasai..ramaikan kan?

wan nurul hezrina berkata...

@Cik Nurkat situpun tak putus2 org datang berubat

wan nurul hezrina berkata...

@Miss BaNuaah mujurlah dah kembali pd tempat asal

wan nurul hezrina berkata...

@Arina Shamsultulah mmg salah nuruldepan matapun leh xcdent.tuh sibuk masa tuh lipat kain.huhu

wan nurul hezrina berkata...

@kinara kinataraskangnie takut sangat.takut dia jatuh ker apaker..iii seram aii

wan nurul hezrina berkata...

@Kesuma Angsanaalhamdulillah

wan nurul hezrina berkata...

@nanieybarnieylurvieytulah terperanjat bila tabib kata tulang lari.ingatkan urat

wan nurul hezrina berkata...

@Si Matatajamalhamdulillah m dah ok

wan nurul hezrina berkata...

@Chic Natulah mmg merah tak salah.dah mmg sedia tahu dia agak lasak sedikit.huhu

wan nurul hezrina berkata...

@aaniedia terperanjat sbb nurul terpekik.nurul bukan pekik ke dia nurul terperanjat masatuh..diapun nanges sbb sofia nanges

wan nurul hezrina berkata...

@izan mama mialaa nie pun samajer izan cumanya kita kenalah kawal n lebih berwaspada

wan nurul hezrina berkata...

@mamalieynatukah takut membengkak tu yang cepat2 g carik tabib

wan nurul hezrina berkata...

@mamalieynahehe ok jer

wan nurul hezrina berkata...

@C'Jaitulah dia mcm nak gurau jer tak tahu apapun.mujur alhamdulillah selamat

wan nurul hezrina berkata...

@fiedapastuh sama gak mainan nya dah mmg lasak tapi kena selalulah ingatkan n nasihat

wan nurul hezrina berkata...

@9n0L4ganaih lah jugok.huhu

wan nurul hezrina berkata...

@PinkUmmisaya pung!

wan nurul hezrina berkata...

@lelamaisaratulah ingat taska kena xcdnt rupa kat umah sendiripun xcdnt

wan nurul hezrina berkata...

@shuhadaothmanhaa balas dendam alik tuh.hehehe

wan nurul hezrina berkata...

@Wanieys a.k.a IbuQalieftak marahpun cuma masa terperanjat jer nurul mcm terpekik pastu sofia jerit kuat2 dia pun nak jerit gak sbb takut

wan nurul hezrina berkata...

@ShimaSallehnak perhati setiap saat tuh payahtuh.huhu

Izan Ishak berkata...

siannya sofia...alhamdulillah dah boleh masuk balik tulang yg beralih tu. anak2 kecik kalau main mmg buat kita seriau aje.

~Cik Sweety~ berkata...

nasib baik la dpt btlkn..kalo tak, kesian la kt mek sofia..jgnkn budak2,yg tua bgka mcm sweety ne pun dh tejerit melolong kalo teseliuh skit..haisshh..tak senonoh..haha

sakura berkata...

maklumat yang membantu kebetulan anak terseliuh ...cara yg sm ....some one pegang tangan n dia berpusing konon nak lari ..... baru tepon tabib tu isnin ni nak jumpa dia ...urut anak .......

tqvm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in