akhirnya lega...Alhamdulillah

Assalammualaikum...akhirnya beban yang dipikul semenjak tahun 2010 terlepas sudah..alhamdulillah..syukur Ya Allah...sesungguhnya banyak hikmah ujian sakitnie..huhu

Sebenarnya dulu tahun 2010 lepas lahirkan mek merah sakit gigi belah kiri rahang.geraham bawah yang sakit disebabkan gigi tumbuh tidak sekata so atas bawah(2 sekaligus kasi cabut)di hsptl putrajaya..masatuh mak aii pendarahan sampai 5 hari..so seminggulagi dentis gtahu yang geraham bongsu belah kananpun kena cabut sbb nampak kedudukan senget..tapi FOBIA nyer pasal sbb kesakitan yang amat masa cabut 2,2 gigi tuh so mmg tak pergilah appoiment..wat derk jerk pastuh..

tahun 2011 terasa sakit bahagian gigi bongsu sebelah kanan rahang..yang dulu dentis ada syorkan supaya cabutt.tapi disebabkan takut makan jer ubat..bukan takut apa takut sbb katanya kena bedah gusi nak kuarkan gigi..pastu bila sakit cenggini g set appoimet semula ngan dentis hsptl pjaya..

malangnya 2011 mengandungkan sofia..so mmg takleh cabutlah..masa ngandung sofia memang 2 kali sakit n telan penadol biasajer sbb preggy..so bayangkanlah menahan sakit tanpa ubat..sakit sungguh..sib baik pas seminggu dia surutdah sakit2..so war derk lagi..

sehinggala masa sofia 6 bulan gigi pecah..terasa pecah sbb tergigit serpihan gg masa makan..huhu and pengalaman palinggg buruk bila 2 minggu lepas bengkak sampai ke tekak..n teruk sangat sakit sampai demam panas!pastu g semula hsptl pjaya..4/10/2012 baru nak x-ray n nurse ciap kata tahun 2012 penuhhhhh...wooo tidak betapa menyesal di situ!!

so tak tahan sakit sbb mummy perlu lekas2 sembuh untuk jaga merah n sofia.so gagahkan diri pergi swasta..cari punya carik dpatlah satu tempat klinik gigi An-Nur..tapi dia hanya bleh scaling gigi tak leh cabut..so scaling dulu.terbang RM120..pastu carik2 yang dekat pjaya dapat klinik gigi izra..

so kat situlah mummy cabut..dia bagi ubt surut bengkak n antibiotik n terus abiskan dalam 5 hari datng klinik semula..so bila sakin makin sembuh datang appoiment jumaat lepas..so cabutlah gigi yang bikin ku menderita itu selamanya...amin amin mmg sangat bersyukur..tapii melayang banyakkk rm rm rm..tapi takpelah janji settl masalah..

next entry kasi cerita itu klinik wokey..mmg tip top serbis n dentis2 cabut gigi hanya 20minit..sangat cepat n soft..banyak ranjau masa nak cabut tuh..fening korang baca hal gigi tak abes2 dari 2 mggu lepas.huhuhu...niepun hari ke 5 pipi senget sebelah..bengkak tapi yang beshnyer sakit cabut gigi lagi selesa dari sakit gigi...huhu alhamdulillah..nanti mext entry ku ceritakan kisah di klinik gigi n tunjuk pic gigi n muka bengkak..huhuhuhu..

muntak ijau korang baca panjang berjela tulih..huhu






44 sumpah ako sayang korang:

Kesuma Angsana berkata...

alhamdullilah gembira dgr semuanyr dah ok ye

Deqla manjew berkata...

alhamdulillah...lega mendgrnya...huhu..xpe pjg2 pun.. bls dendam dah lama x update entri ye dakk? hihi...

♥cikmOt♥ berkata...

alahaii, sakit gigi jangan dibuat main...huhuu

~Cik Sweety~ berkata...

wah..syukurlah..mmg kalo sakit gg tu mcm nak hazab jek kn.. okehh..tggu entry seterusnya pula..nk tgk juga muke bgkak tuh..hehe

Nazayiena berkata...

Syukur alhamdulillah dah settle problem gigi Nurul,kak Nurul pun ada kwn juga yg sama kes cam Nurul nie nak kena bedah,dah dgr camtu memang tahu sakitkan.

aTy _faRed~ berkata...

aty sekarang pon memanjang sakit gigi...memang tak tahan...mak kate kalau kite susukan anak memang macam tu..sebab anak amik kalsium kite...betul..?? mak saye sampai kene pakai gigi palsu 2 batang sebab teruk sangat..yer ar..anak 7 orang..semua susu badan pulak tu...
maknenyer lame lagi ar saye nak baik...[insyaallah nak kuatkan semangat susu sampai 2 tahun..]:)

Mrs Velentine berkata...

syukur..sya pun hari 2..seksa sgt sakit gigi

Miss BaNu berkata...

baguslah dh x sakit gigi dh pasni..merdeka hehe

ShimaSalleh berkata...

Dah cabut kan lagi LEGAAAAAAAAAAAAAAAAAAA...

Chic Na berkata...

kalau sakit gigi tu memang satu kepala lah sakit. lega lah dah cabut eh. hehe..

mamalieyna berkata...

aduuuh..mmg bab gigi ni, kalau dh sakit teramaat sakit.. kira dh settle la skrg kan..Alhamdulillah..

Huda berkata...

huda aritu siap demam2 :)

dya bunga berkata...

dya smpai skrg takut cabut gigi..huhu..btl ke xsakit?

wan nurul hezrina berkata...

@Kesuma Angsanadah selamat dibuang gigi tuh..alhamdulillah dr tahun 2010 mmg bersyukur banyak

wan nurul hezrina berkata...

@Deqla manjewsebenarnya panjang lagi nak cerita..hehe aah deqla lega dah rasanya

Cik Nur berkata...

xkisahlah bape rm kan..yg penting kena sihat, kalau sakit je, nak buat apepun xsenang..betulkan...

aReLaN berkata...

syukur sume dah ok.lama tak cabut gigi.gi cuci hari tu pon ngilu je rasa.huhuu

Arina Shamsul berkata...

alhamdulillah dah boleh senyum lega ye sekarang dear :)

rajin2 makan ubat tau :)
take care :)

Si Matatajam berkata...

Alhamdulillah lega bila semua dah ok.. M yg baca ni tumpang rasa sakit..eeeee ngilunya

TiranaAduka berkata...

rasanya nak bace all post..kt blognie

TiranaAduka berkata...

rasanya nak bace all post..kt blognie

TiranaAduka berkata...

rasanya nak bace all post..kt blognie

izan mama mia berkata...

aduh..baca pun dah rasa sakit nih...

9n0L4 berkata...

akhirnyaaaaaaa. mesti lega lps cabut kan. biarlah berhabisss byk pun. huhu.

wan nurul hezrina berkata...

@Kesuma Angsanaalhamdulillah.syukur banyak kak sbb lamadah tahan sakit

wan nurul hezrina berkata...

@♥cikmOt♥betul2 sbb ada anak2 nak dijaga..kalau nurul bujang gaknya mmg tahan sampailah nurul appoiment ngan kerajaan..

wan nurul hezrina berkata...

@~Cik Sweety~mmg terasalah keazabannyer2.huhu

wan nurul hezrina berkata...

@Nazayienammgggg terbaik nyer sakit..tapi pas cabut agak lega walaupun seminggu sakit

wan nurul hezrina berkata...

@aTy _faRed~waaaaah ramainyer adik beradik awak aty..mesti meriah masa alik kampung berya ari2..huhu

aah nurulpun baru 2 anak.menyusu badan lama..tuh yang gg sik sakit.tapi nie gg geraham bongsu yang dah impected.tumbuh senget..sakit bagai nak rak

wan nurul hezrina berkata...

@Mrs Velentinemmg siksa sakit gg sampai ke otak sakitnya

wan nurul hezrina berkata...

@Miss BaNunie baru bleh laungkan merdeka...

wan nurul hezrina berkata...

@Chic Na1 juta kali lega..sebelum2 dekat 3 minggu berperang ngan sakit..

wan nurul hezrina berkata...

@mamalieynasettle sudah.alhamdulillah..

wan nurul hezrina berkata...

@Hudanurulpun demam.demam sakit n demam terkejut..huhu

wan nurul hezrina berkata...

@dya bungadya jangan tunggu sakit taw sbb nnt kondisi gg lagi teruk..so pas baik pegi terus..masa dia bius tak sakit masa cabut.bila in=lang bius sakit jugak sama mcm sakit gg tapi kita tak cabut.

N.Aima K berkata...

alhamdulillah..take good care dear

IntaNBerliaN berkata...

ooo maknanya gigi nurul ni mmg dah lama bermasalah lah yer...

sy kalu sakitkan, mmg xsaggup nak tanggunglah... tu yg kalu belubang pun, doc tanya nk tampal or cabut.. terus cakap cabut... kalu x nanti sakit lagi.. hihii..

tu pun kalu gigi belakanglah.. kalu cabut, bkn org nampak pun.. heheh

wan nurul hezrina berkata...

@N.Aima Ktq aima

wan nurul hezrina berkata...

@IntaNBerliaNtu yang menyesal tak cabut awal sebelum sakit.huhu.nie jadi pengajaran buat nurul

Solehah Shamsuddin berkata...

solehah xske cabut gigi. sbb kalau boleh nak tampal je

Solehah Shamsuddin berkata...

solehah xske cabut gigi. sbb kalau boleh nak tampal je

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

Alhamdulillah dh ok yer nurul

kinara kinatara berkata...

tetapi akhirnya gigi dapat diselamatkan jugak..:)

fieda berkata...

kalau bab2 cabut gigi ni mmg seriau betul la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in