mati melahirkan..

salam semua n selamat pagi=)
lama dah rasa tak bukak "harian metro"
so baca2 n tertarik satu artikel nie

tajuknya anak gajah mati di zoo melaka.
kesian anak gajah baru setahun lebih n masih menyusu ibu..
mati sebab mungkin tak serasi ngan tempat baru..
ekceli anak gajah2 baru dipindahkan dr hutan ke zoo melaka..

n dalam masa sama ada seekor zirafah betina dewasa
mati melahirkan anak sbb komplikasi..
mummy ingat org jer rupanya haiwan juga ada komplikasi..
menurut org2 zoo zirafah2 masa buntingpun ada masalah..
n anak yg dilahirkanpun tak dapat bertahan n mati juga..

tak sangka rupanya ada gak ALLAH jadikan ada komplikasi mengandung n melahirkan.mummy bersyukur sepanjang mengandung n melahirkan tiada masalah..
ameen..

pada kengkawan yang ingin melahirkan
semoga selamat melahirkan n pada yang sudah TAHNIAH!
semoga ALLAH merahmati ibu2 mengandung n yang dah jadi ibu=)

nie masa terindah mengandungkan sofia..masanie kami bercuti di johor.merahlah paling seronok sekali=)

59 sumpah ako sayang korang:

LYAfrina berkata...

see..tuhan iu maha adil... maha pencipta sekelian alam... tringt saat mgandungkan asya & melahirkan asya dulu... bsyukur krn dberikan ksempatan walau dlm keadaan mcm tu..

comelnyer merah senyum... klit merah putih melepak.

MaryaYusof berkata...

Comel betul Merah ni...mcm mama die jgk...nama betul die ape wan?

budak penjara berkata...

cutenya anak akk..nk jd menantu akk leh??hahah

IntaNBerliaN berkata...

laa yeke... sy xtau plak binatang pun ada komplikasi.. sbb biasanya binatang ni lps beranak tetap blh maintain berjalan cam biasa...

p/s : nurul nmpk sy kecik??.. hihii kalu nurul nk tahu saya ni kurus kering mengalahkan bini popeye..hahahaaa.. sy ni tinggi 165cm dgn kurus kering tu yg nmpk cm kecik walaupun sbnrnya dh lagak cm zirafah... heheee (ada tips tmbh berat bdn x)

ummu muhammad berkata...

budak merah ni mcm model iklan betullah..santeknyee!!!

MataHati @ MH berkata...

baru sya tahu.. rupa2 nya haiwan jugak ada komplikasi..

hayun buai laju2 sampai pokok sena..huhu

wan nurul hezrina berkata...

lya-mmg kisah lya lahir n ngandungkan asya nurul rasa mcm ajaib sungguhkan?tabah betul n kuasa allah tak siapa duga..kitanie manusia hanya mampu merancang..

masanie dia hepi sangat..suka main kat taman padahal perjalanan jauh lagi

wan nurul hezrina berkata...

kak mar-nama dia nurul humaira binti ahmad saffarul nizam.=)masanie dia hepi sangat2

wan nurul hezrina berkata...

ina-aah nurul baru baca dalam paper tadik=)

nak tambah berat makan burger ari2..haha..makan banyak2 lah

wan nurul hezrina berkata...

ummu-haha model iklan??bis rosak iklan kalau merah join jadi model.huhu..tq kak..alhamdulillah Allah bagi dia sempurna paras rupa=)

wan nurul hezrina berkata...

mata hati-ape dalam baju sekuntum bunga raya..haha

aah mummypun baru baca tadik.mmg haiwanpun rupanya ada komplikasi

Myra Jay berkata...

Myra blom penah merasai pengalaman mengandung, masih ternanti-nanti saat bahagia tersebut hadir setelah 2 thn kami berkahwin..

Doa-doakanlah kami ye :)

pena rozie berkata...

Comel anak....

ajumohit berkata...

Ala ciannya anak gajah tu, Aju pon syukur tiada masalah ketikA hamil Dan bersalin

wahida berkata...

aku pernah tgk video gajah bersalin...kesian sgt...mcm manusia jugak sakit dia...huhu...


comelnya anak ko ni nok...

eB ezrin berkata...

kalo lah allah izinkan eB utk mengandung lagi. eB akan alwiz treasure the moments. insyaallah. aminnnn

wan nurul hezrina berkata...

mj-ok mj nnt mummy doa2kan cepat2 dimurahkan rezeki anak..takper enjoy honeymoon dulu=)

wan nurul hezrina berkata...

pr-tq=)anugerah allah..alhamdulillah

wan nurul hezrina berkata...

aju-kesian kan pada ibu2 yang hadapi komplikasi?harap diaorg tabah

wan nurul hezrina berkata...

wahida-eii takottak tgk video gajah bersalin?

wan nurul hezrina berkata...

eb-insyaallah..mmg kalau bleh nak jerkan mengandung tanpa komplikasi..

Daddy Ziyyad berkata...

Binatang pun ada yang kena Caesar tau..

Saya suka gambar tu, boleh buat cover majalah! Serius

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

Kesian Anak Gajah tu..
Comelnye merah ni..putih..sampai kemerah2an dah pipi dia tu.. :)

kayyana berkata...

eee... merah comel btul la time nih.. huhuhu... ksian anak gajah tu kan.. takpelah.. semua tu dah ditakdirkan tuhan kan

NzA berkata...

itulah kekuasaan Allah...setiap kejadian ada trselit sesuatu rahsia...

Akak pn brsyukur krn sewaktu melahirkan tiada alami masalah......

wan nurul hezrina berkata...

daddyziyyad-betul ek doktor ada gak binatang kena bedah..huhu..tulah tak tau plak kite..

hehe bleh wat cover majalah=)ape gaknya tajuk nak letak?huhu

wan nurul hezrina berkata...

lily-memang ksian..tak sesuai kat zoo jadi mati terus=(

merah pipi sbb panas n terloncat2 main kat taman.berpeluh2 sebenarnya

wan nurul hezrina berkata...

kayyana-apelah aku citer pasal gajah n zirafah.haha

aah gambar masanie mmg diapun sporting dok senyum2 ciap kepala mcm2

wan nurul hezrina berkata...

nza-btl kak.allah jer maha mengatahui=)

bersyukurkan tak ada ape komplikasi=)

Qhaifa Nur berkata...

tak serasi mungkin...

teringat gak time ngadung dulu2..
banyak kenangan betul

wan nurul hezrina berkata...

qhaifa-mmg time preggy seronok.mcm tuan putri lynan..hehe

Jones berkata...

x teringin nak tmbah anak lg ke akak?hee

Papa Mifz berkata...

bukan mudah seorang ibu melahirkan anak kan...papa mifz dulu ikut wife masuk labour room tgk proses tuh berlangsung..pengalaman berharga...

wan nurul hezrina berkata...

jones-hahaha mmg nak tambah.mana cukup anak 2 ajer..esk2 semua kawin ikut laki bini tinggal mummy n hubby jerk.tapi pas 2 thun bru pk nak tambah..bg lengkapkan penyusuan susu ibu dulu=)

wan nurul hezrina berkata...

papa mifz-mmg tabik spring ngan husband temankan bini dalam lbour.yelah tak semestinya yang tak teman tak bagus..kan melahirkantuh tak tahu masa.tup2 nak bersalin dah eh..so siapa yang suami leh teman masa tuh mmg satu bonus..tahu betapa payahnya isteri melahirkan=)n betapa beharganya anak yang dilahirkan itu

Ayen... berkata...

Ayen x sempat tgk isteri bersalin sbb sume anak kluar ikut tingkap,huhuhu...

wan nurul hezrina berkata...

ayen-huhu tulah kia hanya mampu merancang..tapi takpelah janji selamat anak beranak=)

amiey lee berkata...

huhu patutla kurang aja haiwan kat zoo melaka..heeee

dhiera berkata...

kalau lah teknologi veterinar kita canggih, agak2 zirafah dgn anak gajah tu dpt diselamatkan x ea?

suka tengok merah. dia sangat comel!

Nida berkata...

Sedihnya baca kisah anak gajah tu..

Dulu Kak Nida pernah saksikan sendiri bagaimana kucing rumah akak keguguran... kesian sangat kucing tu, dari pagi sampai malam meowww tak berhenti.. rupa2nya ia sakit rupanya.. malam tu kucing akak gugur.

wan nurul hezrina berkata...

AMY-hehe kurang ek.mcm tau2 jerk

wan nurul hezrina berkata...

dhiera-tahlah ajal maut tangan tuhan..hehe..merah comel ek?hehe moga Allah pinjamkan merah n sofia sampai akhir hayat mummy..

wan nurul hezrina berkata...

nida-oo kucingpun ada gak kegugurAn ek kak?mana akak tau kucing 2 gugur?sama ek nampak darah banyak tapi anak takder..ei takotlah plak

mEiZ SHA berkata...

comelnyerrrrrrrrrrrrrrr merah..;)

Cho Zila berkata...

gituler kejadian Allah yang maha pencipta.. sedih gak terbayangkan gajah yang muda tu...
merah memang cute.. mak dia pun menyerlah ngan baju merah dia...

Gen2Merah berkata...

hidup dan mati kita serahkan kepada yang Maha Esa
selamat petang ye...

wan nurul hezrina berkata...

sha-hehe tq untie kata merah=)

wan nurul hezrina berkata...

cho zila-aah anak gajah2 mmg kesian..banyak gak binatang mcm dah kurang kat zoo melaka..

hehe menyerlahker..serabai ngan beg jerk..mak buyung2

wan nurul hezrina berkata...

gen2-betultuh hidup n mati kita serah pada allah.kalau bunuh diri sekalipun allah tak izinkan mati..mmg takkan mati=)

mamaNoriz berkata...

masuk kategori mati syahid tak haiwan tu semua?

hehe..

klu manusia dah byk dah pahala kan...

wan nurul hezrina berkata...

mama N-aah kira2 blehlah mati shayid..huhu..

Totie@Tomy berkata...

keciannya tp Allah lagi sayangkan ibunya..

hakak CNN berkata...

merah bukan takat paling seronok sekali malah paling chomel pon iyer jugak kalau nak dibandingkan dgn org yg kat belakang diyer tuh...mhuahuahua lariksss...

wan nurul hezrina berkata...

hakak cnn-sabau jerlah akunie kak oii..hikhik mmg tak cumil maknyer tapi manis ado=)

NAZRUL AZAT berkata...

xsanggup melaluinye, sah2 sakit huhuuuuuu

wan nurul hezrina berkata...

nazrul-hikhik mcm mana rupanya kalau org laki bersalin.hikhik

FIFIEY LYCHEE MARATION berkata...

comelnya dia main buaian!:)

wan nurul hezrina berkata...

fifiey-thanx kak puji kiter=)kata merah=)

Si Matatajam berkata...

Pengalaman melahirkan anak ni mmg paling berharga buat seseorang yg bergelar Ibu kan dear...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in