Al-fatihah..sorang lagi insan pergi

Terasa rindu pada arwah abah belum habis lagi..
tetiba dikejutkan lagi dengan pemergian pakcik majid..sedara 2 pupu sebelah arwah abah..

masa abah meninggal dia ada datang melawat.
dia juga dalam 5 bulan nie kena stroke..arwah abahlah yang bawak dia g berubat sehingga dia bleh berjalan..masa datang rumah melawat arwah abah dia ada kata
"ingatkan dia yang pegi dulu rupanya abah.

seminggu lepas jumpa pakcik majid ada mama call kata pakcik majid meninggal di indonesia..memang dia g ke sana untuk berubat sbb ayah kepada isteri pakcik majid ada di indonesia.
"AL-FATIHAH buat arwah pakcik majid..masa jumpa dia kali terakhir dia memangis sbb sedih abah dah takda.masa tgk dia sihat2 aja arituh..Sungguh pecaturan Allah memang kita tidak tahu..mana tahu bila nyawa kita akan diambil..

Dalam pada masa yang sama minggu lepas mummy bergegas pulang ke kampung husband..dapat call dr kak ipar
"MAK MERTUA kena stroke sebelah badan..lumpuh sebelah kiri badan...astagfirulllah al azim banyaknya dugaan mu Ya-ALLAH..
so aku cuti seminggu..

Hari ni jumaat hari yang mulia...terpaksa plak bergegeas pulang pjaya sbb hubby ada tugas yang kena buat..so baliklah tinggalkan ma di kelantan..mujur kakak ipar cikgu tengah cuti.dialah yang jaga ma kat sana..

Hubby plak sakit2 urat..tangan,lutut n lengan..cek2 ada juga darah tinggi..tapi cek sendirilah..kena wat further checkup nanti..memang lately sik saja risau..lepas satu,satu dugaan yang menimpa..
Allah tuh maha hebat siapalah kita untuk menidakkan ketentuannya tapi kehilangan org yang kita sayang nak2 org tempat kita bermanja betul2 meninggalkan kesan..

rasa rindu nak melawat kubur arwah abah..rasanya nak pegi hujung minggu nie...
pada korang2 yang sudi komen tq sangat..insyaallah mummy akan balas perlahan2..alhamdulillad dapat kawan2 alam maya yang banyak bagi dorongan dan sokongan..

33 sumpah ako sayang korang:

izan mama mia berkata...

al-fatihah

Daddy Ziyyad berkata...

Al Fatihah buat pakcik Majid..

Myra Jay berkata...

Salam Takziah buat family Mummy ye..

Semoga tabah dan redha dengan ujian Nya..

Chic Na berkata...

salam takziah nurul. macam2 dugaan. Allah turunkan ujian untuk hamba2 yg disayangi. harap2 nurul lebih kuat utk hadapi semuanya. :)

Cho Zila berkata...

kuatkan semangat... memang berat mata memandang berat lagi bahu memikulkan.. tabahlah..

intanfirdaus247 berkata...

Al fatihah..sabar ye dear...

dya bunga berkata...

mumy byk an bersabar ye..:D

aanie berkata...

rupanya ada teman arwah abah nurul kat sana....

ujian Allah utk nurul...semoga tabah...

Mrs Velentine berkata...

al-fatihah

Mimie berkata...

al fatihah untuk arwah

yana aina berkata...

AL-FATIHAH :(

are_lin@yu berkata...

Al fatihah utk pakcik nurul...

lelamaisara berkata...

sabar ye nurul..tak tau nak cakap ape..berat mate memandang bert lagi bahu yg memikul...harap nurul banyak2 kan bersabar....tentu ada hikmah disebalik semua tu....

mama aryan berkata...

al-fatihah utk pakcik majid moga ditempatkan dikalangan org yg beriman dan beramal soleh..
utk mak mentua nurul..akak doakan semoga cepat sembuh ye..
utk suami nurul moga diberi kesihatan yg baik insha Allah..

ShimaSalleh berkata...

Al-fatihah utk arwah pakcik Majid dan juga arwah abah.. Moga MIL kamu cepat sembuh.. Nizam darah tinggi mungkin stress, penat kott.. kdg2 mempengaruhi juga. Apa pun keep on mkn habbatus sauda tu yer :)

Take care.

nanieybarnieylurviey berkata...

Takziah kak nurul. Al-Fatihah

Deqla manjew berkata...

Al-fatihah... arwah pakcik mengiringi arwah ayah nurul..moga ditmptkan mereka di kalangan org2 yg beriman...

Cik Nur berkata...

AL-fatihah...
moga Nurul tabah hadapi dugaanNYA...

Cik Nur berkata...

AL-fatihah...
moga Nurul tabah hadapi dugaanNYA...

Solehah Shamsuddin berkata...

Al-Fatihah.

Cinta Misteri berkata...

Al-Fatehah untuk pakcik & abah Nurul.
Semoga mereka semua aman di sana.

Si Matatajam berkata...

Al Fatihah untuk arwah..hebatnya dugaan Nurul terima..Sabaq bebanyak ye dear..

Arina Shamsul berkata...

AL-FATIHAH Untuk pemergian kedua nya..

Serius mama sebak baca entri ni dear,tak tahu dah nak komen apa..apa yang mampu mama katakan saat ini.

kuatkan semangat tabahkan hatimu dear..setiap perancangan ALLAH ada hikmah disebaliknya.

kinara kinatara berkata...

alfatihah buat arwah pakcik majid..moga arwah di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman di samping arwah ayah akak..

setiap ujian dan dugaan adalah penghapus dosa2 kecil sabar ya kak

Deq's Qienz berkata...

muga roh mereka ditemptakan d kalangan org yg beriman :)

Cik Aini berkata...

al.fatihah
moga arwah juga dicucuri rahmat..
kebetulan ayah kwn ai pun meninggal jugak..sgt sedih tgk dia..tabah kan hati ye Nurul..

Si Matatajam berkata...

Singgah petang Ahad..

shuhadaothman berkata...

Maaf kak nurul. Shu baru dpt terjah blog & tahu berita ni. Salam takziah dari shu & keluarga. Moga akak tabah & terus kuat hadapi setiap ujian-Nya. Al-Fatihah. Moga arwah ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang soleh.

Yana Libra berkata...

Al-fatihah..kuatkan semangat ye kak!

fieda berkata...

Al fatihah..

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

Al-Fatihah...

C'Jai berkata...

Al Fatihah untuk arwah..

9n0L4 berkata...

takziah nurul. al fatihah buat arwah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in