Selamat hari lahir waniey..


Usia..
Saban hari ku bersyukur kerana ku masih punya waktu
untuk bernafas dibumimu Allah..
Kini,hari ini dan saat ini, kau masih memberi peluang padaku untuk 
mengerjakan kewajipanku..

Untuk jatah umurku yang baru..
Daun gugur satu-satu
semuanya terjadi dengan iziz Allah
Adakah esok masa masih berbaki?
Alhamdulillah kau memberiku kesempatan..

Tetapi..
ku toleh kebelakang..
perit perit mata ku pejamkan..
ternyata aku masih banyak berhutang.
sungguhku adalah golongan mu yang kian muflis di sisi mu ya Allah..
kerana ibadahku..kerana amalku..masihkah cukup?
Ya..aku masih banyak berhutang pada diriku sendiri..
sungguh masa itu zalim..
demi masa sesungguhnya aku dalam kerugian..


Ku raba dahiku..Astagfirullah keringatku masih tidak cukup ya tuhan..
sujudku masih jauh dari khusyuk..
ku timbang keinginanku masih lebih besar duniawiku..


Ya Allah Ya Allah
Akankah aku masih bertemu tanggal dan bulan yang sama  di tahun depan?
akankah aku merasakan perasaan yang sama di tahun depan?
Adakah akan menulis seperti ini di tahun hadapan?
Masihkah aku diberi kesempatan??

Ya Allah yang maha agung
Sesungguhnya tetes air mata adalah tanda kelemahanku
Susuk rasa sedih yang mendalam tanda penyesalanku
Astagfirullah..

Jika engkau izikanlah daku bertemu tahun depan..
izinkan dan lindungilah daku dalam menunaikan ibadahmu..
berikanlah khyusuk dalam melakukan ibadahmu
semoga timbangan dunia dan akhirat hambamu ini seimbang..
sehingga hamba sempurna sebagai khalifahmu ya Allah..

Sesungguhnya sahabat ku ini juga sepertiku
menginjak usianya ke hadapan..
kau limpah kurniakanlah rezeki kepadanya..
Limpahi dia dengan seribu rahmatmu ya Allah..
Panjangkanlah umurnya..panjangkanlah rezekinya,berilah kesihatan yang baik kepadanya dan keluarga dan bahagiakanlah dia dan keluarganya di dunia dan akhirat

amin amin ya rabbal alamin..
''
''
''
kepada sahabat mayaku
It's st0ry Time ≧◔◡◔≦
semoga di beri keberkatan hidup oleh Allah dan semoga hari lahirmu ini memberi sejuta kebahagiaan yang hakiki dunia dan akhirat..

Selamat hari lahir..
Selamat hari lahir
Selamat hari lahir..

29 sumpah ako sayang korang:

Mrs Velentine berkata...

selamat hari lahir wanieys

izan mama mia berkata...

happy birthday waniey

Deqla manjew berkata...

pandai nurul karang..ada bakat terpendam...hihi.. happy besday wanie.. tadi camne x leh on9? mati kutu takk? haha

intanfirdaus247 berkata...

sedapnya puisi ituuuuu.....:)

are_lin@yu berkata...

tersentuh ayu baca..huhu..amin moga kita sentiasa dilinu=dungiNya..selamat hari lahir k.waniey

Chic Na berkata...

nurul memang pandai berpuisi. nangis wani baca nanti. :)

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

tima kasih nurul....eh rasanya kena tuko panggil kak nurul ni hihihi..wah terharu rasa org buat entry wish besday hehe..lagi terharu sbb ada puisi yg sungguh syahdu...sayang kak nurul merah n sofea ketat2..nah wani bagi ♥♥♥♥♥♥ kat kak nurul, merah n sofea :-)

Che Rosliza Che Mat berkata...

Happy Birthday Buat waniey...

Si Matatajam berkata...

Hepi besday Waniey

Misya Mialen berkata...

wahwah bkn main pndai bt puisi. :) suka baca;)

mamalieyna berkata...

Pandai ayu berpuitis..tersentuh..

Happy birthday buat sahabat ayu tu :-)

mamalieyna berkata...

Ups...ayu plak..nurul...haih...byk sgt BW :p

Solehah Shamsuddin berkata...

SELAMAT HARI LAHIR KAK WANIEYS.

SAYANG KAK WANIEYS SANGAT2! :)

ieda berkata...

bermakna puisi tuu ..
akak x pandai .. pandai baca aje .. tapi tahu very meaningful kan !

EPPY BDAY BUAT WANIEY jugak !

Cik Aini berkata...

amin..
hepi besday to Waniey :)
senyum lebar Waniey baca ni..hehe

shuhadaothman berkata...

puisi indah ni kak. terharu tuan badan nanti :)

kinara kinatara berkata...

akak memang seorang yang puitis..:)

kinara kinatara berkata...

akak memang seorang yang puitis..:)

lelamaisara berkata...

enaknye kate2 ni nurul...indah sungguh..ade bakat ni nurul...

Cik Nur berkata...

wahhh....terbaikklahh...

Selamat Ulangtahun Kelahiran Waniey... :)

Si Matatajam berkata...

Nice...hepi besday Waniey

LYAfrina berkata...

hb wanieys

Myra Jay berkata...

Happy belated besday Wanieys :D

Deq's Qienz berkata...

wahh kak nurul..tacengnya dq baca..hehee

dya bunga berkata...

slmt hari lhir kak waniey

Che Rosliza Che Mat berkata...

Happy Birthday buat Waniey...

9n0L4 berkata...

entri befday terbaikkkkkk. ;)

Dayana Bahar berkata...

puitis sungguh.. dalam hati sedang gundah, masih mampu mencipta bait kata yang indah...

IntaNBerliaN berkata...

happy belated bzday wanieys

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in