Tahun 2012,banyak perkara mengejut berlaku..



Allahuakbar
Allah maha besar..
Sesungguhnya tahun 2012 banyak sangat perkara-perkara yang mengejutkan berlaku dalam diri mummy..

Dimulai dengan kedatangan "orang baru"iaitu aiman anak buah aku..satu2nya lelaki dalam keluarga...disusuli dengan pemergian ayahnda tercinta dan pemergian pakcik majid..

Juga kesihatan mak mertua yang tak berapa baik
kena stroke lumpuh sebelah badan dan masih berubat..dan yang terbaru adalagi perkara yang belum mummy sedia nak kongsi..

sungguh besar kuasa Allah..
Kunfayakun..
Kalau Allah kata ianya jadi maka jadilah ia mcm manapun hebat rancangan kita dah atur sebaiknya..

teringt kata seorang teman blogger "abang abil"
dimana dia duji dengan kesakitan wife dia "kak gee"yang terlantar sakit..kawan2 lain yang sakit spy eb,Lya,Salina dan ramai lagi..sesungguhnya Allah memilih mereka untuk diuji krn Allah sayangkan mereka..and apa saja dugaan hidup adalah amanah Allah...Allah dah bagi kita kerja untuk di buat...jadi hadapilah kerja itu sebaiknya dengan sabar dan istiqamah..insyaallah Allah sentiasa ada untuk membantu..Aku pegang kata2 itu..harus semangat dan kuat=)nanti ku ceritakan kemudian apa lagi yang jadi seterusnya...

Insyaallah akan mummy cerita panjang2 next entry insyaallah..sekarang keihatanpun tak memberangsangkan..nie dok merangkak nak membalas komen2 yang ada..sorry ek kawan2 kan ku singgah umah uolz slowly=)

Alhamdulillah maha kuasa Allah yang agung
aku hadapi semua ketentuan mu dengan sabar=)

39 sumpah ako sayang korang:

Myra Jay berkata...

Dugaan adalah untuk menguji keimanan hambaNya..

Allah tahu akak mampu hadapi dugaan tersebut

Mrs Velentine berkata...

Semoga Nurul tbah...Dan semua yg berlaku pasti ada hikamh disebaliknya

faraherda.razalan berkata...

Awak...sy terlambat ucap takziah.

Al-Fatihah. Moga gemulah ditempatkan di kalangan org beriman. Amin!

mama aryan berkata...

moga nurul sihat2 sentiasa ya..

Norain Ujang berkata...

yelah.... sememang percaturan Allah swt tiada siapa boleh mendugakan...

ShimaSalleh berkata...

Alhamdulillah. Be strong my friend :)
xoxo

Deqla manjew berkata...

betul tu nurul... ujianNya utk menguji sejauhmana kesabaran kita.. dan itu tanda Allah sygkan hambaNya.. moga nurul sentiasa tabah...

are_lin@yu berkata...

dugaan datang kerna kita hamba yang terpilih kan..alhamdulillah Tuhan sayangkan kita..syukur atas nikmatNya..dugaan mendewasakan kita..untuk menguatkan kita pada hari yang mendatang..

Mimie berkata...

xpela kak...slow2 sy phm...betul apa yg akak ckp...kalo Tuhan nak sesuatu tuh jadi, maka jadi la ia

Daddy Ziyyad berkata...

Betul tu...kita semua pasti di uji...cuma ujian kita, berbeza beza...sebab tuhan dah kata, ujianNya pasti kita mampu hadapi, tu sebab Dia uji...

Saya ada jumpa Abil bulan lepas masa gathering di Seremban...mmg dia tabah

Mama Vogue berkata...

Takpe nurul.. Pelan2 je.
Nak mintak jasa baik nurul share resipi sup ikan haruan bole?
Ayah mamavogue pun baru je kuar hospital..hhmm.

Che Rosliza Che Mat berkata...

kita tidak tahu apa yg akan terjadi masa depan..

isabelle frankly berkata...

ada hikmah di sebalik semua yg berlaku.
may the upcoming new year be happy for u

Cik Nur berkata...

Kun Fayakun...

Tak siapapun boleh lari jika sesuatu yang terjadi itu dariNYA....

apapun, sabar banyak2 ye Nurul..

izan mama mia berkata...

semoga tahun baru nnt lebih beri erti.. :)

Cho Zila berkata...

akak dah baca entry sebelum ini dengan linangan air mata... teringat kat bapak akak .. terasa saat dia hidupni akak kena berusaha lebih untuk dekat dengan dia.. tak boleh macam sekarang susah nak balik kampung..
semasa bapak kita hidup kena banyak berjasa..
sebab apa yang telah terjadi tidak mungkin berulang lagi.. kena buat baik supaya tidak menyesal kemudian hari..
tabahkanlah hati, memang Allah akan menguji kita setakat kemampuan kita sahaja...

intanfirdaus247 berkata...

Apa yg terjadi jadikan sebagai satu memori, kenangan, pengajaran dan sebagai panduan dalam hidup..:) didoakan semoga tahun 2013 kelak mendapat lebih kebahagiaan..In Shaa Allah.Ameen

Chic Na berkata...

jaga kesihatan ye nurul. :)

Si Matatajam berkata...

Moga ada kemanisan disebalik kepahitan ni..In Shaa Allah..

Karukord Jagau's berkata...

tabah lah dlm mengharungi ujian hidup..

etuza berkata...

ada award tuk semua GFS, tak apa tengok ja pun tak apa....blog Pesona tiap2 tahun mesti ada award bagi penghargaan kepada kawan2 maya yg mesra dgn etuza.Tq

nanieybarnieylurviey berkata...

Allah turunkan ujian sbb nak uji hambaNya. :) moga kite tabah menghadapinya. Aameen.. Apapun akak jga kesihatan ok?

lelamaisara berkata...

semoga nurul tabah menghadapi ujian Allah ini....

Misz Mieza berkata...

Salam dear.. Banyak kenangan & pengalaman baru tahun 2012 ni.. Ada pahit ada manis.. Yang penting sentiasa bersyukur dengan segala pemberian nikmat & ujian dari Allah Ta'ala.. =)

deq's qienz berkata...

salam jumaat kak.Allah mguji tandanya DIa sayangkn kak nurul sabaq byk² gan stiap ujian yang diberi.insyallah besar ganjarannya. srtiap y blaku ada hikmahnya.

Masz Sidek berkata...

semoga terus tabah... dan semoga tahun baru lbh baik dari thn ni... insya allah...

N.Aima K berkata...

semoga terus tabah dear...HUG

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

kak nurul moga tabah yer dgn stiap dugaan n ujian..Allah S.W.T uji setiap hambanya mengikut kemampuan...dan wani tau kak nurul kuat n tabah utk hadapi semua ni...setiap y berlaku pasti ada hikmahnya

C'Jai berkata...

bagaimana kita nak jadi orang yang tabah orang yang sabar..????
Sesungguhnya ketabahan dan kesabaran itu dapat dimiliki dapat dilihat berdasarkan kemampuan kita menerima ujian..makanya ujian yang Allah kirimkan itu adalah didikan untuk kita menjadi manusia tabah dan sabar...

Percayalah sabar itu sesuatu yang indah andai kita redha...

Marya Yusof berkata...

As salam Wan,

Take care...

Cik Aini berkata...

inilah kehidupan..
apa yg pasti semua yg terjadi ada hikmahnya..itu pasti!

moga kita trs tabah dlm mghadapi ujian yg Allah berikan..moga kita tergolong dlm org2 yg Allah sayangi.amin

shuhadaothman berkata...

Apapun ujian, kita ucapkan alhamdulillah. Pasti ada hikmah apa yang terjadi. Terus kuat ye kak nurul :')

kinara kinatara berkata...

akan seorang yang tabah..kina pasti itu..

LYAfrina berkata...

inilah kehidupan... sememangnya.. apa y diluahkan dgn kata-kata x mampu diungkapkan.. dgn diri y merasai.. lya pasti setiap ujian y melanda akan lbh mjadikan kt mghargai kehidupan.. mghargai insan sekeliling.. dan paling penting.. kt akan lbh dekat dgn allah swt.. walau penuh dgn kepayahan.. redha di dlm HATI akan mbuatkan kt dpt laluinya dgn mudah walaupon berliku..

dya bunga berkata...

moga akak sihat2 sentiasa ya..

Zana Ariana berkata...

Moga tabah ye..Ujian dr Allah utk menguji hambanya..awan mendung pasti kan berarak pergi jua..

Al fatihah buat arwah ayahnda..akakpun dh lama kehilangan ayahnda..

9n0L4 berkata...

Allah beri ujian pada yg mampu hadapinya. pasti ade hikmah. sabar ye nurul.

Dayana Bahar berkata...

Apa jua yang berlaku pasti ada hikmah di sebaliknya... semoga nurul tabah menempuhinya...

IntaNBerliaN berkata...

Ya Allah... byk betoi dugaan nurul kan... thn ni pun sy byk baca entry ank2 nurul yg xsihat.. moga nurul kuat semangat utk hadapi dugaan mendatang...

apa lg satu mslh yg nurul tanggung yg lum share lg tu?.. moga nurul tabah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in