maira kena jangkitan tuh

nie barulah sempat ku bercerita..keadaan tak mengizinkan nak updated blog..bis smua kerja bertunggak..

malam isnin lepas n 2 malam sebelumtuh mummy tak dapat tido sb mek merah mcm merengek n menangis sepanjang malam.tengok air liur banyak di mulut..mummy ingat dia sakit gigi so amek bonjela n sapukan pada gigi..dia still menangis..esoknya hari isnin mummy tak g kerja n decide nak g klinik jerk..

dengan langkah longlai sb tak cukup tido mummy kerahkan juga diri g klinik sbb tak sedap hati gak tgk maira..dia tak minum langsung susu atau makan dalam 4 hari..n tak aktif mcm biasa..

mummy pelik tgk sb biasa mmg merah sangat lasak orangnya..tapi kalinie beza cket..so pas g doktor sahkan merah kena jangkitan kena kuarantine kat umah..

aduh bab2 kuarantine nie daku mmg risau sb memikirkan kerja yang berlambak2 di hujung bulannie tetiba kena EL atau MC...maira kena jangkitan kaki tangan dan mulut..mmg kumantuh dah g kat mulut..bila tgk mulut dia sangatlah penuh ngan ULSER!!

patutlah dia tak lalu nak makan n agaknya sakit sangat..mulutpun mengangajerk..bila doktor kuarkan surat..mummy terus g admin kat opis n mintak pndpt kalau-kalu dapat apply cuti KUARANTINE..alhamdulillah nampak jalannya

so opis suruh g jumpa pegawai kesihatan kat p11 n g kat pejabat kesihatan putrajaya n bawak surat doktortuh..kami menunggu dalam 30 minit pegawai tuh.masa tuh dah jam 4.00 petang masilh lagi 13/06/2011 hari isnin..sebaikjer dah disahkan kena kuarantine so mummy terus g opis mintak cuti..

n bila pegawai kesihatantuh cek2 merah mmg banyak bintik2 kat badan dia n disyaki dijngkiti di nurseri tempat dia duduk..tak de plak mummy dengar paper sebelum nie..so pegawai tuh ngn baek hati bg mummy cuti 10 hari sampailah rabu nie tuk jaga merah kat umah..

so cutilah mummy dr buat apepun..dengan keadaan mummy sarat tunggu hari nak bersalin nie kena plak jaga merah
alhamdulillah mummy dapat jaga dia ngan baik n dia dah okey sabtu lepas n kembali aktif seperti biasa..mummy lega dia dah chat...oooh lupa setelah org jabatan kshtan datang ke nursery tuh didapati ada beberapa org dijangkiti penyakit tuh..

so nursery harus ditutup 2 hari untuk kerja2 penbersihan tempat menyeluruh..mummy tak salahkan nursery..dah nak kena..mybe ada budak yang bawak dr luar..janji pas nie mummy hantar merah nursery dah bebas dr pnykt2..

*pssst adaker yang carik mummy di blognie?huhu..n pada yang carik sb GA sori kay sbb tak berkesempatanlagi nak update..

9 sumpah ako sayang korang:

Bionic women berkata...

ya Allah siannya merah...
ALhamdulillah merah dah sihat...
risaukan bila anak sakit, tambahan ngan keadaan mummy yg sarat tu.
Mummy pun kena jaga kesihatan tau

mappiau berkata...

alahai kesiah merah, alhamdulillah semuanye dah ok kan. Tu la sekarang ni penyakit macam2. Tak boleh nak salahkan sesiapa kan hurmmm

mudahan merah dan mummy die selamat semuanye yea :).

bonda dadif aka akish berkata...

aduhai..muge merah cepat baek..dan tabahlah wahai ibu...

zaidah berkata...

alhamdulillah merah dah sihat.....sekarang nie pun mama merah pun kena sihat jugak.....

Huda berkata...

husna dulu penah kene walhal dia x stay nurseri..penyakit ni mmg leh jangkit thru air. moga lekas sembuhnye maira :)

ajumohit berkata...

aduiyai nurul, sakitnya mulut humaira..kita org dewasa pon sakit, inikan budak2...auntie doakan humaira cpt sembuh ye, moga nurul mudah bersalin nnti...aminn

Ummi Eisya&Amani berkata...

sakitnye kena ulser dlm mulut tu..alhamdulliah dah baik..mmg duk nursery ni senang jangkitkan..

kayyana berkata...

siannye.. patutla aku dah lama tak nampak ko.. eh, ko mmg dpt cuti tu ea.. tanpa rekod ea.. mcmne ek?? ada pekeliling tak??? kalau ada aku nak.. huhu.. sian la maira.. semoga maira sentiasa sihat ok.. dah lama aku tak call ko ek

wan nurul hezrina berkata...

eily-tq eily..aah dia semakin chat..bila chat lasak kemain.paling geram takmau pakai pampers..sik bukak jer..tuh yang terpaksa ber cd tuh=)

kak D-aah kak mmg tak bleh salahkan sesiapa.nurserytuh bwh umah nuruljerk.mmg tiap malam tgk bersih.ada yang bersihkan..myber adalah budak yang dapat jangkitan tuh tapi tak perasan n dah merebak sampaiker merah pun kena=(

akish-tq yerk..mmg tabahlah ni=)

kak zaidah-insyaallah semuanya akan selamat=)tq

huda-aah anak aznipun pernah kena.tak duk nurserypun.kebetulan dia nak kena kat nursery..tq yer wish merah cepat smbuh..

aju-aah cian kalau tgk dia mmg tak makan masa sakit2.nak minum susu pun tak bleh.sik nanges jer..harap mudahlah bersalin=)nie bila merah dah chat dok main kejar2jerk ngan dia..cilap2 bleh lekas bersalin,huhu

ummi-nursery sbb ramai bebudak.kalau selesma ngan batuk jgn cakaplah mmg selalu kena..so jangkitan mcm nie mmg tak bleh nak elak

yana-mmg ada ct nie.aku tak gunapun ct aku.guna ct kuarantine.ada dalam arahan perbendaharaan bab cuti.tapi pape kena refer pentadbiran kolah.rasanya kalau dapat surat kat jabatan kesihatan n bg arahan kena kuarantine tak jadi masalah kot admin nak lepas bg ct..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in