masalah kesihatan datang lagi

nielah natijahnya kalau makanan tak jaga..barujer sebulan pas berurut tapi makanan tak jaga dek nak sambut hari raya,pakai belasah jer makan minum nielah natijahnya..

skangnie rasa tak sihat..rasa sebu perut n rasa angin dr belikat membawak ke pinggang..rasa sendawa tak lepas.mulalah nak google cara nak buang angin...huhu 

semuanie bermula dr pai selasa aku makan soto dengan taugeh yang sangattttt banyak.tau dah takleh makan taugeh g gak makan desebabkan kemalasan nak mngasingkan sayur angin2..huhu..ptg selasa plak aku makan almond london..dengan banyak jugaklah sbb sedap!!tak tahu bahana kacang pd perut akunie..huhu

skangnie rasa kat ulu hati tersangatlah sakit sampai tak leh nafaz...huhu..kentut n sendawapun dah banyak x tapi tak juga lega2.huhuhu

24 sumpah ako sayang korang:

izan mama mia berkata...

etulah nurul...kita kalau dah beranak nie..kn jg makan...makanan berangin mmg kena pantang .... izan pun bar jer baik pas kena angin cam nurul gak sbb balasah lemang tak ingat dunia...hahahah....mau seminggu gak laa...

Deqla manjew berkata...

betul2.. deqla pun mcm tu..demam raya lak lepas tu..hikhik...semlm baru masok koje..terlebeh cuti 2 hari..haihh..minum ais byk kan..

ros_reeza berkata...

Ala siannya kak.. Try minum eno halia tu, mana tahu berkesan ?

nur berkata...

get well soon.. pasni berjaga-jaga la

Kesuma Angsana berkata...

cer try minum teh halia or air halia muda .. jaga diri yek

aanie berkata...

kalo angin mmg la rasa x selesa kan...

taugeh angin ye? aanie mmg x mkn taugeh...

::NureeN:: berkata...

1) ambik halia, ketuk & rebus campur gula batu & minum..
2) sapu myk panas pada betis & belikat
3) klau nureen mkn pil nona rogay (phyto cleanse pluss) mmg buang angin..
4) cuba elakkan mkn yg berangin & byk minum air masak
5) mtk tlg asben urut2kan belikat, insyaALLAH membantu :)

Masz Sidek berkata...

ala kesiannye... sy pun tak tahu macam mana nak buang angin dlm badan... yg saya tahu pergi berurut...

duniafana berkata...

hmmm...kena makan halia kak

Chic Na berkata...

angin satu badan ye nurul. huhu.. susah tu. kena berurut lagi la gamaknya. ;)

wahida berkata...

dear, minum air halia...

semoga ko cepat baik yer...

ShimaSalleh berkata...

Alololo cian mummy merah & sepia nih.. Aku nama je raya tp tak kuat mkn nokk.. Gara2 afiq demama seminggu, aku tak cukup tido, bdn dh letih jawabnya selera mkn pun terbang dibawak angin sepoi2 bahasa muahahaha... Niat dihati nak tambah-tambah-tambah mkn tp tulah... haih!! dan berat aku dah back to normal 50kg hahaha... dgn motto klu nk prgnt lagi perlu turun lagi 2kg wakakakaka....

Cik Nur berkata...

cuba minum air halia, insyaALLAH kot mahu sedawa atau kentut.. pasti lega...

Sherwieyna Muzzawer berkata...

Alah kesiannya. kalau masih tak ok lebih baik pergi klinik. jaga diri baik2 ye..

selamat hari merdeka!

Roslan Putra berkata...

biasa laa... time ni laa apa saja makanan depan mata... semua lantak sampai tak ingat dunia..

Masha Meisters berkata...

perut masuk angin memg xselesa kan...huhu...xshuke!
tulah.,...makan main sumbat je la ni....tahu dah ni....

Yana Libra berkata...

tak tau nak ckp pe kak..xde pengalaman..huhu..jaga makan okay~~ :)

dyabunga berkata...

jangan lupa jumpa doktor ye

LYAfrina berkata...

salam nurul..lya doakan moga nurul baik2 saje ye

Karukord Jagau's berkata...

Saya makan je apa yg ada....tp syukurlah x de apa2 (^_^)

IntaNBerliaN berkata...

alahaiii siannya... tp tu la kn.. kita ni kdg2 dh tau xleh mkn tp bila tgk xmenahan nk mkn.. tu yg mkn gak.. last2 sakit... pe2 pun moga nurul cpt sembuh..

izz iizza berkata...

kenapa xleh makan taugeh tu..angin ker..semoga cepat sembuh..minum eno banyak2..:)

Wanieys berkata...

sian nurul...tu la nurul kita ni pas beranak kena pantang banyak tp klu tgk makanan xmenahan la hihi...apa pn moga nurul cpt sembuh yer :)

9n0L4 berkata...

huhuhu. tu lahhh. bahana melantak mkn ye. mesti terseksa kan. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in