100 hari pemergian ayahanda






Setiap insan pasti merasa
Saat perpisahan terakhir
Dunia yang fana akan ditinggalkan
Hanya amalan yang dibawa

Terdengar sayup surah dibaca
Sayu alunan suara
Cemas di dada lemah tak bermaya
Terbuka hijab di depan mata

Selamat tinggal pada semua
Berpisah kita selamanya
Kita tak sama nasib di sana
Baikkah atau sebaliknya

Amalan dan taqwa jadi bekalan
Sejahtera,bahagia pulang...kesana

Sekujur badan berselimut putih
Rabah bersemadi sendiri
Mengharap kasih anak dan isteri
Apa mungkin pahala dikirim

Terbaring sempit seluas pusara
Soal bicara terus bermula
Sesal dan insaf tak berguna lagi
Hancurlah jasad dimamah bumi

Berpisah sudah segalanya
Yang tinggal hanyalah kenangan
Diiringi doa dan air mata
"Yang Pergi Takkan Kembali Lagi"


Lagu:Yang pergi takkan kembali
Dari:Rabbani



*semoga roh arwah abah(abd Halim bin Abd rahman)aman bersemadi di alam sana..Semoga diterangi kuburnya,diluaskan pusaranya,di hiasi dengan wangi wangian syurgawi..Semoga abah di lindungi dr azab kubur dan ditempatkan di sisi orang-orang yang beriman..

Insyaallah
Semoga rohnya dicucuri RAHMAT Allah..
Amin..
100 hari pemergianmu..
Kenduri tahlil sudah selamat kami buat..
Alhamdulillah..






28 sumpah ako sayang korang:

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam kak wan..
alfatihah utk arwah ayah akak..

amin..amin.. amin.. ya rabbala'alamin..

aizu's life berkata...

cepat je ms blalu.. tup2 dh 100 hari..
smoga arwah tenang di sana.. dan dtempatkn di kalangan org2 yg beriman.. aminnn...

*touching bc n3 ni :'(

:: Mrs.Eady :: berkata...

al-fatihah..

Cho Zila berkata...

amin.. amin ya rabbal alamin....

Chic Na berkata...

Ameen. semoga rohnya sentiasa dirahmati.

are_lin@yu berkata...

amin..moga roh arwah akak di tempatkan bersama orang yg beriman..

With Julia berkata...

amin..aminnn yarabalalamin....moga rohnya sentiasa mekar bersama2 Allah...

syawalsimpsons berkata...

moga arwah di cucuri rahmatnya

LiLy @ MaMaQiStInA berkata...

Al-Fatihah...
Moga ditempatkan dikalangan orang² yg beriman...

Fiza Rahman berkata...

Al-fatihah.

Deqla Manjew berkata...

sebak tgk gmbr nurul tu.. rindu pulak nk ke kubur arwah ayah... Al-fatihah buat ayah kita..x lupa buat ayah nyue ..semlm ayah nyue meninggal...terkejut dgr berita tu..

Arina Shamsul berkata...

amin. betul2 sebak mama baca entri ni dear.

moga kamu terus kuat dan tabah.
semoga roh arwah ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman.

al-fatihah.

Mrs Velentine berkata...

al-fatihah semoga arwah tenang di sana

P#eoniX berkata...

owh!!!!maaf arwah bapak sy pon dah msok seratus hari...cuma sy faham perasaan n setelah habis kenduri barulah lega sikit sebab kite dah sempurnakan sikit tanggungjawab terhadap arwah....al-fatihah....

QasehnyaRania berkata...

al-fatihah..

adik saya khamis ni genap setahun

Myra Jay berkata...

InsyaAllah, mudah-mudahan roh arwah tenang di sana..
Banyakkan berdoa ye

Izan Ishak berkata...

mudah2an tenang roh arwah abah nurul di sana... sama2 kita doakan ye...

Si Matatajam berkata...

Semoga roh arwah tenang disana... Al Fatihah buat arwah ayah Nurul dan juga untuk arwah ayah Nyue yg baru meninggal ari ni -.-

P#eoniX berkata...

http://pheonixcharlotte.blogspot.com/2012/09/sewaktu-kite-lahir-ke-dunia.html

jaakechik berkata...

al fatihah...semoga rohnya dicucuri rahmat..amin...

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

alfatihah...semoga arwah tenang disana

Cik Nur™ berkata...

al-fatihah..
moga arwah tenag di sana...
amin...

Aine Ainun berkata...

Al Fatihah....

Anak pakai cloth diapers ye?
saya baru mula nak cari CD yg OK,
ble kongsi CD apa yang elok selain LUNATOTS..?
Skrg anak saya pakai lunatoys je,
igt nk cuba brand lainj

9n0L4 berkata...

bersih je kuur abah nurul. batu putih ke pasir tu nurul. ;)

Cik Aini berkata...

al-fatihah..
nmpk bersih kan kubur mak/ayah kita buat mcm tu tp sedih kubur mak ai x boleh mcm tu..org msjid x bg buat,jd semua kubur kat kg ai cuma ada batu nisan je,x boleh buat keliling mcm Nurul buat tu..

izan mama mia berkata...

mg rohnya aman di sana

mama aryan berkata...

al-fatihah utk arwah ayah nurul..
moga roh arwah dicucuri rahmat

nanieybarnieylurviey berkata...

Al-Fatihah..
Yang pergi tak kembali.. Kite juga akan ke sana satu hari nanti..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in