geli geleman!!

aduss keja yang amat banyak.petang baru leh bersiaran=)

nie alkisah cerita semalam.semalam kat putrajaya ada pasar tani.mcm biasa mummy n hubby g carik lauk basah kat pasar..

tetiba hubby ada cakap satu benda yang buat mummy jd seram sejuk.hikhik..

kenaltak menatang apernie??

hubby kata mcm nie "yang..bie rasa nak makan belutlah.."
tetiba ada angin masuk dalam perut n lalu kat esofagus n mata plak mcm nak terjojol keluar..

alahai sang suami dah nak makan plak..so mmg ada satu gerai jual ikan sungai.mmg favret kami g beli ikan sungai kat situ.n adalah jual belut.

"yang..blehker yang masak sup belut??wahh masatuh rasa mcm kena hempap ngan batu besar..den ker nak keno masak bang oii??huhu goli dah masa tuh=)"

pastu ngan banganya mummy jawap..."erm oklah kot tapi beli sekorlah dul ek"bila si penjualtuh angkat belut dalam tong..mak aiii panjang mcm ularrr..psssst pssst.takotnyer n gelinyer..

hubby kata lagi"bang potong kecik2 ek."
abangtuh plak ngan bangganya kata"nak kepala tak?"
biar betul mamat penjualnie.buangjerlah kepala tuh n potong kecik2 taklah takot sangat rupanyer.
"aah bang buang kepala cian kat wife saya dah berdiri bulu roma nengok"huhu..

so balik malam2 mummy buat sup mcm sup ikanlah.bila time nak rasa tuh mummy panggil hubby rasa.idaklah den nak rasa.taubat!terbayang2 masa penjualtuh angkat!

"yang...sedap bangat"=)hehe akupun aperlagi sengih kambing...nak jugak merasa belut tuh tapi tekak still kembang..lastly hubby makan sorang jew.oklah janji hubby suka.mummy makan ikan lain bukan belut wokey=)

sori takder gambar den masak sbb masa geli geleman2 tak ingan nak snap gambar.semua dah masuk dalam mulut hubby..

korang makan belut tak??
huhu

57 sumpah ako sayang korang:

fieda berkata...

kite pun geli ler...eiii..

IntaNBerliaN berkata...

NURUL... SY N HUBBY suka belutttttttttttt... sedappppp!!!

bg resepi boleh tak???.. xpnh msk belut lg ni.. pnh mkn je.. xreti nk msk.. hihi

SHAFINIE MOKHTAR berkata...

sushi belut sgt sedap.. tak mkn belut tapi sushi dia mkn.. boleh??

Nad @ MamaZakwan berkata...

nehi, nehi, nehi..!
geli...!!!!

Nida berkata...

Ayoyo... tak sanggup ku melihat... gelinya..

p/s:haha ketawa Kak Nida bila Nurul ajak call PM utk sign board tu... jom.. tulah kan kenapa sistem sekolah tak terfikir nk buat macam tu kan.. ni tak, banner dah ler mahal.. pastu kemudian buang..hmmm

mamaNoriz berkata...

besar pahala nurul maska kan utk hubby wlu tekak sndiir kembang...huhu

sya tgok tak suka tpi klu siap masak ok lah sket...

Gen2Merah berkata...

yarkkk, saya pun geli geliman nak pegang belut2 yang masih hidup dan licin tu.. tapi kalau dah masak, saya main bedal je.. ehehe

dhiera berkata...

erk....geli! saya tak makan ikan sungai~

Papa Mifz berkata...

belut...ish takmo la papa mifz makan...huhu

NAZRUL AZAT berkata...

saye pon geli, euwwww

ajumohit berkata...

Selama hidup ni tak pernah mkn belut, klu saya mdpt arahan utk masak belut tu, pasni pengsan lapan pluh Kali hihihi

kayyana berkata...

belut??? owh tidak tidak.. kalau kay suruh aku masak aku reject.. klu nak sgt makan kt kedai.. tp kay x makan ikan sungai nih.. selamat sikit aku.. hehehe

MataHati @ MH berkata...

sya suka sesangat mkn belut ni. lagi2 kalau digoreng kunyit.. best best

Cho Zila berkata...

akak suka makan tak reti masak boleh gitu... sebab kalau kat kampung memang emak selalu ngat masak.. ehm sedap tau...

wahida berkata...

sumpah aku geli wei...laki aku makan la belut ni...tapi sampai sekarang aku tak tergamak nak masak belut utk dia..

aku kagum la kat ko ni...gigih jugak la ko masak walau geli, aku? pi mkn kedai je la sayang oooiii...


geli!!

ShimaSalleh berkata...

hahahaha gelak gulin2 aku. Aku mkn, bleh je telan TAPI dn syarat bukan aku yg siang itu belut hahahaha...

Tp bagus mkn belut nih tau! Memula kawen pes time mkn wak jo yg ajar mkn. Siap pi swh nk tangkp belut sendiri hihiiii

Yan berkata...

suka belut goreng garing yg ada kat resto nasi padang.

Citarasa Rinduan berkata...

kak ayu suka..
tapi yang sop sama macam kamu.. kembang tekak..

hehehehe

kalau goreng, kalau kerepek..
okey...

IntaNBerliaN berkata...

ok nurul.. free nanti br bg resepi.. lgpun bkn ina nk msk skrg pun.. hihii

ohya, psl dashboard tu, betoi nurul ada kmen... dashboard ok je cuma sy blik kg ptg smlm.. so, xdpt on9.. ni pg ni br dpt publish semua komen.. hihii

ummu muhammad berkata...

nurullll...tak pernah makan tapi bce entry nurul ni geliiiii..mungkin kalau tak nampak makanlah tapi kalau nampak idup hadoiii..samelah perasaan kembang2 tekak tu hihi

Lelord berkata...

uhuhuhu x penah makan dan mmg takmo makan..

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

ak pernah lagi makan belut..
geli.. ;)

wan nurul hezrina berkata...

fieda-sumpah geli tau.mmg masatuh mengucap2 supaya dipermudahkan masak.tapi bila org yang jualtuh cut belut kecik2 taklah geli sangat.

wan nurul hezrina berkata...

ib-boleh2 nnt nurul bg resipi.tgk free2 cket.sbb masa masak pai hentam jerk sbb nak cepat2 masak sbb geli geleman.haha.dahlah tak rasapun,masinker,tawarker.huhu..ooo mmg ina laki bini suka ek belur?sedapker?

wan nurul hezrina berkata...

shafinie-oo ada ek sushi belut??mcm mana rasa tuh.tapi pelik gak sushi bleh makan tapi masak lain tak leh.huhu

wan nurul hezrina berkata...

nad-haha nehi nehi nehi kan nad..tulah nehi2pun kena gak masak nnt kempunan hubby nak makan

wan nurul hezrina berkata...

kak nida-akakpun geli ngan belut?rupanya mmg ramai tak suka ngan belut.hikhik

p/s wooo jom jom jumpa dato najib.mana tau nama kita masuk paper sbb mengilhamkan satu benda yang menjimatkn.haha

wan nurul hezrina berkata...

mama noriz-kiranya awak lehlah makan belut ek?sedapker rasanya.pahala?tulah pasal harap hubby puashati makan=)

wan nurul hezrina berkata...

Gen2-mmg mummypun tak pegang.masa belituh yang jual dah siap2 siang.klau hubby kata bawak alik masak idup2 lagi mummy gila.sumpah takkan ku buat!huhu.ingat rancangan master chef ker kena uji2 cenggitu.so bila dah potong kembang gak tekak tapi terkawal lg

wan nurul hezrina berkata...

dhiera-mmg ada yang tak makan ikan sungai sbb baudia kuat.mummy lain semua ok tapi belut BIG no no wokeh!

wan nurul hezrina berkata...

papa mifz-selalunya lelaki tak kisah makan belut n rata2 yang mummy jupe sume suka ngan belut.hikhik

wan nurul hezrina berkata...

nazrul-rupanya ramai gak laki tak suka belut n geli2.hehe samalah ngan kita.kepala mcm ular tuh.takottt

wan nurul hezrina berkata...

aju-haha kalau fensan sampai 80x bislah kempunan nak makan belut.hehe

wan nurul hezrina berkata...

kayyana-kalau kay suruh ko masak??masalahnya kay pun takott.hehe kay kan tak makan ikan sungai.ikan kelipun dia tak makan mcm mana nak makan belut??huhu

wan nurul hezrina berkata...

matahati-goreng kunyit mcm goreng ayam??oklah tuh.mcm mana rasanye ek?sedap sangat ker??sbb selalunya kalau kat kedai masak mmg mahal ek?

wan nurul hezrina berkata...

cho zila-nurulpun tak pandai sangat masak tapi nurul masak mcm masak sup ikan.sebijik mcm2.tak ingat sangat sbb dok pk gelijer masa tuh..

wan nurul hezrina berkata...

wahida-hahaha lawak ko nie wahida.sbb tuh aku suka blog ko.ngan ko ko sekali aku suker=)takper g lah makan kedai.aku taklah gigih.sin=b aku sporting nak masak.laki aku okjer kalau aku taknak ari2.tapi aku just nak try masak.hehe

wan nurul hezrina berkata...

shima-kalaU nak g tangkap kat sawak sumpah aku tak ingin.siang?sory wrong number.heheh

wan nurul hezrina berkata...

yan-salam kenal.yan,kalau belut goreng masak dia samaker mcm ayam goreng?haha..tq sudi drop by kat blog nie=)

wan nurul hezrina berkata...

kak ayu-lah mcm2 plak.nurul semua sop ker goreng ker paprik ker..semua geli.masak blehlah tapi makan nono nok

wan nurul hezrina berkata...

ib-ooowh mcm tuh ka?ingat problem dashboard.hikhik.tulah bila nurul tgk2 mcm pernah jer komen.nnt terdouble komen.hikhik

wan nurul hezrina berkata...

ib-ooowh mcm tuh ka?ingat problem dashboard.hikhik.tulah bila nurul tgk2 mcm pernah jer komen.nnt terdouble komen.hikhik

wan nurul hezrina berkata...

ib-ooowh mcm tuh ka?ingat problem dashboard.hikhik.tulah bila nurul tgk2 mcm pernah jer komen.nnt terdouble komen.hikhik

wan nurul hezrina berkata...

ib-ooowh mcm tuh ka?ingat problem dashboard.hikhik.tulah bila nurul tgk2 mcm pernah jer komen.nnt terdouble komen.hikhik

wan nurul hezrina berkata...

ib-ooowh mcm tuh ka?ingat problem dashboard.hikhik.tulah bila nurul tgk2 mcm pernah jer komen.nnt terdouble komen.hikhik

wan nurul hezrina berkata...

ib-ooowh mcm tuh ka?ingat problem dashboard.hikhik.tulah bila nurul tgk2 mcm pernah jer komen.nnt terdouble komen.hikhik

wan nurul hezrina berkata...

ib-ooowh mcm tuh ka?ingat problem dashboard.hikhik.tulah bila nurul tgk2 mcm pernah jer komen.nnt terdouble komen.hikhik

wan nurul hezrina berkata...

ummu-kan ummu mmg kembang tekak.tapi kesian kat hubby nak makan lagi tak sampai ati.harungi jualah kegelian itew=)

wan nurul hezrina berkata...

lelord-haha tulah nurul nak gak try2 makan.tapi rasa mcm tak sanggup

wan nurul hezrina berkata...

lily-samalah kita lily.mmg goli!

NzA berkata...

eeeeeeeeeeeeeee...smapi skrg ni akak mmg geli dgn belut..kalau kt kelantan trkenal dgn sup belut...usah nk masak, tgk yg dh masak pn tekak akak dh kembang brmangkuk2....he...

myamyza berkata...

KITE MAKAN BELUT NI MASA BERSALINKAN ANAK SULUNG ARI TUH, KALAUOPERATE MEMANG BAGUS SANGAT2 TUK LUKA DALAM, BAIK LAGI DARI GAMAT KOT..

wan nurul hezrina berkata...

nza-nurul yang tak masak lagi geli.bila masak ok jer.kembang cket2 gak tekaknie.kalau makan takmo lah.terbayang2 daku

wan nurul hezrina berkata...

myamyza-mana baik ngan ikan haruan??tapi kalau ada khasian kena try jugak 1 ari nnt.tq yer sudi drop by sini=)

Izni Hafiz Abdul Rashid berkata...

at least awak berani memasaknya... teman, idak laa...

C'Jai berkata...

Laksa kuah belut seeeeeeeedap sangat..akak sukeee...

jaakechik berkata...

belut ni febret kami laki bini tau..sedappppp sgt. isi dia manis... cuba la rasa. tips jaa kalo nak wat sup belut, letak halia hiris byk2 ok. pastu letak 2 hiris (nipis) kunyit. xder le rupa dia terlalu pucat nanti..hihi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in