Akhirnya Terpaksa Ku Korbankan jua...



Akhirnya walaupun ku sayang sangat nak melepaskan tapi ku terpaksa sebab musabab yang betul2 tak mampu untuk ku elak=(

Semalam mummy tengok dia dah keruk-keruk sambil guling2 atas toto dah keruk-keruk lagi sambil air liur yang meleleh disebabkan kesedapan menggaru itu..huhu
Kelihatan sangat pelik bila dia berkelakuan anih seakan-akan menunjukkan ketidakpuasan menggaru..

Mulanya tidak dapat meneka 
adakah dia tak mandi?rasanya baru lepas..
adakah dia berpeluh kuat sangat sampaikan tidak selesa?memang ada juga sbb memang dia jenis suka melompat..
adakah mummy lupa nak syampoo..?eh rasanya 2kali seminggu ku syampoo..

Tapi masih tidak dapat meneka sampailah ayat ni keluar
"mummy merah rasa ada spider lah atas kepala nie..ada benda gerak2"
Apakah?ada spider??
So lepastuh dapatlah ku teka apa yang ada di kepala..
lepas settle semua kerja mummypun mulakan operasi di kepala dia..
Sah!!!
Sah!!
Sah!!!
Ada binatang yang ku berair mulut kalau ku dapat..
KUTUUUUUUUU..


Arghhh sedikit stress..
Inilah penyakit kanak-kanak,nak2 bila di nusery..
So nak taknak kami dah decide nak potong rambut dia yang ala-ala princess tuh..
Waaa manyak sedih lorh mau potong tapi takpelah boleh tumbuh lagi..
lagipun dia kuat berpeluh kesian..kadang dah ikat elok2 g nursery..bila petang amik mengerbang semula rambutnya..
takperlah potong bagi kemas sikit dan lepasnie nak pakaikan dia tudung..aduhai anak-anak...



Sekarang rambut belakang dah sampai pinggang..
Nie gambar lama..
Nanti selepas potong harussss amik picture banyak2 buat kenangan..huhuhu





27 sumpah ako sayang korang:

Mrs Velentine berkata...

ala siannya ada kutu..mmg gatal tue

faraherda.razalan berkata...

Tiba-tiba teringat zaman diserang kutu dulu.

Nyue berkata...

ada kutu...ee susah la...so xbleh rambut panjng2....hehehehe...

Chic Na berkata...

kesian merah. mmg cepat berjangkit kutu ni kan. takpela potong, janji merah selesa.

Deqla manjew berkata...

jangkit dgn bebudak sana la tu kot...ank2 buah deqla pun mcm tu gak...haih.. skali maknye soh deqla beli sikat kutu kucing.. haha..elok tau...telor kutu skali kuar..deqla ada 1 utk kucing2 deqla, tu yg kakak mintak belikan..

nanieybarnieylurviey berkata...

spider atas kepala??? comey je merah ni...

tu la nak plak kutu ni kejap je bertukar kepala..

Cik Nur berkata...

kalau dah bergaul dengan budak2 lain tu, mmg susah nak elakkan..

kutu ni senang berjangkit..!

Uni berkata...

Salam Perkenalan...

Mm...stress kan bila kepala anak ada kutu. Anta anak ke nursery ye? saya dulu pun anta anak ke nursery. bayangkanlah mase die umur 4-5 bulan macam tu, dah kene sakit mata! sebab ada sorang budak kat nursery tu sakit mata so berjangkitlah kat anak saya. sy pun stress jugak mase tu..huhu...

ibu MZW @ farah idayu berkata...

Hmm....masalah biasa di kalangan kanak2 kan..especially gegirl..saya pun risau gak nk hantar anak pompuan duk taska...

Arina Shamsul berkata...

adeh kesian merah ..

kalau saya dear,mmg takbleh tegok kutu,meremang satu badan..huhuhu.

hope cepat sembuh dear..

Cho Zila berkata...

ala sedihkan tapi memang kalau dah ada benda gerak2tu terpaksalah berkorban gakkan...

Che Rosliza Che mat berkata...

kalau rambut panjang ada kutu memang harus potong huhuhu kesian budak tue...

N.Aima K berkata...

alahai ciaaaaan..

Solehah Shamsuddin berkata...

kesiannya anak akak.kutu mmg tak boleh dibiarkan.klu dh berjagkit,kena cepat2 hapuskan

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

kutu tu parasit...wani geram ngan kutu....sian kat merah

lelamaisara berkata...

jangkit dengan bebudak kat nursery la tu kan...sayang rambut panjang tu..tapi tak pe la..kan boleh tumbuh agi....

ShimaSalleh berkata...

cepat hapuskan segera! Dulu Sarah pun kena, pi klinik doc kasi cucian rambut. Alhamdulillah ok dah...

Izan Ishak berkata...

kutu..kutu...napalah pegi kat merah yg comel lote tu! kalau kt nurseri mmg senang jangkit itu ini kn nurul.

Si Matatajam berkata...

Natang yg paling M x suka sekali..benda alah tu la..TUKU.eh KUTU.. Sian merah..mesti jangkit dr kengkawan kat neseri tu kan..

izan mama mia berkata...

lor..kena cpt bertindak tuu kng kat nurul pun berjangkit

Deqla manjew berkata...

nak deqla belikan ke? nnti jmpa deqla bagi..hrga 6.90..deqla beli kat kedai haiwan..mmg customer tetap kat situ sbb tiap2 bln mesti p sana beli keperluan kucing..hari tu la, akk try guna cpt je kuar kutu..nk ke?? kalo nk nnti deqla boleh beli. :)

Dayana Bahar berkata...

xpe.. rambut yang panjang tu boleh panjang semula... tapi kutu kalau dang membiak.. mmg bersarang laa..... hehe

9n0L4 berkata...

sian nye merah. adek jaa pun ade kutu skrg ni. jangkit mase die gi camping aritu agknye.

Cik Aini berkata...

kutu..hahahaha
penyakit berjangkit yg ai takut zmn dulu2.hahha
siannya merah lps ni abis dh kena potong rambut comei dia tu..xpe2 nti jap je pnjg blk ye Merah..apapun Merah mantain comeii lah :)

Yana Libra berkata...

budak2 mmg senang ade kutulah kan~

IntaNBerliaN berkata...

alahaiiii sy yg baca entry ni sampai garu2 kepala.. gatal tibe2... mmg geramkan bila ada kutu nih... tingat zmn kecik2 dulu

C'Jai berkata...

sayangnya rambut merah...tapi nak wat cmana kan...kalau membiak kutu tu lg naya kat merah....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in