banyaknya kelebihan...

Saja nak share tentang kelebihan menjadi seorang ibu..dr start kita mengandungkan...terima kasih mama sebab dengan susah payah melahirkan..

masa nie mummy mengandungkan sofia...merah masanie dlm 2 tahun..
teringat pula masanie dah nak bersalin tapi enjoy g jenjalan ke jay bee..seronok sangat..sila abaikan mummy yang comot=)


9 kelebihan menjadi ibu..
1. Dua rakaat solat wanita yang hamil lebih baik dari 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.


2. Wanita yang hamil dapat pahala puasa disiang hari & pahala ibadat dimalam hari.


3. Wanita yang bersalin dapat pahala 70 thn solat & puasa serta setiap kesakitan pada satu uratnya, Allah bagi satu pahala haji.


4. Sekiranya wanita meninggal dunia dalam masa 40 hari selepas bersalin ia dikira sebagai mati syahid. …


5. Wanita yang beri minum susu badannya kepad anaknya akan 

dapat 1 pahala daripada tiap titik susu yang diberikannya.


6. Wanita yang beri minum susu badannya kepad anaknya yang 

menangis maka Allah beri pahala satu tahun pahala solat & puasa.


7. Kalau wanita menyusui anaknya hingga cukup tempoh 2 setengah

 tahun, maka malaikat dilangit khabarkan berita bahawa syurga 

wajib baginya.


8. Seorang ibu yang menghabiskan masa malamnya dengan tidur 

yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit dapat pahala 

seperti membebaskan 20 orang hamba.


9. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjaga 

anaknya yang sakit akan di ampunkan oleh Allah akan seluruh 

dosanya & bila dia hiburkan hati anaknya Allah beri 12 tahun 

pahala ibadat








28 sumpah ako sayang korang:

Yana Libra berkata...

Senang sebenarnya jadi wanita ni ye~ :)

Nad @ MamaZN berkata...

alhamdulillah
diberi kesempatan utk menjadi ibu jugak ;)

@ deqla manjew berkata...

byk ganjarannya kan...tp msh tak berpeluang nk rasa mcm tu...doa2kan la eh.. :)

LYAfrina berkata...

betapa indahnya...
betapa mulianya wanita disisi allah swt

~Sweet Honesty~ berkata...

wanita senang nk masuk syurga...senang juga masuk neraka.. mudahan kita tergolong dlm wanita yang senang masuk syurga.. aminn

Azfa Bt Hj Baharudin berkata...

klu ada peluang mmg tingin nak kaut abes pahala2 tu semua...tp apakan daya...lom ada rezeki..jeles!!!!!!!huhuhuhu

Cik mama berkata...

sgt beruntungkan kita ni jadi wanita, tapi wanita juga laa yg senang untuk ker neraka.

Chic Na berkata...

istimewanya jadi ibu. :)

Cik Aini Lavender's berkata...

berbaloi penat lelah srg ibu selama ni =p

Masha Meisters berkata...

indahnye dicipta sebagai wanita muslim...Alhamdulillah

ShimaSalleh berkata...

Sayang Isteri tinggal-tinggalkan
Sayang suami Kasi anak banyak2
Huhuhu.. Sanggup Tak?
Wak jo dah berceramah dah... ;p

wahida berkata...

bangga menjadi seorg ibu...

Alhamdulillah....

fatin hanani berkata...

Ya Allah..
banyak kelebihan yang Allah berikan kepada wanita kan :)
pahala senang kita nak cri..dosa pun seng kita nk dpt..:D

el berkata...

sng kan nak kumpul pahala
byk kelebihan kan jd wanita ibu isteri ni...

Gen2Merah berkata...

bertuahnya menjadi seorang ibu...

teratak hati berkata...

Untungnya jd ibu kn..rasa nikmatnya..

izan mama mia berkata...

syukur....dapat juga saya jadi mama...

Aine Ainun berkata...

Indahnya, jadi wanita kan....=))

Marya Yusof berkata...

As salam Wan,

Syukur Alhamdullillah dilahirkan sebagai wanita... Semoga menjadi ahli syurga... Amin...

Wan,

Ni akak share on how to make patties for hamburger >>>>>>>> http://my-mindofmine.blogspot.com/2012/05/patty-for-homemade-burger-others.html

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) berkata...

bukan sng jadi ibukn?

9n0L4 berkata...

untunglaaaa dh jadi ibu. mesti best kan. ;)

ERYZA berkata...

salam perkenalan dan follow. Itulah istimewanya wanita.

Dieyna berkata...

hbatnya seorang ibu.. huhu mood: hargai anak kita.......

Wanieys berkata...

banyak ganjaran jadi wanita dan ibu...alhamdulillah :)

Yumida berkata...

bertuahnya sesorg isteri dipilih menjd ibu..bykkn kelebihannya...masih menunggu lg rezeki tu dr Allah S.W.T
follower ke 288

Arina Shamsul berkata...

subhanallah..betapa pemurahnya ALLAH dan beruntungnya wanita..

alhamdulillah Allah beri kesempatan untuk kita bergelar ibu..

mari kita sama2 jadi ibu yang baik ye dear :)insyaallah amin~

IntaNBerliaN berkata...

byk ganjaran utk kita yg bergelar ibu ni kan..

LubLy berkata...

Allahuakbar..indahnye mjd sorg ibu kan kak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in