Sila Minum Air Secukupnya



Nielah meja kerjaku..
Yang kura-kura tuh comelkan?
Dia pesan suruh minum banyak air..

Dah masuk minggu ke-3 mummy minum bnykkkk air.Kalau sebelum nie selalu rasa cepat penat sebabnya kekurangan air.Adalah org yang "cuci otak" mummy minta mummy jaga kesihatan.

Bila tengok2 balik rupanya mummy dengan berat seperti nie mmglah perlu sekurang2 nya 4liter air sehari.Tapi sebelum nie mummy cuma minum tak sampai sebotol yang 1liter tuhkan..So korang bayangkanlah..Air lain-lain memang banyakkk ku minum nak2 air manis-manis.Sbb tuh beratku semakin bertambah..

So 3 minggu lepas dah tekad
*no ais
*no junk food
*no air manis-manis

setakat 3 minggunie alhamdulillah mummy masih boleh disiplin dengan minum 4 liter air sehari n kadang lebih.Yelah dahlah menyusu pastu minum air sedikit manalah tak letih?oksigen tak lalu dalam darah..n cepat je penat n jalan pun makin mengah dan mcm kura-kura dalam gambar tuh..hikhikhik..

So harapan mummy,mummy akan terus minum air yang banyak.Tak tahannya tuh lebih 10 kali kat opis ke toilet..huhu.Takpelah tuh namanya pembuangan toksin..Makanan mummy still makan nasi

*ku tak diet wokey cuma amalkan minum air banyak.Percayalah bila korang minum air banyak..korang takkan rasa lapar n makanpun cuma sedikit sahaja syarat "air putih" atau air suam.bukan yang sejuk atau ice..Ianya membantu sangat dalam penurunan berat badan.

Sekarang benda2 manis semuanya ku kawal.Rasanya dah tak ketagih sebab dah 3 minggu.Nampak air manis2 sejuk,ais,and ice krim pun dah tak teruja lagi macam dulu..Bekas kuning kat atas tuh 1 liter.memang 3 x isi penuh di opis.So 3 liter..and 1 liter atau lebih lagi diminum di rumah=)

Sekarang baru badan rasa ringan,minda cergas dan tak mudah penat.Bleh jalan laju2.Dan aktiviti pembuangan air hari2 kat opis yang lebih 10x tuh membantu gak membakar lemak..Mummy nie kerja duduk jer so mglah tak berpeluh n sejuk lagi ngan aircond.Bila minum banyak air badanpun tak kering..

So korangpun utamakan kesihatan.Buang toksik-toksik dalam badan sekurang2 nya minimum ambil 2 liter air sehari.Air bersih,putih dan bersuhu sederhana atau suam wokey...

pesanan drp penaja..hikhikhik
testing gmbr guna application baru..hehe


25 sumpah ako sayang korang:

Zee Suhaini berkata...

tengah mencuba gak..susah betol nak pantang ais ni..mencabar..

mama lieyna berkata...

Waa...syabas n tahniah..moga terus kekal ye semsngat tu.. k.eina pun nak kena tiru ni... :-)

Deqla Manjew berkata...

hamboiii... smpt posing dpn pc eh? hikhik... mmg bagus minum air byk ni.. sekurangnya 8 gelas sehari... tp deqla kdg2 kurang jugak...huhuhu... ehh nurul guna perfect 365 ke edit gmbr? lain mcm jek..hihi...

faraherda.razalan berkata...

Minum ckp air, boleh hindarkan senggugut gak tau.

With Julia berkata...

Ya Allah....akak kita serupaaaaaaaaaa....syukur di temukan dgn akak sbb ju pun dah amalkan minum air putih 4 liter sehari sejak lepas berpantang...dah 7 bulan ju amalkan...rahsianyaaaa....10kg turun...x byk...tp mmg hebat penangan air putih...nanti ju update entry pasai air kosong 4 liter yg ju amalkan pula ye...hehhe tp jln cerita sebijik mcm akak buat....mmg byk kali pi ulang alik toilet...anggap kita buang lemak... :) good job sis! Give me fiveeeee

Ratu Hatiku berkata...

Betul tu..
Cantik tuan tanah.. :D

are_lin@yu berkata...

chaiyok2 cpt trun brat bdn..hihi..ayu yg len tu blh pntang bab ais tu xblh la..hihi..wahh comelnya kak..mcm barbie doll la..hihi

syawalsimpsons berkata...

geng la kiter ni kan..minum air bergelen2...

Ibu Lala berkata...

sy pun susah nak minum air. bukan kata yg 1 liter tu, yg 500 ml pun susah...

Cik Nur™ berkata...

nur mmg susah nak minum air tau...tak tahu lah nak buat mcm mana nak bagi suka minum air...

bukan apa..malas nak berulang ke tandas..huhuhu

leas baca entry ni, rasa nak berazam gak la minum air byk.. :)

seharum kasturi berkata...

assalamualaikum ... badan dan otak kita mmg perlukan air utk lebih cergas dan sihat !

Cho Zila berkata...

air memang kena masuk dalam badan dengan banyak satu hari.. harap sayapun begitu.. sebenarnya saya suka mimum air tapi malas nak bangun pi ambik... ha.. ha...

Mrs Velentine berkata...

MV ni mmg banyak minum air...wah kak cantiknyua

вʋввℓɛ ρσρƨ berkata...

hana kalau setakat 2 botol x ckup sehari sis. kne lebih. musim panas kan.

lelamaisara berkata...

Wah... Posing ye nurul...bukan main cantik lagi....hehe..saya jarang minum ais nurul...nanti perut buncit...heheeeee..memang bagus banyak kan air putih aje....:).

CeqGu berkata...

caiyok caiyok....cikgu pun nak amalkan byk minum air putih gak la

Chic Na berkata...

dalam usaha minum air banyak2 gak. bibir kering sgt dah ni.

N.Aima K berkata...

wah muka terus glowing minum 4 liter air sehari keh3x..

saya 2 liter air pun seksanya tuhan je yg thau huhuhuhu

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

Salam Kak..
huhu..cma pun tgk didik diri minum segelen air sehari.
jom sama2 minum air!...tenkiu 4 sharing.
*comel kekura tu* :)

jaakechik berkata...

jaa ni pulak susah betul nak disiplinkan diri minum air putih byk2. padahal selalu jer standby kat meja ofis, tp x menahan. nak jugak air sejuk yg ada batu...huhu..

p/s : akak keje gomen bhgian kewangan ke?

Cinta Misteri berkata...

minum byk plain water, jgn makan junkfood ada byk MSG.

psttt....posing dpn application baru? 360? senyum lah lebar skit :-)

IntaNBerliaN berkata...

xleh jadi ni... sy mmg kurg minum air... kne bersemangat cm nurul gak ni

adianiez AIDA berkata...

aida kalu terlebih liter air, dok ulang alik tandas ler jawapan nyer hi hi... today aida da start pose, last night dok minum air putih 1 liter. bekalan hari ni... da kul 1 pm, badan ok...

sHonNa berkata...

Salam, baru jer try 4 hari ni minum 4 litle air masak di opis. Cuma opismate pelik asyik ke toilet jer. Doakan i berjaya juga ye.

mama aryan berkata...

bagus sebenarnya minum air tawar ni..baik utk kesihatan kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in