mendapatkan anak lelaki dan amalan doa??

pagini belum adalagi mood nak main contest..lebih kepada BW tgk kengkawan baru n lebih pmencari info ttg bf..lagi beberapa bulan nak duenie so mood kepada mencari info breastfeeding ada lebey cket..

tetiba mummy jupe artikel yang buat mata mummy fresh n booolat..artikel yang patut dikongsi sesama ibu2..hikhik..nie mummy dapat di blog nie


bolehlah korang2 singgah kesana..n infonyer mcm tajuk entri nielah..amalan doa untuk mendapatkan anak lelaki..

wah kelas gitu tajuknyer..serius kata mmg mummy teringin nak anak laki.keluarga mummy semuanya perempuan..kami 4 beradik semua perempuan..adalah arwah adik yang laki..tapi allah lebih sayangkan dier..masa lahir beberapa jam dia meninggal sb kata mama,takder tempurung kepala..

so yang ada 4 orang wanitajerk..n cucu sulung iaitu anak mummylah..pun perempuan si mek merah tuh lah..tapi family hubby ramai lelaki..ada 5 orang semuanya lelaki..atas hubby ada kakak ipar 2 orang n pastuh hubby,khairul,nazmi,amir,dan adik tiri satu emak sorang abid pun lelaki..so 2 orgjew perempuan..

mummy yang sulung n dapat cucu sulung pun perempuan..kuasa ALLAH=)tapi mummy preggy kalinie pun entah nape rasa cam perempuan jugak..paperpun mummy syukurlah janji dia sempurna lahirnya..tapi ada usaha lebih tuk dapatkan anak lelaki blehlah tru ye dok??

k meh tgk apekah doa2nya..

mengikut bolg yang mummy dah link kan kat atas berbunyi cenggini

surah maryam ayat 1-4 yang dijadikan amalan doa selepas solat jika menginginkan anak lelaki.
 
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

Kaaf, Haa, Yaa, Ain, Saad. (1) (Ini ialah) perihal limpahan rahmat Tuhanmu (wahai Muhammad), kepada hambaNya Zakaria. 
(2) (Ingatkanlah peristiwa) ketika Nabi Zakaria berdoa kepada Tuhannya dengan doa permohonan secara perlahan. 
(3) Dia merayu dengan berkata: Wahai Tuhanku! Sesungguhnya telah lemahlah tulang-tulangku dan telah putih melepaklah uban kepalaku dan aku wahai Tuhanku tidak pernah merasa hampa dengan doa permohonanku kepadaMu. 
(4) Dan sesungguhnya aku merasa bimbang akan kecuaian kaum kerabatku menyempurnakan tugas-tugas agama sepeninggalanku dan isteriku pula adalah seorang yang mandul; oleh itu, kurniakanlah daku dari sisiMu seorang anak lelaki.
 
*so mummy mmg adalah baca surah maryam tapi tak amalkan selepas solat n ayat 1-4 tuh..mummy baca satu surahlah tapi ikut masa yang mummy rasa dan nak baca..nie dah masuk 7 bulan dah..n mummy bertawakal jerlah=)kalau dapat mmg sangat hepi sebb sepasang.tapi kalau perempuanpun mesti ada hikmah sebaliknya=)so mummy terima..tapi lepas anak kedua kalau perempuan jugak akan ku amalkan surah di atas tuh ciap ngan maknanya sekali=)*

6 sumpah ako sayang korang:

Zaidah berkata...

masa preggy dulu zai baca aje surah maryam bebanyak tak kira ayat bape...n dimudahkan bersalin....

wan nurul hezrina berkata...

aah betul kak zai mmang amalan surah2 cenggini bagus

Huda berkata...

insyaAllah adik husna bakal lelaki :)

ShimaSalleh berkata...

xper la klu pompuan lagi pun Alhamdulillah jimat nk beli baju2... Err aku pon konpius bby ku laki ke pompuan. Klu laki lg pun aku tak kesah..

Tanpa Nama berkata...

Hey There. I found your blog using msn. This is a very well written article. I will be sure to bookmark it and come back to read more of your useful information. Thanks for the post. I'll definitely return.

9n0L4 berkata...

nice sharing. ayat quran lah yg terbaikkk. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in