Full stori tentang Peninggalan arwah abah




Bismillah..
Salam rabu semua..
tadi ada mummy buat WW-peninggalan arwah abah



yes..
ada yang jawab dengan betul iaitu kolam ikan..
Setelah 2 bulan lebih pemergian abah kolam dia dipinggirkan..
setelah kami semua satu family REDHA dngan pemergian dia..kami berniat nak jaga semua apa yang diusahakan oleh arwah..

Arwah seorang yang kreatif..semua benda dia buat sendiri mcm2 kursus dia pergi mcm kursus bela ikan..kursus cacing,kursus buat soya..semuanya ada sijil..dia suka timba ilmu..Cakap aja tentang perniagaan tak kisah apa dia berminat=)

ok berbalik tentang kolam ikan..
sebenanya nie salah satu kolam yang ada..ada 2 kolam dan 4 akuarium semuanya..
mummy balik cuti raya cina tak kemana cuma tolong mama bersihkan kebun2 kami dan bersihkan semua kolam2 ikan..


memula kami amik semua ikan2 letak dalam baldi besar..amik ikan guna jaring..Kolam mcm dalam gambar2 ikan talapia dan ikan patin.So arwah tak pula pesan pada mama yang kolam nie kena tambah dengan air klorin.sebelumnie mama tak letak air klorin soo beratus ikan talapia mati=(
alangkah ralatnya..

Selepas itu mama tanya kedai ikan kenapa mati..So apek2 gtau kena tambah dengan air klorin baru idup.air yang itampun ikan boleh still hidup..ooo mcm2 rupanya...so dalam baldi sementara tuh kami letaklah klorin sedikit..


So yang botol2 tulah air klorin..So yang mana batu2 sungai yang berlumut kami bersihkan.tangki tadahan hujan tuhpun kami bersihkan..n kami sental kolam2..hanya sental sahaja tanpa sabun..Arwah pesan kalau nak basuh kolam ikan jgn guna sabun atau apa2 bahan kimia nnt ikan mati..sebelum masuk ikan2 semula dalam kolam kena campur air klorin dulu..

Agak tenang berada di kawasan rumah sendiri..
Kolam belakang rumah lupa nak snap plak..samajer mcm kolam yang depan cuma kolam belakang umah ikan keli,ada dalam 400++ ekor dan ada 4 akuarium bela ikan pacu.n ikan ape tah lupa plak.huhuhu..




Sofia dan aiman suka duduk tengok ikan=)
beriadah di rumahpun terasa puas=)



sang suami tengah nak lepaskan ikan patin dalam kolam=)
ralit nampak..


si kecik aiman suka juga tengok ikan2 berenang2.baru 3 bulan dah mcm pandai mata tuh tgk ikan2 bergerak=)

selain bersihkan kolam kami bersihkan tanam2an n pokok2 bunga di kawasan rumah.banyak sayur,ulam n buah yang abah tanam..Esok ku ceritakan lagi yea..

Sesungguhnya kami bangga ada abah yang serba boleh..
boleh memasak dengan sedap
boleh menjahit
boleh bermain semua alat musik
boleh menyanyi
merdu bila mengaji..
boleh menjahit..
boleh usahakan nursery pokok2 bunga.tanam buah semua jadi..
pokok kata serba bolehlah..daku bangga Allah bagi pinjamkan seorang yang tak mungkin boleh diganti sampai hujung nyawa...      =( sedih pulak terasa..

Al-fatihah untuk arwah abah yang sangat mummy sayang..Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya..Amin


22 sumpah ako sayang korang:

Chic Na berkata...

rajinnya arwah. nurul adik beradik teruskan usaha jaga peninggalan arwah tu. macam sayang lak kalau dibiarkan. best tengok ikan. sangat menenangkan. :)

Izan Ishak berkata...

nurul, internet slow... tak dpt tgk gmbr2 kat entri ni. alhamdulillah... apa2 juga peninggalan arwah abah tu boleh terus diusahakan ye. mmg serba boleh betul arwah abah nurul. Al-Fatihah.

Cik Nur berkata...

jaga baik2...
seronokkan juga ada kolam ikan dekat rumah...
bila susah hati tgk ikan..tenang je..

mama ila berkata...

wahhhh..mmg arwah serba boleh lah.. baguslah anak2 teruskan apa yg telah diusahakan oleh arwah.. Al-Fatihah untuk arwah

Deqla manjew berkata...

oooo kolam ikan... ingatkan telaga yg biase ada kat kg tu kan... hihi... byk juga kebolehah arwah ayah nurul..Al-fatihah...

syawalsimpsons berkata...

wahh berani tu sang suami tu pegang ikan patin..kikikiki...bestnyer..at least kiter nampak harta peninggalan arwah

intanfirdaus247 berkata...

seronok nya ada ikan..nampak tenang ja kan...:) aiman tu cute benau

Mrs Velentine berkata...

kolam ikan..ya arwah abah akak mmg serba boleh aiman ni ada iras2 arwah ayah akak.

nanakimie berkata...

besar da baby aiman:)

N.Aima K berkata...

bapa saya pun suka aktiviti mcm ni

N.Aima K berkata...

bapa saya pun suka aktiviti mcm ni

N.Aima K berkata...

bapa saya pun suka aktiviti mcm ni

jaakechik berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
CheNamNam berkata...

wahh memang rajin sungguh arwah..eh ikan2 tuh boleh campur2 ker..ikan patin tuh tak kacau ker ikan mas tuh..kang ikan mas tuh calar balar plak...hhahaha jauhkan haku fikir..:P

lelamaisara berkata...

rajin arwah abah nurul...Nurul adik beradik teruskan jaga peninggalan arwah ye..sayang kalu tak jaga kan...

Fieda Rafli berkata...

mmg rajin betul ye arwah abah nurul..al fatihah..

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

arwah abah k.nurul rajin...kalau dibiarkan sayang semua tu...k.nurul dgn family jg la elok2 peninggalan arwah tu

9n0L4 berkata...

al fatihah buat arwah abah nurul.

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam kak..
oo..arwah abh akak bela ikan..
kiranya ini peninggalan turun temurun..

alfatihah buat arwah abh akak..

Cik Aini berkata...

al-fatihah..
sgt rindu kan Nurul kan..
moga arwah tenang di sana..

nanieybarnieylurviey berkata...

Al-Fatihah...
bestnye bela ikan.. ada ikan patin lagi tu...

IntaNBerliaN berkata...

rajinnya arwah abah nurul ni... mmg nurul n family patut jaga peninggalan arwah kan... kenangan semua tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in