kenapa umah aku yang kau pilih???...

ekceli kejadian nie last week jd..minggu sebelum kejadian mummy dah nampakdah kenapa umah aku banak binatang terbang2 mcm penyengat jer..kuar masuk dalam bilik..

pastuh aku wat derk jelah.n sesekali tgk2 eh??tak derdah binatang terbang tuh..haa oklah kalau takder.aku tidokan humaira n sofia dalam master bed n bukak sikit tingkap supaya udara masuk..taklah berwap.maklumlah sekarang musim panas.berwap.tp putrajaya ttp ujan..

pastuh merah bangun main2 kat luar tinggal sofia dlm bilik..sesekali tgk2 dia.ok nampaknya..pastu merah g dalam bilik..mummy rasa dia nak kacau sofia..pastu dia tarik tangan mummy n tunjuk atas tingkap n kata "mummy ape tuh??"

mummypun beristighfar panjang....astaghfirullahalazim...dalam banyak2 umah napelah umah aku yang ko pilih..BANYAKNYA TEBUAN!!tapi bila selidik2 n telepon papa yang ngah kerjalagi minta dia alik.mmg besar gila sarang dia n ada bunyi bzz bzz bzz..

bila papa balik rupanya lagi bahaya dr TEBUAN..rupanya LEBAH panjang yang kalau kena sengat...bleh masuk sepital!ooo no no no anak2 aku ngah syok2 tido dalam bilik itew!

pastuh bila hubby balik dia terus col maintainance..n maintainance datang sorang jer bawak penyembur..dia minta kami sekeluarga keluar dlm beberapa jam..g lah memana asal jgn kat umah..sbb bila dia spray takut sang lebah marah n berterabur lari n sengat=(

uuuui takutt ooo..kamipun makan kat luar n bila balik umah nielah hasilnya..



sorry gambar tak bape clear..masa kat sarang mummy tak amek gambar..takooot!nnt kena sengat bahaya..

agaknya berapa banyak ekor ek??beratus2 kot..kutip2 lagi lepas tuh sang lebah..3 bekas penyodok gknya  beribu ekor??ke mummy kena wat contest teka bape ekor??x kuasa aku..hehe alamatnya tak bis kira..

tapi mmg mummy bersyukur mummy,merah n sofia selamat..alhamdulillah allah bg perlindungan pd anak2 mummy=)
so selepastuh tutup jer tingkap umah sb fobia!

25 sumpah ako sayang korang:

fieda berkata...

Ya ALLAH hezrina...takutnya saya tgk...kita risaukan anak2 la kan..tp alhamdulillah la semuanya dh settle...fuhhh...

amiey lee berkata...

huhuhuhu takuttttttttttttttttt


alhamdulillah tak kena anak2 n hezrina n hubby...

Nad @ MamaZakwan berkata...

mana plak dtgnye tu...?
naseb baik perasan awal..

mamaNoriz berkata...

iskhhh, takutnya!

byk plak tu!

alhamdulillah, awk sefamily selamat..

tapi camana leh tersesat ke dlm rumah tu?

mesti umah awak manis dan berseri, tu yg dia suka kan...hehehe

ajumohit berkata...

ya allah nurul, syukurla tak disengatnya merah dan sofia, syukurla malaikat ada menjaga mereka...klu tak cian kt baby sofia tu, geram tgk dia!!!!

wan nurul hezrina berkata...

fieda-tuhlah anak2 penting..mujur sengguh tak disengat anak2ku itu

amy-alhamdulillah amy..mmg sangat2 lega..terkejut beruk

nad-sib baik merah yang gtau mummy kalau tak mummypun tak perasan..tak taulah datang dr mana buat sarang lagi..

MN-tulah gaknyer umah mummy manis2 tuh yang datang tuh..siap ada permaisuri lagi..bukan senang nak jumpa permaisurinih..huhu

aju-kalau kena sengat mmg sepital jawapnya..sib lebahtuh tak perasan budak2 tuh

IntaNBerliaN berkata...

ya Allah.. meremang bulu roma saya tengok lebah tu... !!nasib baik xda pe2.. paling risau anak tu lah.. yela, kecik lagi... jadi pe2 dorang tahu nangis je.. kita jugak yg tgk tumpang nangis sekali... pe2 pun.. syukur takda pe2..

Angah berkata...

saya alah pada bee sting..kalau kena mmg kena inject lah..

eB ezrin berkata...

biler tau umah tuh ader baby... msk laks benda2 bisa nih.... pagar rmh yang... maner la tau kan... rambut samer hitam....

wan nurul hezrina berkata...

ib-tulahkan mummy lagilah takut n meremang..semua hubby yang kutip sbb masa nak kutip takleh pakai tangan direct takut sengatannya ada lagi...so hubby yang kutiplah..

angah-tulah kalau kene sengat mmg teruknih

wan nurul hezrina berkata...

eb-betullah eb..nurul tak terfikir lak..nnt nurul g tau hubby..bahaya mcm2 nak masuk

aanie berkata...

ya Allah, takutnya....nasib baik perasan awal....hati2 ye...

dwaty berkata...

ui... bahaya ni kalau kena sengat... tak cari sarangnya kat mana ker???

wan nurul hezrina berkata...

aanie-tulah mmg takoot..

dwaty-dah.sarang mmg mummy tak amek gambar..takoot..mmg besar gka sarang dier.atas syiling dekat nagn tingkp bilik.tapi dalam umahlah bukan luar umah..

AnneRaini berkata...

banyaknye...mesti besar dh sarang die tu ye... kalau kena sengat mau demam seminggu...takutttt

wan nurul hezrina berkata...

anneraini-mmg banyak=)bukan demam tapi kena msuk sepital ciap=(sib baiklah

::NureeN:: berkata...

mmg byk tol.. mcm mana dia bleh pilih umah plak slalu kat pokok kan.. seb baik x der sape2 yg kena lagi..

LadyBird berkata...

lebah yang buat madu tu kan..
ade org mati sebab kene sengat di lebah..
Alhamdulillah lebah2 tu x sengat..

wan nurul hezrina berkata...

nureen-banyakkan?seriously..tulah gaknya lebah2tuh rabun ingt umah mummy tuh pokok..huhu

LB-aah yang buat madutuh..tapi lebah banyak jenis..tapi nie jenis yang bahaya.sengat org..mmg leh bawak maut kalau tertinggal sengat tuh dalam kulit

LYAfrina berkata...

salam wan...
trima kasih sbb sudi bca ttg kelahiran asya tu..lya amat2 hargainya... :-)

ya allah.... mmg byk sgt2 tebuan tu.. y pnjang tu org pgil tbuan tanah kan..kaler gelap.. mmg bhaya spesis ni.. tp mujurla kalo smua dh bjaya d musnahkan..

wan nurul hezrina berkata...

lya-slmt datang blog mummy=)panggil nuul atau mummy jerk=)ttg asya mmg baca dr awl n sampai abes..awak mmg kuat=)aah tebuan tuh mmg spesis bahaya..mcm mana dia bleh singgah beramai2puntak tau

Papa Mifz berkata...

uish byk tuh...

NAZRUL AZAT berkata...

aduhh, nasib baik la kan xjadi apa2 sblm tu, cobe check tempat lain kot2 ade lg ke

wan nurul hezrina berkata...

PM-mmg banyak gila..huhu geli nengok.

nazrul-mmg dah cek semua tempat..yang peliknya celah2 lipatan kain ada jugak yang mati..gaknya masa maintainance sembur racun tuh lebah berkeliaran lari n masuk kat tempat2 tersembunyi..mmg setiap ruang ada sang lebah

Myra Jay berkata...

Eiiii, mujuq semua selalamt..

Menggerunkan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in