a.n.a.k.k.u

merah n sofia pengubat rindu pengarang jantung mummy...tiada yang terindah melainkan kamu berdua sayang=)

1. How old were you when your first child was born?
masa umur 26 tahun.

2. What month and year was your youngest child born?
yang 2nd barujer melihat dunia pada 23.07.2011.baru 3 bulan

3. How did you feel when you first found out you were pregnant?
semestinya sangat happy n bersyukur atas kurniaan yg diberikan.

4. Who did you tell first?
sure my hubby yang dapat tahu dulu=)

5. How many pounds/kg did you gain during your first pregnancy
sebelum preggy saya seorang yang gemuk.69kg..selepas preggy humaira saya turun berat sangat banyak=)sebab tak lalu nak makan n morning sickness yang teruk sehingga bersalin.so mummy nyer berat turun sampai 52kilo..

6. What did you crave while you were pregnant?
mengidam?langsung tak berminat..not interested with any food.hanya makan buah kurma sahaja.tupun sebab kurma jer saya bleh telan n air masak putih..lain tak bleh masuk langsung..

cuma bila dekat2 nak bersalin(malam sebelum bersalin)mummy ajak hubby g makan kat mcD.makan banyak gila rasa lapar yang amat.setelah usia kandungan dah 9 bulan=)


n bila 2nd preggy saya telan semua makanan..n saya kuat makan.tak der mabuk2pun=)n tak banyak songeh..hehe..

7. Did you find out the gender of your first child? Why or why not?
mmg suka nak tgk jantina sbb kalau bleh nak anak lelaki.sebab adik beradik 4 org semua perempuan.kalau bleh abah saya mmg nak cucu lelaki..tapi terimajer seadanya janji sihat..

so bila 3 kali scan mmg tak nampak jantinanya...so mmg ?? disitu=)
kelahiran kedua pun sama yang pertama..tak nampak jantina.so kalau tak nampak kesimpulannya mmh gurl.hikhik

8. Did you have any complications during your pregnancy?
mengalami morning sickness yang sangat teruk sampai turun banyak berat badan.n selalu nak pitam sbb HB yang rendah..ada anemia n talasemia semasa mengandung..

9. How much did your first child weigh?
3.10kilo..bleh tahan beratnya..tupun saya tak makan kalau makan tak taulah=)hikhik

10. Was your first child early, late, or on time?
sepatutnya keluar 04.08.2009 tapi awal pulak keluar pada 20.07.2009.kira awal dlm 2 minggu

11. What is the most difficult challenge or health issue that any of your children have faced?
alhamdulillah anak sulung saya sihat n cergas cuma 2nd child saya selalujer kena selesma.masa lahir pernah selesma n kena penomonia.radang paru2 n masuk  NICU alhamdulillah sihat selepas 2minggu..n masa lahir ada biji sebesar duit 20cent belakang badan.setelah diselidik ianya tak effek tulang belakang n normal.suma doktr minta wat cek up n follow up ke pediatrik tkt berkaitan ngan salur darah..itujer yang agak merisaukan saya.harap tak de aperlah..

12. What's your favorite part of being a mom?
semua masa terluang saya adalah indah bersama dengan 2 putri saya yang comel=)n paling2 istemewa ketika menyusukan mereka..mereka genggam erat tangan n saya peluk cium tubuh hangat mereka=)

13. Do you think it's easier to be a mom or a dad?
memang bukan senang nak menjaga n mendidik..tapi saya seronok menjaga mereka seikhlas n bersungguh2.saya akan pikul tanggungjawab dengan penuh sabar=)mereka amanah Allah kepada saya=)

14. What is the best piece of advice you could give to someone who is about to have their first child?
siapkan diri dengan banyak perkara
1.asas agama
2.kewangan
3.tanggunjawab
4.keikhlasan
5.sedia dr segi fizikal dan mental

15. Did you always think you'd have kids?
yup.sudah semestinya selepas berkahwin saya akan ada anak dengan izin Allah.alhamdulillah saya tidak ada masalah untuk mengandung n sihat tubuh badan..

16. What's been the biggest surprise about motherhood?
ketika anak2 saya merah n sofia dilahirkan dr rahim saya n diletakkan di atas dada saya dengan darah2 lagi=)selepas itu sudah tentu saat menyusukan mereka.mmg anugerah terindah buat saya=)

17. Are there things you miss about life before kids?
semuanya lengkap bg saya.abah ngan mama membentuk saya ngan baik..menjadi insan yang baik n tak pernah paksa saya untuk membuat pilihan.dr segi pelajaran dan kehidupan mahupun jodoh..alhamdulillah tak ada yang saya tak dapat rasa masa usia kanak2=)

18. How many children do you have?
setakat nie 2 orang..kedua-duanya puteri=)

19. Do you plan to have any more children?
yup.saya nak anak yang ramai selagi saya mampu..n selang 2 tahun selepas menyusu saya nak anak lagi=)tapi biarlah puas menyusu 2 tahun dahulu baru fikir anak seterusnya=)

20. Who's the mom that you admire most?
MAMA..my mom n my mother in law..both of them.

okey saya dah sahut cabaran untuk menjawab semua soalan.so saya nak tag:


eb
syafizatul shima
kak nida
bonda akish
kak mieja
kak zaidah

dan lain2 kalau rasa nak buat soalan n jawapan nie sila2 ambil yea..n mention saya bila dah buat=)


40 sumpah ako sayang korang:

LYAfrina berkata...

tq nurul :-)

lya doakan smoga sofea baik2 ajer..n harap benjolan tu benjolan normal

LYAfrina berkata...

tq nurul :-)

lya doakan smoga sofea baik2 ajer..n harap benjolan tu benjolan normal

fieda berkata...

ala..nurul dh buat dah..kita tak buat2 lagi..

ajumohit berkata...

cutenya sofia dan merah, semoga anak2 ini sihat sentiasa..geram tgk baju sofea...comel

♥ Elin ♥ berkata...

dgn buat muka x malu..elin nak buat gak!!
hahhaha nnti kasik link ya..

aanie berkata...

kesian sofea..harap xde pape la...

fuh, nasib baik x kena tag..hahaha...

wahida berkata...

mmg best momen masa preknen dan bersalin kan..walaupun sakit, tapi bila dah tgk anak, mmg rasa hepi sesgt...

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

lily tak buat lagi tag ni dari LYA..

Lily dgn merah sama b'daylah..^_^

eB ezrin berkata...

i kene? ok nanti i jwb.. tq tag.. hik3

Papa Mifz berkata...

mama mifz pun dulu morning sickness nyer 1st 3 months agak teruk...

IntaNBerliaN berkata...

nak anak ramai jugak ek.. samalah kita... hihii

moga2 impian kita termakbul.. :-)

ohya, saya pulak tag nuru kali ni...

http://ihaveasweetsmile.blogspot.com/2011/10/jom-main-tag2.html

NzA berkata...

dua2 budak tecik tu comey...
Panjangnya tag..mcm jwb exam SPM....he.he.he....

Nida berkata...

olorrr... sweet sangat gambar atas tu, sejuk mata memandang :)

mamaNoriz berkata...

rajin nye uat tag...

lya dah tag sya tugasan lama tpi lum sempat uat lagi...huhuuu

pndai merah pose dgn adik dia :)

eB ezrin berkata...

sofia x sehat lagi ker yang?
get well soon dear sofia
ps:
http://mamaaerish.blogspot.com/2011/11/tuesday-talk.html

hakak CNN berkata...

sofia dah sihat?dah kebah ker demam nyer?tuam-tuam kan kepalanya tuhhh..risau gak kalu panas sgtt...


skang memang musim mengetag..sana-sini org sibuk wat tag..:)

Fadzli Amir berkata...

Memang hepi kalu ada baby baru....hehehe

MataHati @ MH berkata...

pada pandangan pertama ingatkan sofia peluk anak patung.. rupa2 nya adik dia.. huhu

pretty pretty pretty :)

Amy Syaquena berkata...

amy suka baca tag nie , dan amy berharap yang yang di tanya di sini amy juga mampu jawab huhuhu...

wan nurul hezrina berkata...

lya-tq doakan sofia.dia semakin sihat n boleh senyum arinie=)mmg besh buat tag mcm nie.

wan nurul hezrina berkata...

fieda-k buat2=)ala nampak jer panjang berjela tapi menjawapnyer sekejab jer=)

wan nurul hezrina berkata...

aju-hehe baju sofia tuh baju merah dulu..hikhik..senang bagi dia pakai.merah pakaipun bape kali jerk

wan nurul hezrina berkata...

elin-salam kenal.blog elin .com mummy tak leh bukak kat opis..nnt mummy bagi link kat umah nnt kay=)salam kenal tq drop by kt sini

wan nurul hezrina berkata...

annie-aah nurulpun harap demam biasa jer..eh eh tak tag ek?ala ameklah buat..leh kita baca2 cerita masing2.kalau nak buat n dah buat inform taw..

wan nurul hezrina berkata...

wahida-serius mmg ikhlas bersalin n preggy=)mmg kurang rasa sakit bila tgk muka bby=)

wan nurul hezrina berkata...

lily-oooh yer.buffday sama?aah ok bleh celebrate sesama nie..tag nie buatlah nnt leh nurul bca=)

wan nurul hezrina berkata...

eb-tq eb..walaupun ab bz jawabgak tag dr nurul..

wan nurul hezrina berkata...

papa mifz-blehgak PM nak ambil tag nie.tapi isterilah yang isi tag=)huhu

wan nurul hezrina berkata...

ib-wah kena tag lagi..suka suka suka..nnt aii amek tag u k dear

wan nurul hezrina berkata...

nza-kira2 mcm2lah kak.pjgnya mmg mcm jawab spm.huhu tapi kejabjer bila dah jawab

wan nurul hezrina berkata...

nida-aah kak mmg merah sayang sangat kat sofia.kalau org lain dr nurul n hubby nak ambil sofia dia tak bagi

wan nurul hezrina berkata...

MN-pose nie candid.hehe tgk mata dorg dua sama2 pndg nurul terus amek gambar..so sweet..aah nnt ada masa wat lah tag.takder dateline pun.huhu

wan nurul hezrina berkata...

eb-ok ok dah jawab..tq taw..aah lah eb tak chat lagi..demam dtg alik pas beberqpa jam mkn ubt

wan nurul hezrina berkata...

akak CNN-aah lah mmg musim tag2.tapi bagus gak bleh baca cerita2 org lain=)n bleh mengenali lagi dekat blogger..sofia lum kebah lagi demam..kesian dia..tapi tak terlalu panas sgt suhu.kalau naikjer letak air kt kepala

wan nurul hezrina berkata...

fad-mmg hepikan?dapatg bau bby mmg best..ketap2 gigi geram ngan bby tuh

wan nurul hezrina berkata...

mata hati-hehe anak patung kah??takut kalau betul ada anak patung besr sofia=)hehe

wan nurul hezrina berkata...

amy-sabar kay amy..mesti ada berita baik nnt..jaga kesihatan

C'Jai berkata...

Alaaaa...comey nye..bolat jepale dia... :)

Tanpa Nama berkata...

Home mole removal can work well for those who have moles that bother them as long as the are not a typical moles.
As a word of caution you should also never try to manually remove
the warts yourself, as that can lead to the virus spreading.
But since something was happening I decided to keep trying
for a few more nights.

Here is my web-site ... Skin tag Removal

Tanpa Nama berkata...

[url=http://commentjob.ru/#bpxyj]cool page[/url] - page here , http://commentjob.ru/#pnarg page here

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in