keSian tak dapat makan minum=(

korang lunch aper tengahari nie??mummy tak sempat nak makan cuma minum air ribena "kelas kau jah"jerk..tapi skang mcm berbunyi jerk perut nih...

tetiba teringat kat orang2 somalia..cian..fakta menunjukkan orang2 kat somalia meninggal setiap 6 minit..kesiankan??

gambar ehsan makcik google..huhu


tgk diowg hulur2 tangan minta makanan..kita makanan mewah sangat kat malaysia...tgk bilajer ramadhan bape banyak bazar dibuka.mcm2 lauk sampai membazir..

diowg kurus sampai nampak tulang mcm gitar dahhhh..

*so moralnya takperlah tahan cket makan jplagi nak g carik makanan...n jangan membazir bila dah beli kena abeskan!!!mummy kadang2 admit mmg tak abes jer makan.rasa nak makan banyak tapi tak abess.hubby selalu marah mummy ckp "org somalia tak makanpun"makan pun rebut2..


so
jangan membazir.sila abeskan makanan okies?renung renungkan=)

kalau tak tapau bagi pada orang2 somalia banyak pahala dapat...huhu...aper tujuan aku wat entri nie??sebab den laparrr..huhu.

40 sumpah ako sayang korang:

eB berkata...

aduh... mmg xthn nk tgk...sebak

IntaNBerliaN berkata...

lapar g la mkn nurul.. hihi

::NureeN:: berkata...

lunch masa g site td ikan bakar..
mmg kecian kan.. kita cini klau x sedap siap bleh pilih2 lagi..

LYAfrina berkata...

nmpak gaya mkn jgung rebus jer.. hehehe.. td breakfast mkn kt luar, pastu ttgok ada pulut drian... trus ambik jer pulut durian tu..

itula..apa2 pon kt mmg hrus bsyukur dgn apa y kt ada.. skurangnya d malaysia..walau sesusah mana pon, msh ada insan prihatin y mberi mknanan...

mummyrinazone beauty berkata...

eb-mmg sebakkan?dorg tahan makan sampai badan tinggal tulang jerk..

mummyrinazone beauty berkata...

ib-huhu nak g makan lah nie..perut dah banyi

mummyrinazone beauty berkata...

nureen-wah jaga badan?makan ikan bakar..huhu..aah kat cni taksedap jer komen2..knalah bersyukur.rasanya kat somalia tak pilih dah sedapker tak.janji makan

mummyrinazone beauty berkata...

lya-bestnyeeee pulut durian lagi tuh!kat msia mmg banayk org perihatin bagi makanan=)tuh bahagia duduk malysia..mcm manalah rupa kalau kita dilahirkan dalam msyrkt kat sana..tak sanggup..

fieda berkata...

mmg sian tgk dorang kan..org msia suka membazir terutama time bulan pose..haaaa...dh kenyang ke cik nurul hezrina...??hihi

NzA berkata...

sedih tgk kan...masa bln puasa bila farouk mengadu lapo gambar2 anak2 somalia akak tunjukkan, pastu mulalh mata dia meleleh n dh xckp lapo lagi..byk juga guna gambo nie.....

mummyrinazone beauty berkata...

fieda-mmg suka sangat membazir..nurulpun suka membazir..pasnie takmo membazir dah..udah kenyang=)hati senang=)

nza-cian anak akak tak makan=)huhu tapi baguslah cara akak tuh at least dia tahu maksud akak..jgn asma dia datang udahler=)

Unknown berkata...

hari nie kak makan banyak, maklumlah kerja.

tapi, masak sikit jerlah.. family tak ramai, janji habis kan..

Unknown berkata...

camana lah somalian tu tiap2 hari tengok sedara/kwan/jiran mereka mati depan mata ek...

huwaaaa..

mummy tank kecik ek?
mkn susah nak abis?
rugi wooo...hihi

Unknown berkata...

Mmg sgt bersyukur duk kt malaysia nih

LURZAN TAZA LIMAJ berkata...

bersyukurlah kita hidup di bumi yg brtuah,tp sy slalu mbazir makanan, huhuhuuu

LiLy @ MaMaQiStInA berkata...

sedih tgk..
kita harus bersyukur dengan apa yang kita ada..

Unknown berkata...

kecian kat diorg kan..fatin ni kdg2 mkn jenis x abis..
bila mummy cerita cm ni hehe mcm fatin bnyk membazir kan :(

Rizziela berkata...

saya tak sampai hati nak tengok anak23 terbiar mcm ni..

Selalu terbayang...kalaulah anak kita mcm ni..sure terasasedih sangat kan

pena rozie berkata...

T ri ni x sempat gak nak mkn....

mummyrinazone beauty berkata...

CRinduan-aah kak..mmg kalau ramai laju taw makan.bila cket isi rumah masak sikit2 jerkan?takutlah terlebih masak.akak mesti pandai masakkan?

mummyrinazone beauty berkata...

Mama Noriz-dorg somalian dah biasa tgk kengkawan mati depan mata=(tinggal tunggu turn dorg jer..kesian..

nurul mudah sakit perot kalau makan banyak..tank besar jer...huhu..niepun gemuk lagi..tapi selalu org badan kecik tank besar.huhu..tullah rugi=)

mummyrinazone beauty berkata...

papa mifz-tullah mmg bersyukur sangat.takder bencana alam,paling2 banjir jrk..takder penyakit atau wabak yang teruk2,takder perang2...n makanan sentiasa cukup n lebih2 lagi..

mummyrinazone beauty berkata...

nazrul-aah kena bersyukurlah..haa kena pos cket makanan yang tak abes kat somalian tuh=)tapi kalau lelaki selalu makan abes jer.mcm husband selalu dialah tolong abeskan makanan mumy=)

mummyrinazone beauty berkata...

lily-mmg sadis!aah mmg Allah bg terbaik pd kita mmg kena bsyukur lahir kat malaysia...

mummyrinazone beauty berkata...

fatin-hehe samalah ngan mummy fatin oii.makan sik ajer tak bis dah mcm jd tabiat plak..so jom kita kasi tukar=)

mummyrinazone beauty berkata...

rizzela-huhu mmg sadis tak sangguplah nak bayangkan anak2 kurus tinggal tulang.nnt org kata sakit ker jah anak ko nih!hehe..bila anak2 tak makan mmg risau gila..

mummyrinazone beauty berkata...

pena rozie-alalalahai sama kita..tapi dah makan dah..burrpp kenyang=)pagi tadi jer tak sempat makan

Myra Jay berkata...

Sedih tengok diorang kat sana..

Kita kat sini alhamdulillah syukur..

mummysyafie berkata...

mereka mati sebab tak makan..kat negara kita ada yang mati terlebih makan...

mummyrinazone beauty berkata...

MJ-mmg kena banyak syukurkan MJ?sib tak lahir kat somalia

mummyrinazone beauty berkata...

mummysyafie-yerlah dah makan banyak penyakit banyak datanglah..nak pantang makanpun payah=)dorgnie buakan puasa sebulan.puasa bertahun2 lamanya=)kesian

aanie berkata...

malaysia mewah bab-bab makan ni...semua berlagak kaya..makan x habesss....huhu...dah x nak membazir makanan...

Noor Fatin berkata...

kdg2 bila kita makan apa2 tapi kita makan xsedap. cuba tgk diorg, nak dapat makanan pn susah..huu

Cigu JAERA berkata...

rupanya ada insan lain yang lebih teruk ujian mereka

Totie@Tomy berkata...

bersyukur dengan rezeki yang ada Alhamdulilah..

mummyrinazone beauty berkata...

annie-hehe aah berlagak kaya..makan mesti tak abes...den pun sama.kena ubah tu=)

mummyrinazone beauty berkata...

fatin-aah lah fatin.dorg makan tak sedap pun dah suka.tak sedap jatuh num last sekali janji ada makanan.berebut2.kita?huh insaf2

mummyrinazone beauty berkata...

gen2-sebabtu bila ditimpa musibah kena ingat pada org yang lebih susah n lebih terukl ujiannya dr Allah.tapi syukur mummy tak jadi org sane=)

mummyrinazone beauty berkata...

totie-aah mmg amat bersyukur=)

insan_marhaen berkata...

Sian tengok dea ni...kita kat sini kekadang berbuang-buang...muhasabah diri...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in