Doakan Ibu Saya




Sekarangnie ma bertarung dengan strok dia..tak bleh jalan..n tubuh belah kiri kena stroke..skangnie kalau boleh nak kerap balik kelantan jenguk2 dia n membantu apa yang mampu..

tengah buat fisio n banyak usaha tuk memulihkan stroke ma...dulu arwah abah sempat juga kena 4 kali stroke..Dan bila kena mmg terus g urut..tapi tak terlalu lamalah nak pulih..Sekarangnie ramainya yang kena penyakit mcm kencing manis,darah tinggi,buah pinggang n jantung..

sedih juga lihat ma payah nak bergerak.Dia lak jenis yang kuat bekerja..Dulu masa sihat dia usahakan kantin sekolah.amik tender..tapi tahun nie sekolah masih nak dia..10 tahun dia usahakan kantin2..tapi tahun nie dia di duga dengan masalah kesihatan tak boleh bergerak..

kat kampung ada baba n adik yang bongsu tolong ma..angjkat dia ke wheel chair n tlong2 bawak dia g fisio kat usm..harap cepat ma sembuh..kesian dia..teringat kat arwah abah masa stroke dulu..memang pemakanan 2 penting tak dinafikan..baik mencegah drp mengubati..ingatan untuk diri sendiri juga...

Semoga Allah memberi kesembuhan kepada ma..amin..hatinie risau memanjang..ma kena stroke masa arwah abah meninggal..harap Allah kuatkan semangat ma terus usaha untuk baik..arwah pakcik majidpun meninggal krn stroke

nak ma cepat2 sihat seperti dulu..
nak dia ceria seperti dulu..
semoga Allah memberkati dia selalu..

Walaupun dia mak mertua saya..tapi banyak yang mummy belajar drp ma..dia seorang yang pandai berniaga..sedari umur masih muda dan masa tuh ada 6 org anak,dan yang tuapun masih bersekolah ma telah kehilangan arwah abah (bapa mertua)..dengan takde lesen keta,takder kerja tetap..perlahan2 ma buat bisnes sampai anak2 pandai2 belaka n belajar tinggi2.kerja semua skang alhamdulillah bagus..tenaga n pengorbanan dia memang tak dapat mummy tandingi kalau mummy di tempat dia..walupun mummy bukan anak kandung dia tapi cerita kepayahan tuh mummy tahu dr hubby mummy..

Mujur ma bertemu jodoh lagi..walaupun anak ramai 7 org termasuk 1 org dengan baba (ayah mertua baru) yang skang dah lepas SPM pun..walaupun anak ramai semuanya bekerja di KL tinggal si kecik yang lepas SPM tuh..so agak sukar ma nak dijaga..kita nie mmg risau kat sini kalau2 dia terjatuh ker apa masa nak bangun..dia mmg buat masa nie tak mampu nak berjalan..dudukpun kena sokongan..

semoga dengan doa2 kengkawan ma lekas sembuh,insyaallah..mungkin banyak hikmahnya..insyaallah ma lekas sembuh..
walaupun mak mertua tapi mummy sangat sayangkan ma..walaupun ma tegas tapi jiwanya mudah tersentuh dan banyak sangat mummy belajar dengan ma..terutamanya berniaga=)

semoga ma lekas sembuh.amin..amin,..ya robbal alamin


24 sumpah ako sayang korang:

Deqla manjew berkata...

owhh.. ni la dia bakal mak mertua maira.. hihi.. dah tau dari maira.. dia dah citer..hope ma nurul kembali sihat..lagi2 nk kenduri bln 6 ni kan.. hope so. amin.. =)

Ibu Amirul berkata...

Semoga ibu mertua mummy cepat sembuh ye...

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

Salam Nurul,k.atie doakn semoga MIL nurul kembali sihat spt sediakala.Aminnn

faraherda.razalan berkata...

Jgn risau. Kite sama-sama berdoa ya?

myfara FLK berkata...

salam..mummy saya doakan ma cepat sembuh..sabar banyak2 k..

myfaraflk.blogspot.com

intanfirdaus247 berkata...

Salam nurul..sedihkan tngok ayah atau ibu kita sakit..kak intan doakan mak nurul sembuh seperti sediakala..Ameen

Cik Nur berkata...

Nur doakan moga ibu nurul cepat sembuh...!

Aminn..!

lelamaisara berkata...

semoga ma nurul sembuh seperti biasa....sya doakan yg terbaik untuk ma nurul

Mama Vogue berkata...

Assalam nurul..
Semoga ibu mertua nurul cepat sembuh :)
mamavogue ade whatsapp kat no. henpon nurul. Nanti tengok ye.

Nadia Johari berkata...

semoga mak mertua akak cepat sembuh..

Myra Jay berkata...

Moga Ma Nurul cepat sembuh ye..

Kita sama2 berdoa

Cik Aini berkata...

moga mama Nurul kembali sihat seperti biasa..moga sumanya baik2 saja..amin

Misz Mieza berkata...

Cubalah bagi MIL nurul makan kolagen asli.. Banyak khasiatnya untuk kesihatan dalaman.. Mieza ada jual, murah2 je.. Kita usaha, selebihnya doa dan tawakal.. In Shaa Allah, MIL nurul akan kembali sihat seperti sediakala..

Boleh refer kat sini utk tengok kelebihan kolagen asli ni..

http://rafhanahblogshop.blogspot.com/2013/01/kolagen-rumpai-laut-asli-pure-marine.html

Yana Libra berkata...

moga mak mertua akak cepat sembuh..amin~

mama aryan berkata...

semoga ibu mertua nurul cepat sembuh ye

LYAfrina berkata...

ya allah..lya doakan moga MIL nurul beransur sembuh ye...

Liza berkata...

Moga mak Nurul cepat sembuh.. Tak senang duduk kan bil pikir org yg kita saya tak sihat. Insha Allah, akan sembuh segera..

Arina Shamsul berkata...

ibu mertua seperti ibu kita sendiri dear.bagaimana kita jaga dan hormat ibu begitulah kita kena jaga dan hormat dia kan?

semoga ALLAH memberi kesembuhan secepat mungkin kepadanya.

Terlalu besar dugaan Dalam hidupmu dear..semoga Allah terus memberi kamu kekuatan untuk terus menghadapinya..amin~

fuzza nissa berkata...

salam....semoga ibu mertua nurul kembali sihat seperti sedia kala....amin... berusaha jangan putus asa ok....berdoa =)

nurul boleh try juga VIVIX shaklee... banyak testimoni yang elok untuk pesakit strok, sakit jantung, darah tinggi and kecing manis...

www.mummysayf.blogspot.com

Si Matatajam berkata...

Semoga cepat sembuh yek mak cik...

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

semoga ibu kak nurul cepat sembuh dan sihat mcm biasa...amin

nanieybarnieylurviey berkata...

moga cpt sembuh. Aameen Ya Robb.

IntaNBerliaN berkata...

sedih baca entry ni... ayah n cik (datok n nenek belah mak kat trg)saya pun, lumpuh.. moga mil nurul cpt sembuh

QasehnyaRania berkata...

in shaa ALLAH semoga cepat sembuh.
oghe kelantan mmg pandai meniaga kan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in