Hal nursery putrajaya di tahun baru 2013



Alhamdulillah dah tahun 2013
anak-anak pun makin membesar dengan baik insyaallah..
Awal2 tahun semua ibu bapa kat putrajaya awal2 tahun sibuk mendaftarkan anak2 ke nursery..

Rasanya nursery kat putrajayanie mmg semuanya laku..
penuh sentiasa..termasuklah nursery humaira n sofia,cendiakawan..
sangatlah ramai tahun nie sampai kadang2 tak terkawal cikgu..
Dah sah2lah tiada penjaan sempurna..Susah juga nak harapkan kesempurnaan di nursery..

Biasa dah terjadi bila balik tgk beg masing2 adajer yang takder.bekas susu,baju kadang tertukar dengan yang lain..tapi tahun 2012 oklah terkawal tgk..tapi tahun 2013 nie memang tak terkawal sbb cawangan cendiakawan di p3(perbadanan)ada kabar angin kata dah tutup so semua dipindahkan di p18r8..huhu can u all imagine??betapa berasak2 nya taska itu??

Pagi nie pagi2 lagi hantar merah n sofia bermasalah..merah ok sbb dah 4 tahun tapi sofia tak bape ok..semua kat tempat 2 tahun semuanya nanges tanpa dipedulikan cikgu2..mummy hanya boleh memandang sahaja..sedih sangat!!kenapalah nursery terlalu banyak amik org??amik budak kalau tak mampu nak jaga??mana kata kaota yang dia jaga sebelum ni??semuanya keuntungan keuntungan semata..

Sampai sekarang masih terpikirkan sofia.merah pun risau juga sbb sebelum nie dijangkiti kutu n mummy dah potong pendek sangat mcm boboi rambut n pakaikan tudung..kesian anak2 tapi tulah nak berhenti kerja sayang pula...n kewangan masih tak cukup lagi..pening sudah harinie memikirkan sofia n nursery yah berterabur di awal2 tahun...


28 sumpah ako sayang korang:

♥cikmOt♥ berkata...

NAK CEPAT kaya gitulah...amik lebih kuota...kita yang riso kan...

Norain Ujang berkata...

sabar je lah... kalau mampu cari nursery lain, tak pe mahal mahal yang penting anak2 kita terjaga dengan baik.

Nyue berkata...

akk nurul, selalu check la kepala mereka...huhu..ad je kutu..terus bunuh..ehehe

Mrs Velentine berkata...

kesiannya...dekat tempat lain xda ke kak???syukur kat sekolah wani tak mcm ni

intanfirdaus247 berkata...

nursery banyak yg nak amek untung je lebih kan nurul...anak2 kecil yg dihantar terabai..kesian juga dekat merah dan sofea

are_lin@yu berkata...

ksian dorang...klu tak cukup org nk jga tak pyhlah amk ramai2...meh lah ayu bka nurseri jga merah ngn sofia..hihi

isabelle frankly berkata...

cenggitu la keperitan bila hntr anak ke tgn org. huhu
sib baik skrg ni mrhubby boleh tlg jagakan anak2. haihhh.legaaa

faraherda.razalan berkata...

Aduhai...sedih lak baca. Hati sy ni pun risau, palagi awak sbg ibunya. Moga2 Allah permudahkan urusan awak ya?

dhiera berkata...

kalau dekat puncak alam ni, 2 bulan sebelum bersalin dah kena cari nursery siap2. kalau xcari dan booking awal2, confirm xdpt. sekarang ni ramai yg bekerja. nursery pun tak banyak. sbb tu la penuh semacam je. agak2 ye penjaga dekat nursery tu nak tolak pun xsampai hati bila ramai yg merayu2~

Deqla manjew berkata...

lorhh.. kalo berasak2 mmg sesak la.. x selesa anak2 nanti.. huhuhu..hrp smua urusan dipermudahkan buat nurul sekeluarga.. :)

ShimaSalleh berkata...

adehhh sabor ye.. mmg tak patut kaut keuntungan semata tp anak2 tak selesa

mama aryan berkata...

alahai..sedih la mcm tu kan,kita harap anak2 terjaga,mmg kalu bole nak jaga sendiri tp belum mampu lg kan..
harap2 merah dan sofia baik saja kat nirsery tu

Chic Na berkata...

itu la ramai sangat mana sempat nak handle semua. kesian pulak baby2 yg kecik tu.

# gambr tu cikna la. :)

Daddy Ziyyad berkata...

Dugaan betul kan...Saya terbayang juga, kalau di kaw Putrajaya tu, mesti parents semua kerja di jabatan kerajaan, so nursery wajib sesak, penuh kan..

izan mama mia berkata...

kesian laa kalau anak2 tak terkawal camtu...sakit pun boleh berjangkit..risolah

Arina Shamsul berkata...

kesian..inilah salah satu sebab mama memilih kenapa nak jadi suri rumah sepenuhnya dear.risau dgn penjagaan anak2 dan pengurusan rumahtangga.huhu.

kalau rumah kita berdekatan dear,rela ku jaga anak2 dara mu tu.huhu.

Si Matatajam berkata...

Ishk2 kesiannya kat Sofea bila akak bayangkan dia nangis terbiar camtu... X bleh cari tempat lain ke dear..sian anak2 tu..

Cik Nur berkata...

bahaya juga nuesery yg ramai2 ni kan..takut tak terkawal..

tapi jgnlah diorg naya budak2 paksa tidur ke apa...kasihan..!

dya bunga berkata...

sush lh..kalau terlalu ramai budak nk kne jaga..

N.Aima K berkata...

aduh simpati kat u dear..kalau duduk sblh rumah boleh ai tlg tengok2kan.. hu hu

9n0L4 berkata...

siannye nurul, sofia dan merah. kdg patut jugak buat nursery kat opis kan. :)

kinara kinatara berkata...

2lah kak law dah duit yang di fikirkan..ambiklah lebih banyak pekerja law dah tahu nak ambik banyak bebudak..ish takut pulak kina bila pikirkan benda nie emua..

IntaNBerliaN berkata...

Ya Allah... napelah camtu... sian ank2... tu la, kalau xmampu, jgn ambik ramai2.. nanti jd pe2 bila parent slhkan dorg, byk plak alsan dorg

Cik Aini berkata...

kalo ramai2 mmg dorang x tetengok pnya..mn nk layan yg nanghis..mn nk tukar lampin bagai..mmg rs x terjaga kalo ramai2 camni..kita lak yg rs susah hati kan..takut dorang telepas pandang..

lelamaisara berkata...

kalu dah ramai memang tak terlayan kan..kesihan nurul

Yana Libra berkata...

susah jugak mcm tu ye kak..mgkn kena hantar nursery yg jauh sikit kot?

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

la sianyer anak2 nk kena bersesak2 mcm tu...ramai sgt dorang ambil tu...nanti xmampu nk handle kan susah

nanieybarnieylurviey berkata...

kalau sesak sgt susah la.. xelok utk perkembangan anak2.. lepas tu pengurusan pun tak efisien..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in