Nursery ohhh nursery



So paginie nak citer sedikit jer bab nursery..kan harituh dok hangin ngan nursery 'C" yang ramai gila org..Tapi rupanya ada cerita sebaliknya yang kami tak tahu..

Umum tahu yang nursery cendiakawan ada 3 cawangan..di P9,P18(mummy letak anak-anak) dan P3 (di perbadanan)
rupanya yang di P3 sudah abis kontrak..tapi adalah cerita yang mana kata ada sebab nape tak teruskan kontrak..tapi kesahihannya2 tak tau betul tak..mummy dengar dr org jer so takmolah cerita..

So skang murid2 kat nursery dah diatur dengan lebih baik..n pembahagian murid2 baik jagaan ataupun transit semua dapat dibahagikan dengan baik..Alhamdulillah merah n sofia pun dah ok tak bersesak2..

harituh jer dia mcm ramai sbb awal2 pendaftaran tak diatur lagi..So agak lega disitu wokehh..pelajaran merah plak oklah so far..takderlah advance sangat..kalau nak terbaik antarlah ke CIC ker atamu Smart kidz..tapi nak buat mcm mana ku tak mampu..cendiakawanpun oklah nak bayar taklah terlalu mahal n terlalu murah..selebihnya bleh ajar kat umah..insyaallah..walaupun taklah pandai sangat mummynie tapi setakat pelajaran asas tuh oklah cket2..hehehe

cuma tulah kena biasakan anak2 ngan kesihatan yang baik.duduk nursery umum tahukan mcm mana..senang berjangkit mcm2 jenis penyakit...so mummy sebaiknya kena pastikan anak2 sihat dan kalau tgk tak sihat kena terus dapatkan doktorlah..tapi sebolehnya bagi supplement yang baik..tapi banyak gunakan mcm maduker,kismisker..minum air yang banyakker sbb entah kenapa takut juga nak bagi vitamin bagainie..kalau bleh biarlah diaorg bina imunisasi dari badan dengan natural tapi kalau dah sakit ku bawa jugak jupe doktor..huhu

smalam perasan mmukut si merah memang betul2 merah.agaknya ada ulser tapi tgk lidah n tekakpun agak merah..so mummy galakkan dia minum air masak banyak2..mujur dia mahu.tapi petangnie kena g klinik jugak tgk doktor kata apa..aiseh kan bagus kalau sendiri jadi doktor..hehe nak buat mcm mana tak bape nak pandai so g bidang akaun jerlah..hehe..harap dia tak apa2.awal2 tahun dah diuji ngan kesihatan sendiri+anak2...sofiapun baru jer baik demam.tak tahu demam sebab apa tapi tak makan ubtpun..bnyakkan minum air masak jer..mujur tak melarat..



21 sumpah ako sayang korang:

yana aina berkata...

dok nursery kene hati2 dgn penyakit berjangkit.

Masya berkata...

RISAUKAN KALAU HANTAR ANAK² KAT NURSERY YG BERMASALAH.. KT NAK KERJA PUN X TENTERAM.. TP KALAU DAH OK.. KAT SITU ALHAMDULILLAH.... BUDAK² KALAU KURANG MINUM AIR MMG MUDAH KENE ULSER..

Misz Mieza berkata...

Duk nursey biasalah, senang kena jangkit ngan penyakit.. Kena rajin bagi anak2 makan scott imulsion.. =)
DONE!

eB berkata...

betol...
sgt2 risau kalo drg dh start school kan?
aerish balik2 musti kena tukar baju dolo walopn ari2 dh mandi kat school...
tapi x mkn smn, blom semppat cuci tgn dh gi cium adeq dier dolo... lahai....

N.Aima K berkata...

cabaran ibu berkerjaya!

Deq's Qienz berkata...

ibu kena sabaq byk la kalo letak ank di nursery..nursery gan umah bb sitter tak sama kan??pgalaman saya mmg sgt berbeza du tmpt nih.

IntaNBerliaN berkata...

a'aa betoi tu, bg anak bina imunisasi sendiri.. hubby sy pun ckp g2

Daddy Ziyyad berkata...

Hopefully just a normal oral ulcer, bukannya HFMD..

are_lin@yu berkata...

alhamdulillah baru rasa lega sikit kan ;)

Cik Nur berkata...

sian merah..mesti sakit bila ulser tu kan...

kita yg dewasa ni pun bila ade ulser perit..inikan budak2..

Mrs Velentine berkata...

mmg kena jaga kesihtan..my wani demam hari tue..huhu takut

Ummu Muhammad berkata...

alahai cantik2 ank mummy..putih2 gebu due2..geram betul tgk gugurl sbb boleh pakai baju comel2 ;D

lelamaisara berkata...

nasib dah ok kan nurul...eh nurul dah sihat ke??

Nazayiena Ayiena berkata...

Biasalah klu duduk kat Nursery memang senang sakit nak berjangkit.

Deqla manjew berkata...

deqla kan kalo ade anak nk jaga je sendri kot..tgk pengalaman org cam takot jek..huhu

Dayana Bahar berkata...

ibu yang bekerja.. pilihn yang ada nursery je laa.. cuma boleh jaga kesihatan anak dengan suplemen tambahan untuk mengelakkan anak mudah terkena jangkitan penyakit...

Si Matatajam berkata...

Nasib baik dah teratur, kalau tak kesian anak tu kan dear

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

duduk nursery ni mcm tu la kan...betul tu kita kena bagi imunisasi sendiri

nanieybarnieylurviey berkata...

slh stu risiko kat nursery...

QasehnyaRania berkata...

penyakit berjangkit ni sebolehnya dielakkan dengan supplement je la.untuk antibodi.


#marc balik sabah sbb nenk dia nak jaga.
#wisya balik kuantan sbb mak dia pindah sana.

Chic Na berkata...

kalau dah ramai2 tu susah jugak kalau ada penyakit berjangkit kan. risau je.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in