Selawat Shifa'






Khasiat Selawat Shifa

1.Menyembuhkan pelbagai jenis penyakit
baca 21x dan hembuskan ke dalam air.Minum air tersebut dan sapu di tempat yang sakit.Insyaallah..

2.Merangsang minda kanak-kanak
Baca dan hembuskan kepada kepala anak-anak ketika mereka tidur.Boleh juga baca pada kismis dan beri anak-anak makan 3 biji sehari.

3.Melembutkan hati yang sedang marah atau merajuk
Baca 3 kali dan tarik nafas dalam-dalam.Ulang sebanyak 3 kali.Boleh juga hembus perlahan-lahan kepada orang yang sedang marah.

4.Memupuk rasa cinta ibu bapa kepada anak-anak dan memupuk rasa cinta suami isteri.
Amalkan zikir ini ketika sedang menyapu rumah,ketika sedang memasak makanan untuk keluarga.
*sebaik amalan dibaca Al-Fatihah sekali,3 Qul sekali,dan ayat kursi sekali,dan barulah dibaca selawat shifa'.Insyaallah sama-sama kita memohon supaya Allah perkenankan.Semuanya dengan izin Allah,insyaallah...*


sumber
http://tapediricochrane.blogspot.com

26 sumpah ako sayang korang:

intanfirdaus247 berkata...

Selamat pagi nurul..:) In Shaa Allah mari kita sama2 amalkan..tq nurul

Mrs Velentine berkata...

tq share

are_lin@yu berkata...

ilmu baru..tq k.nurul ;)

:: Mrs.Eady :: berkata...

nice~

dya bunga berkata...

terima kasih kak sudi kongsi..:D

faraherda.razalan berkata...

Tq sbb share!

::NureeN:: berkata...

thx...
nureen jarang baca sndrik sllau buka kat anset ja bila nk tdoqkan anak.. biar dia dgr smpi terlena..

Deqla manjew berkata...

alhamdulillah dpt ilmu baru di hari jumaat.. tq for sharing.. :)

N.Aima K berkata...

thnk u for sharing ;)

Cik Nur berkata...

mmg byk mukjizat dengan selawat syifa ni.
alhamdulillah..nur hafal.. :)

Si Matatajam berkata...

Nice sharing Nurul....Tq sesangat

Arina Shamsul berkata...

insyaallah akan diamalkan ..terima kasih sharing dear :)

Chic Na berkata...

mama cikna selalu pesan baca selawat ni sebelum nak makan ubat. :)

Etuza Ezawarna berkata...

salam maaf ..masih belum uruskan kelambu tu, hari tu oder kan...akan percepatkan..

mama aryan berkata...

tq share nurul...

alamak nak buat tuto tak pandai lak hehe..mcm ni nurul pegi kat layout,tekan add gadget,amik google plus + follower..pastu save,
bukan xnak buatkan tuto tp akak tak pandai nak letak gambar tuto kat entri,klu gambar yg biasa tu pandai la..

cer nurul cuba bole tak

Liza berkata...

Lama liza cari button catat ulasan tu. huhu...

Selalu baca masa anak-anak duk lalok2 nak tido.. :)

jaakechik berkata...

perkongsian yg baik tu kak! hihi...

kinara kinatara berkata...

banyak kegunaan dia kan kak..:)

kinara kinatara berkata...

banyak kegunaan dia kan kak..:)

IntaNBerliaN berkata...

thanks nurul...

agak2kan, kalau saya buat n sapu kat klnjar tiroid sy yg bgkak ni mujarab x ek... risaulah nurul.. takut nak kne bedah.... asyik duk ingat ank2 je... lbh2 lagi aqilah msh kecik n menyusu...

Cik Aini berkata...

bagus kan selawat ni..thanks Nurul for the info..sgt berguna :)

lelamaisara berkata...

hai nurul....tq Nurul kongsikan ini

Yana Libra berkata...

pernah terbaca jugak pasal selawat syifa ni..tp tak hafal lg..huhu~

fieda berkata...

tq share..

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

tima kasih kongsi kak nurul

nanieybarnieylurviey berkata...

thanks share kak :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Mummy Hezrina | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in